|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådGlitterbarnet på fire og et halvt bader aldri alene, vi er i vannet sammen med ham på stranda og i basseng. Han har både badevinger og badering, men det ser vi på som leketøy, ikke noe som berger ham i vannet. Han stoler ikke på dem selv heller, for den saks skyld.
Sist redigert av Tallulah : 05-07-09 kl 11:12. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådVår yngste er 6 år og hun leker i vannkanten både med og uten armringer Jeg har ikke blikket festet på henne 100% av tiden, jeg leser gjerne og kikker opp ofte. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttråd
Ja.
|
|
|
#26 |
|
villende
|
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådSnupp flyter ikke med armringer. :datapunkt: Men han syns det er stas å ha dem på. Han bader for øvrig aldri alene. Og jeg og mannen syns det er gøy å herje med ham i vannet, så det ser jeg egentlig som helt uproblematisk. :svømmehud mellom tærne: |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant? Jeg syns det er mye morsommere å være i vannet og leke enn å sitte på stranda og steke.
|
|
|
#28 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådJeg er aldri med de tre største ut i vannet. Jeg bader ikke og føler at jeg ser de bedre fra land. I år har jeg slappet litt mer av. Eldste reiser alene på stranda så henne følger jeg |ikke så mye med når hun er med oss (hun er 14 år). 9 åringen og 6 åringen får streng beskjed om hvor langt ut de får gå og de har så respekt for vannet at de går ikke lenger. Jeg ser etter de mesteparten av tiden, men ikke når de leker helt inntil land.
|
|
|
#30 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådFull oversikt. Ein av oss står på kanten av bassenget, evnt. er ute i bassenget. Som bonus får me passe på 10-15 ikkje-svømmedyktige barn der foreldrene sitter langt unna, gjerne med ryggen til og skravlar, leser, halvsover. Barna har jo badering/armringar el.l.
|
|
|
#31 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådSnupsen er aldri i vannet uten at vi er med/rett ved siden av. Det hindrer ikke at hun syns det er gøy å flyte rundt med badering/vinger/hva-har-du.
|
|
|
#32 |
|
Fortynnet
|
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådSjuåringen bader ofte med armringer på stranda, på så grunt vann at han får føttene i bunnen, mens jeg sitter på land. Jeg bader også ofte sammen med ham, men han har en tendens til å ville være ute i vannet i lengre perioder enn meg. Jeg ser på ham hele tiden når han er i vannet, og er i en avstand som føles helt trygg. Han kan ikke svømme ordentlig, men holder seg flytende på et vis. Med armringer svømmer han fint. Håper han lærer å svømme i sommer. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådJeg er stort sett på strender hvor det ikke er andre folk, så det går helt fint å holde øye med dem. De er 5 og 7 og kan ikke svømme så det er ikke snakk om å slippe dem av syne. Nå er de ganske pinglete da, og går ikke langt ut selv om det er langgrunt, men jeg følger selvsagt med likevel. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådJeg er ALLTID i vannet med lillegutt og har alltid vært det. Han har svømt i basseng siden han var litt over 2 år, og har en ekstrem tiltro til egen evne til å flyte og/eller puste under vann Sist redigert av m^2 : 03-07-09 kl 18:48. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Trøtt
|
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådVassrotte ville vi kalt gutten din der jeg kommer fra, m^2!
|
|
|
#36 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Inspirert av en flytebadedrakt trådVi følger med hele tiden.
|
|
|
|
#37 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådNår vi er ved basseng med vann som når ham sånn ca til låret, kan han være uti alene. Da sitter jeg ca to meter fra bassenget og ser på. Liker ikke når det etterhvert kommer mange folk, da er det lett å miste oversikten, så das pleier jeg å være med. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Dette er et argument jeg har hørt fra mange foreldre som ligger i sola mens ungene herjer villt i vannet enten det er sjø eller basseng. Skulle ønske vi kunne komme slike holdninger til livs. Det er ingen som svømmer fint med armringer, man har en unaturlig stilling på armer i forhold til kroppen og et bevegelsesmønster som definitivt ikke er svømmeteknisk godt nok til selvredding om nødvendig. Barn som ikke er svømmedyktige bør ALDRI bade uten at en voksen er sammen med dem i vannet. |
|
|
|
#39 |
|
I endring
|
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådVi har veldig klare regler på stranden. Han kan bevege seg på store deler av stranden alene på jakt etter krabber men da bare til vannet er midt på leggen. Jeg tar ikke øynene av han men går ikke etter han. Skal han bade er jeg med, og vi har ingen form for badeleker med oss.
|
|
|
#40 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Inspirert av en flytebadedrakttrådVi sitter pal ja ved siden av våre på 4 og 6 år. De får gå et stykke uti ja, men vi har øynene på dem. Armringer har vi kjøpt i år, fordi det gjør barna litt tryggere i forhold til å forsøke ting i vann (øve på svømmeaktige leker), og de kan vel i bunn og grunn ikke falle totalt under med dem, for å si det sånn. Jeg sammenligner da ikke armringer overhode med en flytevest, men bare en liten hjelp for snublende småbarn for å unngå å dette under. De opplevde også større trygghet selv med disse, noe som var et mål for oss med to barn som er forsiktig i vannet. Ellers har vi flyteleker med noen ganger ja, og bøtter og spader. Spesielt når pappaen er med dem uti så er det moro å ligge på flytende krokodiller. |
|
|
|
![]() |
|
|