|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sykdom og reiseDette har vi diskutert mange ganger før, eller vi har snakket løst om det fordi en eller annen skulle reist og fikk syke barn eller selv ble syk. Det har fått meg til å tenke på hvor grensene går. Hva er vi villige til å reise med av sykdommer og hvorfor? |
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Sykdom og reiseKommer an på hva det er. Hadde jeg/vi vært forkjølt eller noe sånt ville jeg nok ha reist. Selv om det er smittsomt liksom.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Sykdom og reiseForkjølelese er en ting, hva med influensasymptomer? |
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykdom og reiseSpysyke drar vi ikke med. Ikke når de hadde vannkopper heller. Men ellers er det MYE som skal til for å hindre meg i å dra på ferie. Influensa har vi ikke vært borti i noen særlig grad så det vet jeg rett og slett ikke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Sykdom og reiseHvis jeg er borte og skal hjem så setter jeg meg på det flyet nesten uansett kjenner jeg. |
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Sykdom og reiseOmgangssyke hadde jeg ikke reist med, men det er nok mest pga at jeg ikke hadde klart å reise selv. Ikke nødvendigvis med tanke på de andre.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Sykdom og reiseKjenner at jeg er litt pysete på dette og har nok alt for lav terskel for å holde meg hjemme fra en reise. Orker ikke tanken på å være dårlig der jeg er på vei og jeg er som regel på vei til noe aktivt sånn at det blir kjipt om jeg ikke er frisk. En annen ting er at jeg ikke liker tanken på de andre som er rundt meg og kan bli syke. :stor pyse: |
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Sykdom og reiseJeg tenker som deg. Syntes det er en uting at man reiser når man er syk iom at man risikerer å smitte andre og ødelegge deres ferie også. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sykdom og reiseVi har reist med både feber, omgangssyke og vannkopper, og jeg må nok være så ærlig å si at jeg har tenkt mer på meg selv og egne ferieplaner enn om jeg/ungene er smittefarlig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Sykdom og reiseEnkelte sykdommer smitter jo før det bryter ut også. Så man omgås jo smittebærere selv om det ikke er synlig utad. Sitter man på et fly med litt løs mage så betyr det jo ikke nødvendigvis at hele flyet blir smittet.
|
|
|
#11 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykdom og reiseVi reiste til Frankrike med vannkopper. Vi kjørte egen bil og hadde på forhånd avtalt med ferge og hotell. Vi ble satt i "karantene" på Kielfergen men det hadde vi full forståelse for. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Sykdom og reiseEn ting er å reise med sykdom, men ville dere ikke dratt hjem igjen fra ferie dersom noen i familien hadde en eller annen form for sykdom, selv omgangssyke? Jeg tror nok jeg ville forsøkt og kommet meg hjem uansett. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Sykdom og reiseJeg hadde ikke reist hjem med sykdom heller jeg. Synes rett og slett det er lite etisk å utsette andre for en slik risiko. |
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Sv: Sykdom og reiseNja, vi reiste hjem med vannkoppebarn på smekkfullt fly... ikke aktuelt å bli borte lenger enn nødvendig da ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Sykdom og reise
nå trodde jeg et øyeblikk at du mente alvor..
|
|
|
#19 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Sykdom og reise
ALDRI om noen hadde fått meg til å reise når jeg hadde omgangssyke eller influensa. Da er jeg så dårlig at jeg greier ikke bevege meg, og jeg med omgangssyken MÅ jeg ha en do tilgjengelig - bare til meg. Dele på tog/fly eller sitte i bil hadde ikke vært aktuelt nei.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Sykdom og reiseRett foran med på vei hjem fra Egypt i vinter satt det en dame med omgangssyke. Hun kastet opp minst tredve ganger på de seks timene på flyet. Jeg tror hun var for syk til å gråte, ellers hadde hun nok gjort det også. |
|
![]() |
|
|