|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor finner jeg badedrakt med svømmeelementer
Nei, det gjør de ikke. Jeg trodde også det lenge, og selv ligger jeg som en dupp på vannet, men etter å ha badet med mannen min i 15 år (nåja, vi har vært på land innimellom også altså), så har jeg bare måttet innse at han synker som en stein uansett hvor mye han slapper av eller vifter med tærne.
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Det at mannen din ligger lavere i vannet (synker) betyr at han mest sansynlig har en forholdsvis høy muskelmasse i forhold til fettmasse. Dette er tilfelle hos de fleste svømmere også men de flyter dette til tross. |
|
|
|
#23 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvor finner jeg badedrakt med svømmeelementerSkvetten: |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Jeg ser problemstillingen, i mine øyne er det en falsk trygghet med slike flytemidler. Det er fort gjort at noe går galt og dersom man kan tenkes å ha et uoppmerksomt øyeblikk bør man helst ikke være rundt et basseng med små barn. Desverre er det veldig fort gjort at det går galt enten barnet er 2, 4, 8 eller 10 år. |
|
|
|
#25 |
|
Protonterapeut
|
Dersom dere har gått på svømming siden han var 3 mnd. bør han ha lært seg å snu seg i vannet og komme mot kanten. Hvis ikke har svømmingen dere har gått på, vært bortkastet.
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Signerer Ru på denne jeg. |
|
|
|
#27 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hvor finner jeg badedrakt med svømmeelementerDere er ikke bittelitt for overhysteriske for dette, da? Jeg mener, det er vel for at barnet skal ha litt ekstra frihet i vannet ( med en voksen til stede og under oppsyn hele tiden), ikke for at det skal gi pedagogisk riktig og optimal svømmetrening i en alder av to år? Snupsen vår vil ha armringer, men det er bare fordi andre barn har det og fordi det er ariel på dem, ikke fordi de hjelper noe. Jeg syns du bare skal kjøpe den og kose deg i vannet med toåringen. Og følge med hele tiden.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Vis meg et barn som har ekstra frihet i vannet med sånt noe på. |
|
|
|
#29 |
|
Tidsklemma
|
Jo, dette kan han egentlig. Men da er jo jeg der og han har den tryggheten ved at jeg faktisk står i vannet like ved. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Et barn som er såpass vant til vann som du sier har nok en god flyteevne i seg selv. De har en god andel fettmasse på kroppen i forhold til muskelmasse i den alderen som gjør at de flyter meget godt. Når man leker i vann skal man kun leke alene der man står på bunnen dersom man ikke er fullt ut svømmedyktig og det er nok ikke et så lite barn. |
|
|
|
#31 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hvor finner jeg badedrakt med svømmeelementerBeklager Hønni, var ikke meningen å kuppe tråden din. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Protonterapeut
|
Med tre drukningshistorier i fylket vårt på en uke?
|
|
|
#33 |
|
Smugleser
|
Sv: Hvor finner jeg badedrakt med svømmeelementerDette var egentlig litt interessant å lese. Jeg har følt meg som en nesten-dårlig-mor, ettersom Andungen og Knøtto ikke har villet bade med armringer. Etterhvert fikk de lov til det, ettersom vi resonnerte slik at vi ikke slipper dem av syne likevel. Da er jeg i hvertfall på linje med Skvetten her, ser jeg.
|
|
|
#34 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Ah, jeg tenkte ikke i forhold til å passe på, jeg tenkte i forhold til om det er bra eller dårlig for utviklingen av svømmedyktighet med flyteelementer.
|
|
|
#35 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor finner jeg badedrakt med svømmeelementerNåh.
|
![]() |
|
|