Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-09, 10:23   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"

Det har aldri falt meg inn å kalle gutta for sneipen. Men så skal man lete lenge etter en som hater røyk og sneip mer enn meg så det utgår av seg selv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:26   #22
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har verken sagt "Sneipen" eller "Prinsessa" om mine to, men de er sannelig kalt mye rart. Reagerer ikke på det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:30   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Engel, sneip, prins/prinsesse og sikker noe helt er fullstendig tåpelige ting å kalle et barn. Pudding er bare kult.

Gammel 01-07-09, 10:32   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sneipen er humoristisk og litt i samme gate som mitt eget kallenavn som barn, nemlig "stumpen". Det betyr ikke "sigarettstump" eller "sigarettsneip", men altså noe lite.

I min verden er pudding en pyse, engel er et dødt barn og prinsesser noe overveldende råsa fra Toys R'us.

Gammel 01-07-09, 10:35   #25
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ingen problemer med de fleste kallenavn folk har på barna sine. Selv bruker jeg ofte tullekallenavn på ungene mine og tror ikke verken dem eller andre har noen problemer med det En gang ble det litt morsomt, da - minstemor var misfornøyd med å sitte bak i bilen da hun og jeg var ute og kjørte, og jeg prøvde å roe henne ned ved å snakke til henne - kalte henne både skatten, lille snusk og litt av hvert - plutselig kom kallenavnet "Skattesnusken" ut av munnen min - og det var igrunnen litt festlig, selv om jeg aldeles ikke mente å antyde noe som hadde med skattesnusk å gjøre

Gammel 01-07-09, 10:35   #26
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg har ingen problemer med å kalle en baby for sneipen. Kan Pondus, kan jeg.

Her er sneipen!

Vi digger sneipen.

Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:38   #27
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner virkelig ikke hva det er å reagere på. Uansett hva man kaller barnet sitt så syns jeg det er greit så lenge det har en kjærlig undertone.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 10:39   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns nå det er forskjell på å kalle barna sine rare ting med denne kjærlige undertonen og det å ha et merkelig ord som det offisielle kallenavnet.

Gammel 01-07-09, 10:43   #29
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

I min verden er pudding en pyse, engel er et dødt barn og prinsesser noe overveldende råsa fra Toys R'us.

Mim sa det.

Gammel 01-07-09, 10:56   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det første som ramler meg inn når noen kaller ungen sin sneipen, er noe lite. Ikke et sigarettsneip.

Ellers enig med Veronal og Mim og sånn.

Gammel 01-07-09, 11:16   #31
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Heller Sneipen enn Prinsessa og Prinsen....

Gammel 01-07-09, 11:27   #32
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg trodde uttrykket kom fra små guttetisser, all den tid "sneip" kun brukes på gutter.
Men ingen andre har dratt denne assosiasjonen, så jeg er vel helt på jordet (håper nesten det).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 11:30   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg trodde uttrykket kom fra små guttetisser, all den tid "sneip" kun brukes på gutter.
Men ingen andre har dratt denne assosiasjonen, så jeg er vel helt på jordet (håper nesten det).

Vel, Sneipen til Pondus er vel jente, er det ikke?

Gammel 01-07-09, 11:30   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Sneipen til Pondus er en liten jente, etter hva jeg har skjønt. Vi bruker "sneipen" om vår yngste jente.

Gammel 01-07-09, 11:32   #35
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri lest pondus.
Det var en kar som sa en gang at "Sneip" var gutt, og hvis noen hadde kalt dattera hans det var han blitt forbanna. Så i min naivitet tolket jeg forskjellen gutt/jente helt bokstavelig.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 11:37   #36
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Det er noe jeg aldri har reflektert over.

Gammel 01-07-09, 11:37   #37
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Har aldri tenkt på sigaretter når noen skriver sneipen, har vel aldri hørt det.
Minsten kaller jeg gjerne for pølsa, og de har nok hatt endel merkelige kosenavn.

Gammel 01-07-09, 11:42   #38
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Sneipen til Pondus er en liten jente, etter hva jeg har skjønt. Vi bruker "sneipen" om vår yngste jente.

Sneipen er jente.

Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 11:49   #39
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser ikke problemet med hverken sneip eller prinsesse jeg. Ei heller pode, avlegger, arving, avkom eller andre betegnelser. Jeg oppfatter de fleste som sagt med kjærlighet og uheldigvis har jeg andre ting å irritere meg over.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 11:53   #40
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Sneipen er jente.

Jepp, hun heter Frida.

Sneipen, soppen, knotten, puddingen - kjært barn har mange navn, og jg har aldri reagert nevneverdig på noe av det.
Selv om jeg, etter noen års forumkarriere, har fått økende problemer med tilnavnet "engel".

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.