Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en feriemartyr?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-09, 17:22   #21
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en feriemartyr?

Nei, og det ville aldri falle meg inn å planlegge en ferie jeg ville ha gruet meg til.

Gammel 02-07-09, 17:28   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ikke en feriemartyr. Men med to måneders ferie kan jeg selvsagt godt bruke noen uker på å male huset etc. De ukene gubben har ferie er mer hellige og brukes ikke på hva som helst.

Gammel 02-07-09, 17:57   #23
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Nei, jeg er ikke feriemartyr, men det er heller ikke vanskelig for meg ettersom jeg elsker å være sammen med familien i ferien. Jeg gleder meg vilt til å tilbringe en uke hos søsteren min, og deretter et par uker sammen med foreldrene mine i vårt eget feriehus i Frankrike. Et par helger hos svigers (som bor mye nærmere og som vi ser ofte ellers i året) er også bare hyggelig.

Sist redigert av Mistral : 02-07-12 kl 18:41.
Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 17:59   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis aldri, svigermor spurte hvorfor jeg aldri ville være med ut på landet. Og jeg telte på fingrene: ikke innlagt vann, ikke strøm, ikke do og ingen barnesikring rundt åpne brønner, ned til sjøen eller rundt et lysthus ute på en pynt. Go figure, lizzom...

I år er jeg det litt, jeg skal bruke mye av ferien på bryllupsorganisering, vasking, handling og rydding. Det er driiiitkjedelig, men jeg kan ikke belaste mange andre med mitt bryllup. Ganske enkelt.

Gammel 02-07-09, 18:07   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det tror jeg ikke?
I år har vi i grunn ingen planer. Jeg kan nok synes at det er kjedelig å "bare" dra vi 4, og at det kan være kjekt å ha noen flere å spille på lag med. Både for voksne og barn. Men det er ikke et must liksom.

Jeg og mannen er jevnt over enig ift ferie. Eller. Han er enig i det jeg mener.
I år blir det mest hjemmeferie pga hyperaktiv Peder. Da er det greiest med stort tomt og trygghet hjemme, så får vi heller ta små dagsturer eller noe småtteri.

Eneste jeg kompromisser litt på er nok campingvogn. Vi kommer nok til å ha ei til neste sommer. Det er ikke min drøm. Men mannens. Samtidig vet jeg at mange har gode ferieminner fra campingvogn, og tror det er supert for barna. Men så lenge jeg også får dra på litt weekendturer og sånn, så er det ok.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 18:11   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke en feriemartyr. Jeg drar aldri på ferier jeg ikke selv vil på, og overnatter aldri med svigers eller foreldre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 18:26   #27
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg finnes ikke feriemartyr overhodet.

Jeg er heller ingen "barneferiemartyr", sånn som i "drar til Dyreparken/Legoland/Sommarland" for barnas skyld. For meg har det alltid vært mye lettere å begeistre barna for storbyferie enn å selv bli begeistret av å tråkke ned barnefornøyelsesparker. Jeg kjenner jeg blir matt bare av tanken.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 18:40   #28
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Kompromisser blir det en del av, men jeg har aldri gruet meg til en ferie.
I år hadde jeg et veldig høyt ønske om å få ta en tur til syden, men nå kom "syden" hit så da slapp vi det.

Gammel 02-07-09, 18:55   #29
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja jeg er en feriemartyr. Men som oftest går det bedre enn jeg forventer. Det er dog ikke mange ferier som er etter mitt hode.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 19:13   #30
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Det kunne ikke falle meg inn å dra på en ferie jeg ikke har lyst å dra på. Ferien er vår og skal nytes på akkurat den måten vi vil nyte den.
Vi har stort sett alltid med oss alle ungene (også de voksne) og svigersønn på ferie, samt at vi får en del vennebesøk med overnatting mens vi er på hytta. Men ferie med svigerforeldre og foreldre er ikke aktuellt for oss og da gjør vi heller ikke det.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 19:30   #31
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Njei. Til nå har jeg gjort som jeg vil, den dagen jeg reiser til mannens hjemland kommer jeg kanskje til å føle meg litt som en martyr. Rett og slett fordi jeg er lite eventyrlystent, det er veldig varmt der og det er jeg ikke glad i. Men samtidig så er det jo viktig at han får treffe sin familie og at barna får bli kjent med den siden av familien.

Gammel 02-07-09, 19:46   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke utover mann og barn. Og da er det ikke snakk om ofring, men at man ser at de andre har glede av noe, og blir med fordi det også er gøy å være med på andres entusiasme. Selv om vi ikke ville dratt til Dyreparken i Kristiansand uten barn så hadde vi det strålende når vi var der, fordi vi slappet av og hadde det gøy med en liten fyr som hedde den beste dagen i sitt liv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 19:52   #33
Skvetten
Passiv

Standard

Definitivt ikke.

Grunn: mangler en av følgende: a) kjæreste, b) samboer, c) mann.

Tenker at jeg nok ikke hadde vært martyr heller glad for at jeg faktisk hadde noen å reise på ferie sammen med jeg da. For har man en av de overnevnte er man jo litt dum dersom man ikke snakker om dette heller enn å være martyr.

Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 20:01   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På ingen måte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 20:06   #35
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns jeg fant opp et kult ord jeg da.

Gammel 02-07-09, 20:13   #36
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Niks.
Jeg ofrer meg for barna i den forstand at vi velger barnevennlige ferier, men ellers er jeg veldig, veldig ego.

Tror jeg signerer denne

Svigers blir like skuffa hver påske, når vi velger å være på vår egen hytte på fjellet, i stedet for å komme inn til dem ved sjøen, slik søsknene til mannen min gjør. De ønsker å gjøre det til en familietradisjon. Vi har vel sagt ganske klart i fra at de heller bør finne en annen helg å invitere oss. de har forsøkt å spørre om vi ikke kan dele påsken, slik at vi får et par dager sammen med dem, men vi har vært knallharde og sagt at nei, det er ikke aktuelt. Og foreslått at de feks heller gjør pinsehelgen til en sånn "samle familien"-helg. Ellers har jeg vel også sagt at en langhelg er det lengste jeg orker å være på en sånn "hele familien"-helg (kunne klart en uke med kun svigers).

I det store og hele tror jeg at de synes det er dumt at vi er så lite på deres hytte, men sånn blir det jo ofte når man har sin egen... på den andre siden har de kun vært på dagsbesøk i vår hytte, så de har vel ikke noe å klage på, sånn egentlig .

Jeg er forøvrig vokst opp med å feriere sammen med besteforeldre på hytta, og med tanke på hvor tett vi bodde og at min farmor nok ikke alltid var den letteste å være svigerdatter til (og min mor sikkert ikke den letteste svigerdatteren heller ), så var nok mor en feriemartyr. Men guri så kjekt det var for oss unger .

Men ferie skal være ferie, og ikke stress

Gammel 02-07-09, 20:15   #37
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Niks.
Jeg ofrer meg for barna i den forstand at vi velger barnevennlige ferier, men ellers er jeg veldig, veldig ego.

Samme her. Me er litt med familie på begge sider og reiser masse sammen med min søster med familie. Men det er fordi me gjerne vil.

Gammel 02-07-09, 20:20   #38
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Eneste jeg kompromisser litt på er nok campingvogn. Vi kommer nok til å ha ei til neste sommer. Det er ikke min drøm. Men mannens. Samtidig vet jeg at mange har gode ferieminner fra campingvogn, og tror det er supert for barna. Men så lenge jeg også får dra på litt weekendturer og sånn, så er det ok.

Det er ikke min drøm heller, og jeg er fryyyyktelig glad for at jeg ikke har en mann som dørmmer om det heller. For da hadde det kanskje vært noe jeg også måtte kompromisse litt på... Vi skal leie RV (campingbuss) nå i sommer. Opprinnelig tenkte vi å leie en hele turen (to uker). Så ble vi enige om at kanskje det var litt lenge å bo i en bil, så vi bestemte oss for en uke. Men nå er vi nede i at vi skal ha den i tre dager, for opplevelsens skyld, og bo på hotell resten av tiden

Heldigvis er min kjære og jeg veldig enige om hva som er feire og hva som ikke er det, så det blir få diskusjoner på den fronten.

Gammel 02-07-09, 20:25   #39
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ferieEGO in person. EGO-en inkluderer familien, men ingen venner og ingen storfamilie og saann.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 21:01   #40
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei jeg er ingen feriemartyr. Vi er ofte på hytta, uten strøm, uten inlagt vann, vaskemaskin er bekken utenfor... og ja da, sammen med både egne foreldre og svigerforeldre. Syden har vi også vært sammen med dem.

Ja, vi har andre venner, men vi trives (merkelig nok?) sammen med foreldre og svigerforeldre. Og vi stortrives på hytta uten fasiliteter og naboer.

Jeg kan nok tenkes å ha "ofret" meg litt, men det måtte i så fall være for barna. Jeg gjør ikke hva som helst for å tekkes sambo eller svigers eller egne foreldre, ei heller gjør sambo det. Det er heldigvis bare slik at vi trives sammen med familien, og vi liker å gjør de samme tingene.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.