Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kombinert sjampo og balsam

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-09, 00:04   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Kombinert sjampo og balsam

Kvar finner eg dette?

Loreal har, men den er det lite balsam i og fungerer verken på mitt hår eller storesøster sitt hår.

Natusan har også, men den luktar ikkje godt.

Tidlegare kunne ein kjøpe sånne produkt på frisørsalongar, men ingen av salongane eg har vore inne i siste åra har hatt. Dei påstår at det ikkje finnes hjå produsentane lengre.

Eg synes ikkje spraybalsam held flokene i sjakk heller. Ho har tjukt, mellomlangt hår som lett flokar seg.

Gammel 30-06-09, 16:51   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kombinert sjampo og balsam

Hvorfor ikke vanlig shampo og balsam? Urtekram sin baby shampo og balsam fungerer godt på veslas tynne flokete hår. Jeg har kjøpt balsam som ikke skal skyldes ut hos frisøren, spraybalsam lager floker mer enn de forebygger.

Gammel 30-06-09, 19:02   #3
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker noe fra L'Oreal som smøres på håret etter at det er vasket, og ikke skal skylles ut. Det er noe med Ferskenmelk inni, spesielt for barn. Kjøpes på frisørsalonger og fungerer helt supert mot floker.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 19:05   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir vel vanskelig å få vasket håret rent om det er for mye balsam tenker jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 20:12   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette lurer eg også på. Huska frå 80tallet at slageren var Wash`n go. Ikkje sitt sidan?

Gammel 30-06-09, 22:17   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Hvorfor ikke vanlig shampo og balsam? . Jeg har kjøpt balsam som ikke skal skyldes ut hos frisøren, spraybalsam lager floker mer enn de forebygger.

Hårvask er tortur, iflg. den unge dama. Det er særleg skylling av håret som er gruuuusomt. Ein runde med balsam som skal skyllast ut etter sjampo-torturen er uaktuelt.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vi bruker noe fra L'Oreal som smøres på håret etter at det er vasket, og ikke skal skylles ut. Det er noe med Ferskenmelk inni, spesielt for barn. Kjøpes på frisørsalonger og fungerer helt supert mot floker.

Skal sjekke ut den. Som Pulverheksa erfarer også eg at spraybalsam ikkje fungerer hensiktsmessig.

Gammel 30-06-09, 22:29   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trur Pulverheksa meine sånn balsam som ikkje skal skylles ut. Eg har også prøvd det på mi frøken, men veit ikkje om det hjalp særlig. Får vel bli kort bob igjen snart.

Gammel 30-06-09, 22:29   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har Wash & Go gått ut av produksjon?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 22:45   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Har Wash & Go gått ut av produksjon?

Eg har ikkje sett den sida gymmen i 91 i alle fall. Den hadde jo ikkje vore så dum å hatt no med jenter som hater å vaske hår.

Gammel 30-06-09, 23:03   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har noe Wella Sun jeg bruker på ferier som er kombinert shampo og balsam. Den funker fint synes jeg selv om jeg vanligvis bruker både shampo og balsam hjemme. I tillegg har den UV filter og påstår på flaska at sola ikke skal tære så mye på håret.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 22:50   #11
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror nesten ikke 2-i-1 finnes lenger? Men du kan forsøke Redken All Soft shampoo. Den gjør i hvertfall håret så glatt at man ikke trenger normal balsam etterpå.

Jeg skjønner storesøster. Jeg er selv vokst opp med hårvaskhelvete, og med langt, tykt hår bestående av tynne hårstrå som floker lett, sier det seg selv at det ikke var spesielt morsomt.

Gammel 01-07-09, 22:52   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, mimre.

Gammel 01-07-09, 23:29   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Såg akkurat at den Natusan vi har faktisk er shampo og balsam i ett.

Gammel 02-07-09, 01:47   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shanpo og balsam er ikke kompatible i det hele tatt: Den ene er oljeøæsende, den andre mer oljebasert. Såpen er laget for å løse opp balsamen. Så for å fungere så må man bruke ganske avanserte polymerer som ikke er bra for håret.

Jeg stemmer for kort hår for jenter som ikke liker hårvask og kjemming. Bob er fint!

Gammel 02-07-09, 02:04   #15
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Hårklipp er ett alternativ, et annet er silkeolje i håret etter hårvask. Det sverger både jeg og frøkna på 9 år til dersom vi er late/travle og ikke gidder/rekker full runde med shampoo og balsam.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 09:44   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg stemmer for kort hår for jenter som ikke liker hårvask og kjemming. Bob er fint!

Mi har ikke noe problem med å vaske håret og hun har ikke mye langt hår. ala bob (hun har ikke hatt store hårveksten til nå)men det flokes så må greiers hver morgen.

Så bob er ikke bestandig løsningen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11.