Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-09, 20:42   #21
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

At dette alene skal gi grunn til bekymring for omsorgsevne høres merkelig ut for min del, men for all del - det kan jo være andre forhold som gjør dem urolige.

Det tenker jeg og. Det kan hende at familien tok dette FOR rolig og at de bagatelliserte det, sa ting som ikke passer seg, eller at ungen var veldig mager og møkkete osv. Man vet jo veldig lite utifra hva som står i artikkelen.

Bra det ordnet seg for gutten.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 20:42   #22
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hun er pakistansk og hun hadde ikke panikk, slik enhver god, etnisk norsk mor ville hatt. Eller, en etnisk norsk mor ville ikke latt ungen stå igjen. De hadde sikkert ikke bilsete engang! :gasp:

Det tenkte jeg da jeg leste saken og. Mon tro om den hysterisk redde etnisk norske moren ville blitt anmeldt til barnevernet?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 20:45   #23
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

nei uff stakkars liten gutt. ut i fra den artikkelen så reagererer jeg ja.. syns det er forferdelig.

Det er ikke noe gøy å bli borte fra de voksne, nei. Men det hørtes jo ut som om han ble godt ivaretatt, da. Har sikkert gått veldig fint med ham.

Gammel 04-07-09, 20:46   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns faktisk at det var langt mer merkelig at hotellfyren tok ungen med seg i bilen og begynte å kjøre rundt på jakt etter foreldrene.

Gammel 04-07-09, 20:46   #25
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er det ikke helt greit å sende en bekymringsmelding da? Om alt er ok, og ikke noe lignende gjentar seg, så er jo alt bra?

Det er jo litt spesielt å glemme igjen ungen sin da.

enig.. man skjekker vel om alle er ombord i de forskjellige bilene før man kjører? det er jo litt merkelig om et barnesete er tomt og de ikke merker det`?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 20:48   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns faktisk at det var langt mer merkelig at hotellfyren tok ungen med seg i bilen og begynte å kjøre rundt på jakt etter foreldrene.

Ja, den stusset jeg også på. Hadde han barnesete, mon tro? Og at de ringte ned på fergestedet først. Hvorfor ikke bare ringe politiet med en gang?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 20:50   #27
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Det tenker jeg og. Det kan hende at familien tok dette FOR rolig og at de bagatelliserte det, sa ting som ikke passer seg, eller at ungen var veldig mager og møkkete osv. Man vet jo veldig lite utifra hva som står i artikkelen.

Bra det ordnet seg for gutten.

det var sånt inntrykk jeg fikk da jeg leste det. Men men.. lett å dømme. Syns forøvrig det var bra denne hotellfyren kjørte rundt etter familien.. han var vel innfødt og lommekjent.. visste hvor turister kjører osv..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 20:50   #28
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Det sto det ingen ting om på Aftenposten, der jeg leste saken. Ja, det var litt rart, men de ble sikkert litt på styr og opptatt av å rekke de voksne før de forsvant med en ferge eller noe sånt.

Gammel 04-07-09, 20:51   #29
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det lyser fordommer mot "vandrere" lang vei.

(Hva er det korrekte ordet om sigøynere,tatere,vandrere,reisende? )

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 20:51   #30
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

enig.. man skjekker vel om alle er ombord i de forskjellige bilene før man kjører? det er jo litt merkelig om et barnesete er tomt og de ikke merker det`?

Jeg ser at det kan skje, men jeg tenker at om så skjer om foreldrene feks ikke gir utrykk for at de er glad for å se igjen ungen, og at de heiser på skuldrene (vill spekulering). Greit å ikke få panikk, men jeg mener man bør være ganske lettet og flau når man til slutt henter barnet.

Det står altfor lite syntes jeg. Men jeg syntes det blir merkelig å skulle snakke om rasisme fordi moren ikke reagerte riktig i følge "norske normer". Jeg tror ikke det er noen "norm" for hvordan man skal reagere når man har mistet barnet sitt, bortsett fra at man bør legge seg rimelig flat. Det på tross for at man ikke får panikk. Man har tross alt driti på draget, sånn jeg ser det.

Gammel 04-07-09, 20:51   #31
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hvordan kan du konkludere med det, utifra det som står i artikkelen?

Gammel 04-07-09, 20:55   #32
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

(Hva er det korrekte ordet om sigøynere,tatere,vandrere,resende? )

Nå var vel disse pakistanere? Uansett: Jeg synes det lukter sensasjonsjournalistikk lang vei, og det er ingen fakta avisene har beskrevet som tilsier at dette er noe mer enn en skikkelig uheldig forglemmelse. Av typen som ikke burde skje, men likevel...

Gammel 04-07-09, 20:56   #33
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell

Jeg syns dette er veldig overdrevet ut fra de opplysningene som foreligger. Anmeldelse til barnevernet? Seriøst, med et sånt følge så kan det skje.

Som sagt kommer det ytterst få opplysninger frem i artikkelen, så akkurat hvorfor politiet valgte å sende en bekymringsmelding vet vi ikke. Man kan hvert fall ikke gå utifra hva en tabloidavis skriver og tro at det er det eneste det er å si om saken. (Sier ikke at du gjør akkurat det.)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 20:57   #34
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke helt greit å sende en bekymringsmelding da? Om alt er ok, og ikke noe lignende gjentar seg, så er jo alt bra?

Det er jo litt spesielt å glemme igjen ungen sin da.

Joda, det er ingen krise at det sendes en bekymringsmelding. Jeg mener terskelen skal være lav for det, men dersom antakelsen om at barn har byttet på hvor de har sittet stemmer, så er det neppe slik at seksåringen ikke ses eller tas vare på av foreldrene. De manglet bare rutiner for å sikre at alle var der de skulle være.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 20:58   #35
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Nå var vel disse pakistanere? Uansett: Jeg synes det lukter sensasjonsjournalistikk lang vei, og det er ingen fakta avisene har beskrevet som tilsier at dette er noe mer enn en skikkelig uheldig forglemmelse. Av typen som ikke burde skje, men likevel...

Jeg tror også det egentlig. Men jeg syntes ikke det er diskriminerende å sende en bekymringsmelding.

Gammel 04-07-09, 20:58   #36
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Joda, det er ingen krise at det sendes en bekymringsmelding. Jeg mener terskelen skal være lav for det, men dersom antakelsen om at barn har byttet på hvor de har sittet stemmer, så er det neppe slik at seksåringen ikke ses eller tas vare på av foreldrene. De manglet bare rutiner for å sikre at alle var der de skulle være.

Jeg er enig, om dette er eneste årsak.

Gammel 04-07-09, 20:59   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gidder ikke spekulere i hva den etniske bakgrunnen har å si, den har antageligvis mest å si for journalistneket som har prøvd å skape liv i leiren.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 21:00   #38
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De brukte den etniske bakgrunnen for å forklare at det var kommunikasjonsproblemer. Noe som sikkert vanskeliggjorde situasjonen ytterligere.

Gammel 04-07-09, 21:00   #39
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Som sagt kommer det ytterst få opplysninger frem i artikkelen, så akkurat hvorfor politiet valgte å sende en bekymringsmelding vet vi ikke. Man kan hvert fall ikke gå utifra hva en tabloidavis skriver og tro at det er det eneste det er å si om saken. (Sier ikke at du gjør akkurat det.)

Selvsagt ikke. Jeg forholder meg som du ser ut fra det som er blitt sagt og ut fra det, så syns jeg der er merkelig med det bastante utsagnet om at BV iallfall skulle kontaktes.

Gammel 04-07-09, 21:01   #40
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg leser mellom linjene og antar derfor at det er mer til historien enn det som kommer frem i artikkelen. Noe det som regel alltid er.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.