Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

En god feriebok

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 20:27   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En god feriebok

Med trykk på ferie. Altså en lett og grei bok jeg kan lese når jeg er i Danmark uten nett () og med barn svinsende rundt meg. Etter jeg fikk barn har jeg fullført ytterst få bøker, her er det snakk om noe som ikke krever altfor heftig hjerneaktivitet. Men den skal jo fenge også...

Ikke krim
Ikke spenning
Ikke Marian Keyes eller Sophie Kinsella

Men jeg tenker Drageløperen, Mannen som elsket Yngve, Arsenikktårnet, Damenes detektivbyrå nr 1, Hundehode osv.

Sist redigert av MegaMie : 29-06-09 kl 21:26.
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 20:29   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En god feriebok

The Poisonwood Bible - Barbara Kingsolver

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 20:32   #3
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en bok litt i stilen til Sophie Kinsella, Marian Keyes (tror jeg. Har aldri lest noe av henne). Det er 31 Dream Street av Lisa Jewell. Du kan få den. Trenger ikke å ha den i retur. Det var en absolutt fornøyelig bok. Lett å lese og mange små kapitler som er greit når man har barn rundt seg. (Og Fønikser som maser )

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 20:35   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Jeg har en bok litt i stilen til Sophie Kinsella, Marian Keyes (tror jeg. Har aldri lest noe av henne). Det er 31 Dream Street av Lisa Jewell. Du kan få den. Trenger ikke å ha den i retur. Det var en absolutt fornøyelig bok. Lett å lese og mange små kapitler som er greit når man har barn rundt seg. (Og Fønikser som maser )

Den står i bokhylla her også, men takk for tilbudet!

Gammel 29-06-09, 20:46   #5
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Arto Paasilinna! Jeg leste halve Den Elskelige Giftblandersken mens A sov 2. pinsedag, veldig lettlest. Kanskje litt småsær humor, men jeg syns den er morsom. Du kan få den av meg om ikke du har reist før vi er hjemme igjen (i helgen en gang). Holder på med Kollektivt Selvmord nå, men har ikke kommet langt nok til å si noe om den enda. Masse femmere utenpå da.

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 20:53   #6
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Arto Paasilinna! Jeg leste halve Den Elskelige Giftblandersken mens A sov 2. pinsedag, veldig lettlest. Kanskje litt småsær humor, men jeg syns den er morsom. Du kan få den av meg om ikke du har reist før vi er hjemme igjen (i helgen en gang). Holder på med Kollektivt Selvmord nå, men har ikke kommet langt nok til å si noe om den enda. Masse femmere utenpå da.

Jeg er i gang med den fjerde boka hans og favoritten min er absolutt "De hengte revenes skog", den var morsom!

Gammel 29-06-09, 21:25   #7
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Den er fin!!!!

Har kjøpt en bok som heter "Lucy i skyene" som ligger klar å venter i kofferten. Den handler om en jente som setter seg på en 24timers flytur og da flyet omtrent tar av, får hun sms av venninna som skriver: "Jeg har hatt sex med typen din i forrige uke" eller noe sånt. Sikkert dårli bok, men kul strandlitteratur!
Men du har jo allerede tråla bokhylla mi ifjor så....

Gammel 29-06-09, 21:26   #8
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

Den er fin!!!!

Men du har jo allerede tråla bokhylla mi ifjor så....

Rååsa bøker!

Gammel 29-06-09, 23:02   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Kate Morton, Tilbake til Riverton, god gammeldags roman.

Gammel 30-06-09, 19:37   #10
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson har jeg nevnt herinne før; den likte jeg og den var lettlest. Koselig men rørende.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 19:41   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du lest Saman er vi mindre aleine av Anna Gavalda? Den er nydelig, og ikkje i chicklit-gjengen.

Gammel 30-06-09, 19:41   #12
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kid.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 20:55   #13
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kid.

Morsomt at du foreslår den, har nemlig lånt den av en venninne idag!

Gammel 03-07-09, 10:09   #14
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Har du lest Saman er vi mindre aleine av Anna Gavalda? Den er nydelig, og ikkje i chicklit-gjengen.

Signerer denne! Du MÅ lese den. Sååååååååå fin!!!

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.