Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Michael Jackson er død ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-09, 20:06   #121
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Michael Jackson er død ...

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg synes det kategoriseres som fordomsfullt å påstå at noen er pedofile uten å vite med sikkerhet. Og det er også fordomsfullt å påstå at alle som ikke følger strømmen hva idèer og verdensoppfatning angår, burde påtvinges psykriatisk hjelp.

Vel, du falt nå i akkurat samme gropa selv, og jeg blir litt svett hvis det ikke skal være lov å kommentere at mennesker som levde et svært avvikende liv kunne hatt godt av hjelp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 20:12   #122
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er vel en forskjell på det og på å slenge ut en diagnose?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 20:19   #123
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, ja, selvfølgelig, det er ikke snilt å anklage noen for pedofili, døde eller levende. Uten ordentlige bevis. But still, denne snurtheten over at de mer problematiske sidene ved Jackos liv fortsatt blir belyst etter hans død, den skjønner jeg ikke.

Gammel 01-07-09, 20:20   #124
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Vel, du falt nå i akkurat samme gropa selv, og jeg blir litt svett hvis det ikke skal være lov å kommentere at mennesker som levde et svært avvikende liv kunne hatt godt av hjelp.

Hvilken grop?

Selvsagt skal det være lov til å mene at folk kan trenge hjelp, men det er de bastante utropene om at M.J var pedofil jeg reagerer på. Hvem av oss vet noe som helst om det?
I denne tråden er det definitivt flere enn M.J som burde hatt psykriatisk hjelp. Èn ting er å mene det, en helt annen ting er hvordan det blir uttrykt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 20:26   #125
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Slike sterke fordommer krever også psykriatisk behandling. Virkelig.

Og det er også fordomsfullt å påstå at alle som ikke følger strømmen hva idèer og verdensoppfatning angår, burde påtvinges psykriatisk hjelp.

Den gropa.

Gammel 01-07-09, 20:29   #126
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Den gropa.

Å, ja.

Gammel 01-07-09, 20:51   #127
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett psykisk diagnose eller hva han led av forøvrig, hans død er vel beviset for at han kunne trengt mer hjelp enn han fikk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 20:54   #128
Frantzen
Passiv

Standard

Han ble vel ikke anklaget for pedofili helt ubegrunnet, vil jeg tro, så det å undre seg og spekulere rundt det syns jeg ikke er å gå over en bitteliten strek engang. Jeg syns ikke det hører noe sted hjemme at folk som er døde plutselig kun skal snakkes varmt om - det er bare falskt. Å påstå at han ER pedofil med SIKKERHET er selvfølgelig ikke greit, all den tid han faktisk ikke ble dømt.
Å mene at han trenger psykiatrisk hjelp er vel mer en konsekvens av hans egen profilering (forutsatt at halvparten av alt som er skrevet er/var sant), men oppveksten hans tatt i betraktning tilsier vel at det ikke er helt skivebom å tenke i de baner. Enten han nå kun var et evig offer, eller i tillegg skapte sine egne.

Å mene helt bastant at folk som påstår eller antyder dette trenger psykiatrisk hjelp er helt på trynet. Virkelig helt på trynet. Det er å be om å ikke bli tatt på alvor.

Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 21:08   #129
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tro at enhver som blir utsatt for det mediakjøret som MJ ble utsatt for nok ville hatt godt av en eller annen slags hjelp. Uavhengig av om det er noe i det andre.

I verste fall kan det jo tenkes at det er slik at selv påstander og uverifiserte rykter blir hengende ved en person uavhengig av om det er hold i dem. Det virker jo ikke som om det er så mange som tok til etterretning at mannen ble frikjent for anklagene.

Så da lurer jeg jo litt på om en person som MJ noensinne helt reellt kunne blitt ordentlig renvasket. Selve anklagen er jo ødeleggende uansett og uansett hva rettsvesenet fant ut så sitter det haugevis av folk og er overbevist om at frikjennelsen var feil. Og kanskje enda flere som alltid vil tvile på om den var riktig. Uavhengig av om det var hold i anklagene eller ikke så virker det som om mannen var sjanseløs så fort de var fremsatt.

Jeg vet ikke. Men jeg tror ikke han hadde det noe særlig godt. Om man forestiller seg, om så bare for et øyeblikk, at frikjennelsen var riktig og de fleste av ryktene handlet om media som ville tjene penger på en "særing" som folk ville tro det meste om allikevel... Ja, så blir det man har utsatt ham for, både da han levde og i forhold til hans ettermæle, ganske stygt. Og akkurat den tanken gjør det vanskelig for meg å si så mye om påstandene om ham.

Og så irriterer det meg litt at jeg ikke får sangen "Leave me alone" ut av hodet når jeg leser spekulasjonene som ruller og går selv etter mannens altfor tidlige død.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 01-07-09, 21:09   #130
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Han ble aldri frikjent, han inngikk forlik.

Gammel 01-07-09, 21:16   #131
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Ok. Så utifra det så kan man kanskje spekulere i om at det:

1) Var noe i anklagene som han ville holde skjult.
2) At han ville ha saken ut av verden fordi den var ødeleggende og tidkrevende, slik jeg skrev noe om over her.
3) At saksøker hadde en dårlig nok sak til å satse på forlik.

Jeg kan forestille meg at alternativene er mange. Og ingen av oss vet vel egentlig nok til å si at det var sånn eller slik?

Gammel 01-07-09, 21:20   #132
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Ok. Så utifra det så kan man kanskje spekulere i om at det:

1) Var noe i anklagene som han ville holde skjult.
2) At han ville ha saken ut av verden fordi den var ødeleggende og tidkrevende, slik jeg skrev noe om over her.
3) At saksøker hadde en dårlig nok sak til å satse på forlik.

Jeg kan forestille meg at alternativene er mange. Og ingen av oss vet vel egentlig nok til å si at det var sånn eller slik?

Jeg poengterte det, siden du stadig skrev frikjennelse/frikjent i innlegget ditt.

Uansett, jeg sier ikke at det er eller var hverken sånn eller slik, men Jacko var en svært offentlig figur, og tildels av eget valg ettersom årene gikk. (Selv om man kan undres over hvor mye valg han selv visste at han hadde.) Spekulasjoner om hans livsstil er en del av pakka.

Gammel 01-07-09, 21:24   #133
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det ikke forlik første gang og frikjennelse andre gang da?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 21:26   #134
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg husker jeg så en dokumentar om han, med lange intervju, og intervjueren fulgte han i mange dager. Dette er en ganske omtalt dokumentar. Det var rundt den tiden han holdt det yngste barnet utenfor balkongen. Det virket virkelig ikke som han hadde helt kontroll på å håndtere/oppdra de andre barna heller, synes synd på de barna jeg.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 21:27   #135
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Må signere aC her. Synes også det er rart at straks en person er død så skal det bare hylles.

Jeg har ikke sansen for sånne "en pedo er død" -utsagn. Men jeg synes likevel det er greit å diskutere hans liv, på god og vondt.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 21:30   #136
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Var det ikke forlik første gang og frikjennelse andre gang da?

Ah, sant. Jeg glemte meg, sorry.

Jeg står dog fortsatt for det jeg sier om offentlig person og avvikende livsstil, og at det må være lov å diskutere det. Gjerne uten stempling, but still.

Gammel 01-07-09, 21:33   #137
Fruktflua
Sperret

Standard

Ah, sant. Jeg glemte meg, sorry.

Jeg står dog fortsatt for det jeg sier om offentlig person og avvikende livsstil, og at det må være lov å diskutere det. Gjerne uten stempling, but still.

Ja, og da regner jeg med at du synes en viss respektfull tone i forhold til hvordan man uttaler seg er på sin plass?
Det går ann å mene ting, men allikevel klare å uttrykke sin mening på en litt mer respektfull/oppegående/moden måte, enn det eksempelvis Brutus har gjort i denne tråden.

Gammel 01-07-09, 21:36   #138
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja, og da regner jeg med at du synes en viss respektfull tone i forhold til hvordan man uttaler seg er på sin plass?
Det går ann å mene ting, men allikevel klare å uttrykke sin mening på en litt mer respektfull/oppegående/moden måte, enn det eksempelvis Brutus har gjort i denne tråden.

Nå husker jeg godt hele tråden, og tenker at hvis jeg først skal trekke frem idiotiske uttalelser, er ikke Brutus den eneste på prioriteringslista. Sånn i forhold til å være mer oppegående og moden, that is.

Idolisering av mennesker og manglende objektiv tankegang er ikke spesielt imponerende.

Gammel 01-07-09, 21:49   #139
Fruktflua
Sperret

Standard

Nå husker jeg godt hele tråden, og tenker at hvis jeg først skal trekke frem idiotiske uttalelser, er ikke Brutus den eneste på prioriteringslista. Sånn i forhold til å være mer oppegående og moden, that is.

Idolisering av mennesker og manglende objektiv tankegang er ikke spesielt imponerende.

Det er stor forskjell på idolisering av mennesker, og totalt mangel på respekt.

Gammel 01-07-09, 21:52   #140
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Det er klart at det er mye som er uavklart rundt hans psykiske tilstand og seksuelle legning. Han hadde vel muligheten til å kjøpe seg tid og rom på begge felter. Men bare det der palasset, Wonderland og hele interiøret, inkludert de barna som han betalte for å bo der sammen med seg , vitner jo om en meget psyk persons meterialisering av sitt eget mentale univers. Nå skal det bli museum der for alle fansen, da har du fått det så makabert som det kan bli i 2009. Se for deg Oddvar, enslig avdanka rocker på 50 år fra Kløfta, ringer på døra og lurer på om lille poden til naboen kan komme over og bo hos ham i noen mnd? Alle utgifter vil bli dekket

Sist redigert av Brutus_ : 01-07-09 kl 22:14.
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.