Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva serverer dere når dere får overraskende besøk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-09, 08:15   #41
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer dere når dere får overraskende besøk?

Det kommer litt an på hvem det er. Noen vil ha kaffe, andre te. Ellers kan de få isvann pluss et ganske rikt utvalg av frukt. Jeg spør alltid om de er sultne, og hvis de er det får de brødskiver eller middagsrester.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 08:59   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det får jeg finne ut av om det skulle dukke opp noen. Men ungene får vann og en is som regel. Dem er det mange innom av.

Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 09:42   #43
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Kaffe, vann ev brus dersom vi skulle ha det.
Har vi frukt sserverer vi det også.

Gammel 30-06-09, 09:55   #44
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg serverer det jeg har. Oftest har jeg ingenting og da blir det bare kaffe. Jeg håper ingen venter at jeg disker opp når de kommer uanmeldt.

Nå som jeg er gravid og dødsvarm har jeg alltid isvann og kald frukt lett tilgjengelig, så da serverer jeg det. Oftest har jeg is også siden det hjelper for halsbrann.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 09:58   #45
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Kaffe, vann og mørk sjokolade.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 09:58   #46
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uanmeldte gjester er hjertelig velkommen, men kan ikke forvente traktement utover kaffe og kald drikke. Is har vi ofte i fryseren, og får jeg ånden over meg kan jeg nok stort sett rote sammen en smoothie eller fruktsalat eller noe sånn. - Vi har butikken svært nært, så noen ganger slår vi på stortromma da

Gammel 30-06-09, 10:14   #47
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Er det sånn at alle utenom meg får overraskende besøk i tide og utide? :ukjent fenomen:

Aldri her, og det er egentlig greit :kontrollfrik:

Gammel 30-06-09, 11:35   #48
Gammel bruker
Passiv

Standard

Kaffe, te eller øl er standard hos oss. Ellers det vi måtte ha i hus. Jeg synes forresten det er hyggelig å spise en enkel lunch eller kveldsmat sammen. Middag krever litt mer planlegging, evt. en tur på butikken for å handle inn mer av hva det nå måtte være på menyen. Take-away er også et alternativ.

Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 12:05   #49
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Ingenting eller kaffe. Å ha noe på lur i tilfelle besøk, funker ikke, det blir bare oppspist i mellomtiden.

Gammel 30-06-09, 12:12   #50
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Kaffe og iste evt. frukt. Sjelden jeg har noe annet i hus.
Jeg liker best uventet besøk nå om sommeren, da har ikke gjestene noen forventninger om oppvarting, og jeg slipper å "shine" huset.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 12:16   #51
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det vi har i huset.
Skjønner ikke hvorfor det må serveres noe. Hadde det kommet folk i dag så hadde de fått isvann eller kaffe og frukt.

Gammel 30-06-09, 12:19   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er uhyre sjelden vi får overraskende besøk, men jeg vil nok som regel kunne lage en fruktsalat, f.eks.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 12:31   #53
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffe/te og vann. Ofte frukt eller boller, om vi har i frysen.

Om gjestene kommer på en tid der det passer med litt mer mat kan jeg alltids klare å dekke et hyggelig bord med brød og pålegg og kanskje en omelett.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 12:58   #54
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi får aldri overaskelsesbesøk, men hadde vi fått det hadde de kun fått det vi har i hus og det er stortsett kaffe/te, vann, brus, juice og frukt.
Og når folk kommer uanmeldt får de takke seg selv for dårlig servering hvis de forventer noe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.