|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Fikk småbarna stjerneskudd? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 66,67% |
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 33,33% |
Deltakere: 72. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
frakoblet
|
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?
Personer under 16 år har ikke lov til å leke alene med det fyrverkeriet de fleste av oss anser som trygt, nemlig stjerneskudd.
![]() |
#22 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Min 2-åring fikk holde litt, han ville så fryktelig gjerne. Men under nøye oppsyn, selvsagt. Men han var jo litt veivete, og vi måtte ta fra ham tilslutt.
![]() |
![]() |
#23 |
frakoblet
|
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Stjerneskudd kan barn bruke så lenge de er under oppsikt av voksne.
![]() |
#24 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Tja, det er antakelig slik forskriften blir praktisert, men forskriften i seg selv sier ingenting om at 16 årsgrensen ikke gjelder så lenge foreldrene står og ser på.
http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-2...-0922.html#9-4
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Nei, de (nåja, de minste er uansett for små) fikk ikke det - men det var mer pga. glemsomhet fra foreldrenes side enn et bevisst valg om å droppe det. :distre: |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
trøtt
|
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Ikke visste vi at det var blitt 16-års grense på stjerneskudd... Uansett, da vi var utendørs ved midnatt var poden utstyrt med vernebriller, hørselsvern og refleksvest. Sist redigert av ~TM~ : 01-01-07 kl 23:54. Årsak: Tilføyelser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Stemte Ja, men begge jentene er redde for fyrverkeri så det var bare storebror på 10 som holdt. Ikke tror jeg de ble brukt opp heller ...
![]() |
#30 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Niks. Poden er 1 1/2 år og sov godt fra klokken 19 og til i morges.
![]() |
#31 |
frakoblet
|
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Hva er det verste som kan skje med stjerneskudd? Gnister? Det at det må tennes på med åpen flamme? Brenning av andre eller seg selv med selve pinnen?
![]() |
#32 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Ja, men jeg holdt det. Han likte ikke å holde selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
trøtt
|
Gnister i øynene vil jeg anta. I tillegg til selve brannfaren om stjerneskuddet kommer i kontakt med brennbarnt materiale som f.eks. supersyntetisk ytterjakke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
X First Lady
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Ja våre jenter fikk det og med solbriller på for å beskytte øyene og under oppsyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Ja de to store fikk holde stjerneskudd selv, men storebror brant seg på fingertuppen da han tok på et stjerneskudd som var sluknet, men fortsatt varmt. Så nå har jeg på tro og ære lovet ham at vi ikke skal kjøpe slikt til neste år.
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
Jeg tror det er veiving og påfølgende brannskader i ansikt og øyner de er redde for.
![]() |
#37 |
Snart STOOOOR
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?ja Vilde mor fikk holde stjerneskudd... Dette visste jeg ikke i det hele tatt :liteopplyst: Men det hadde nok ikke utgjort noen forskjell heller så lenge hun var sammen meg hele tiden |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Sær og kresen
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Ja, for stjerneskudd er jo kjempeartig for de over 16.
![]() |
#40 |
Borte
|
![]() Sv: Har barna fått stjerneskudd?Vesla fikk holde to stjerneskudd som gjestene våre hadde med på nyttårsaften.
![]() |
|
|