|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pauset
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)
Det tenker jeg og. Det kan hende at familien tok dette FOR rolig og at de bagatelliserte det, sa ting som ikke passer seg, eller at ungen var veldig mager og møkkete osv. Man vet jo veldig lite utifra hva som står i artikkelen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#23 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#24 |
|
Absolut ateist
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Jeg syns faktisk at det var langt mer merkelig at hotellfyren tok ungen med seg i bilen og begynte å kjøre rundt på jakt etter foreldrene.
|
|
|
#25 |
|
Møllspist fletthurpe
|
enig.. man skjekker vel om alle er ombord i de forskjellige bilene før man kjører? det er jo litt merkelig om et barnesete er tomt og de ikke merker det`?
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Møllspist fletthurpe
|
det var sånt inntrykk jeg fikk da jeg leste det. Men men.. lett å dømme. Syns forøvrig det var bra denne hotellfyren kjørte rundt etter familien.. han var vel innfødt og lommekjent.. visste hvor turister kjører osv..
|
|
|
#28 |
|
*_*
|
Det sto det ingen ting om på Aftenposten, der jeg leste saken. Ja, det var litt rart, men de ble sikkert litt på styr og opptatt av å rekke de voksne før de forsvant med en ferge eller noe sånt.
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)Jeg synes det lyser fordommer mot "vandrere" lang vei.
|
|
|
|
#30 |
|
Pauset
|
Jeg ser at det kan skje, men jeg tenker at om så skjer om foreldrene feks ikke gir utrykk for at de er glad for å se igjen ungen, og at de heiser på skuldrene (vill spekulering). Greit å ikke få panikk, men jeg mener man bør være ganske lettet og flau når man til slutt henter barnet. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
*_*
|
Nå var vel disse pakistanere? Uansett: Jeg synes det lukter sensasjonsjournalistikk lang vei, og det er ingen fakta avisene har beskrevet som tilsier at dette er noe mer enn en skikkelig uheldig forglemmelse. Av typen som ikke burde skje, men likevel...
|
|
|
|
#33 |
|
Ringskrømt
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell
Som sagt kommer det ytterst få opplysninger frem i artikkelen, så akkurat hvorfor politiet valgte å sende en bekymringsmelding vet vi ikke. Man kan hvert fall ikke gå utifra hva en tabloidavis skriver og tro at det er det eneste det er å si om saken. (Sier ikke at du gjør akkurat det.) |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Originala
|
Joda, det er ingen krise at det sendes en bekymringsmelding. Jeg mener terskelen skal være lav for det, men dersom antakelsen om at barn har byttet på hvor de har sittet stemmer, så er det neppe slik at seksåringen ikke ses eller tas vare på av foreldrene. De manglet bare rutiner for å sikre at alle var der de skulle være. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Pauset
|
Jeg tror også det egentlig. Men jeg syntes ikke det er diskriminerende å sende en bekymringsmelding. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Absolut ateist
|
Sv: 6-åring gjenglemt på hotell
Selvsagt ikke. Jeg forholder meg som du ser ut fra det som er blitt sagt og ut fra det, så syns jeg der er merkelig med det bastante utsagnet om at BV iallfall skulle kontaktes.
|
![]() |
|
|