|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tøff
|
![]() 6-timersdag, hva synes dere?Jeg leser at Jan Davidsen ikke har gitt opp tanken om sekstimersdager. Hva tenker dere om saken? Selv har jeg ikke satt meg veldig grundig inn i saken, men jeg er positivt innstilt. Det virker for meg som om dette kan være god samfunnsøkonomi, men er det det?
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: 6-timersdag, hva synes dere?
Derom strides de (u)lærde.
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Hvis man virkelig ønsket å gjøre noe for småbarnsforeldre vedr. mer tid med barna ville sekstimersdag være et mye bedre tiltak enn kontantstøtte i hvert fall.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Jeg er for sekstimersdagen, men jeg ser på det på samme måte som AFP; det må være for de som har tunge fysiske (og psykiske) jobber, ikke for direktører. Det må være som et ledd i å få folk i arbeid - og ha dem i arbeid lengre i stedet for å bli utslitt og ufør.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Men sekstimersdagen er da ikke for hvermansen?
![]() |
#7 |
Tøff
|
Ja, det er et godt poeng. Det kan kanskje også brukes som en motivasjon, i stedet for lønn, for å trekke folk til enkelte yrker, som for eksempel hjemmepleien.
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Nettopp, Pappalille!
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Jeg jobber i realiteten mindre enn seks timer om dagen, så jeg skal kneble igjen.
![]() |
#14 |
Tøff
|
![]() Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Jeg er i permisjon... Og når jeg ikke er det har jeg 100% stilling med 33,6 timers uker. Så jeg har det ikke tungt, nei. Men jeg kjenner at det gjør meg godt å slippe å tenke på 40 timer i uka med jobb på toppen av småbarn og hverdagsliv. Kanskje særlig fordi jeg ikke har et yrke jeg brenner for.
![]() |
#15 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Ja. Jeg er for 6 timersdagen, og jeg håper det vil da bli maks 7 timersdag for alle barnehagebarn mellom 0-3 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Peppy!
|
Den må du utdype altså, for dette tror jeg kan være en kilde til dyyyyp uenighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
♥
![]() ![]() ![]() |
Hvis foreldre har 6 timersdag på jobben, så bør ungene mellom 0-3 år ha maks 7 timer i barnehage mener jeg da. Vet de kan ha lang vei til jobben sin, men de fleste har i dag barnehageplass maks 30 min fra sitt hjem/jobb. Jeg er bortskjemt og er nær nabo med jobben min og barnehageplassen til minsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
De fleste. Jaha. Du er klar over at du kanskje ikke helt vet hva du snakker om? Så lenge "de fleste" har under en halvtime, så kan vi bare gi fullstendig faen i de som sliter hakket mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
♥
![]() ![]() ![]() |
Det kan være, men jeg for like regler for barn & voksne |
![]() |
![]() |
![]() |