Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Når leser dere?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 11:14   #41
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når leser dere?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ser i "Bøker lest i 2009-tråden" at veldig mange her inne har lest veldig mange bøker i år.

Selv hadde jeg som nyttårsforsett i fjor å bli flinkere til å lese, så jeg lovde meg selv å lese hver dag. Minimum én side om jeg var for sliten eller opptatt til å lese mer. Men selv om jeg leser hver dag, har jeg ikke kommet lenger enn til 11 ferdigleste bøker i år.

Så jeg lurer på: Når leser dere? Og nedprioriterer dere andre ting for å få lest?

Jeg leser litt på senga om kvelden, ca. ti min på bussen om morgen og ellers hvis jeg spiser alene, hvis jeg tar tog eller er i ventemodus. Jeg setter meg sjelden ned hjemme for å lese. Unntaket er hvis det er fint være og jeg kan sitte på verandaen.

Jeg har det akkurat som deg, men 11 bøker? Det er ikke jeg i nærheten av, engang. Jeg har, siden jeg lærte å lese som seksåring, alltid holdt på med en bok. I det daglige leser jeg alltid på sengen, men når det kanskje ikke blir mer enn 2-3 sider hver dag, så sier det seg selv at det ikke akkurat går fort unna. Jeg er for rastløs til å sette meg ned med en bok på kvelden, mens om jeg er på hytta eller annen ferie, får jeg lest (relativt) mye. Jeg tror det har med å gjøre at de daglige pliktene ikke kaller på samme måte.

Dersom jeg en sjelden gang får anledning til å sitte ute og sole meg, er det en perfekt anledning til å lese. Jeg har for kort vei til jobb til at jeg får lest til og fra, men ellers ville det vært en super anledning.

Gammel 17-06-09, 15:00   #42
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Når jeg er inne i en leseperiode så leser jeg på senga om kvelden, og da legger jeg meg gjerne før kl. 21 slik at jeg får lest noen timer før jeg skal sove. Sitter jeg i stua blir jeg så distrahert av pcen og tv at da klarer jeg ikke konsentrere meg. Nå på sommeren blir det en del lesing ute på terrassen også. Deilig.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 11:20   #43
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Jeg har fått lest endel (fag....) i det siste fordi babyen vår har en periode der hun vil vi skal være inne på rommet når hun sovner (hvorvidt det er lurt å etterleve er en annen sak, men datteren opplever trygghet ved det og jeg får en unnskyldning til å lese masse, så... Ellers leser jeg når barna sover, eller hvis baby sover på dag og pappaen er med 3-åringen, f.eks. når vi er på stranda eller ved basseng. Men mest på kveld egentlig, når roen har senket seg... Og på buss uten barna så klart. Alltid på buss!

11 skjønnlitterære bøker på 6 mnd synes jeg er mye jeg da... tror det blir mange år til jeg får lest så mye. Må få plass til litt fag også, som ofte blir proiritert først "desverre".

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:14.