|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#25 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Er ikke kos å være sliten etter 8-9 timer i barnehagen heller. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tøff
|
Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Om vi er virkelig heldige her så får vi en plass som er en halvtimes tid fra jobb, men da har vi virkelig vært heldige også. Jeg har mange venner som har barn, ikke ett par bruker så kort tid fra barnehage til jobben sin, og aller minst den samme veien tilbake når det er rush.
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic. Terry Pratchett Sist redigert av Pappalille : 06-07-09 kl 12:10. Årsak: LA til en setning. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: 6-timersdag, hva synes dere?
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Mother of Dragons
|
Mener du at det er det alfaCharlie mener, at hun argumenterer mot at barn skal være kortere tid enn 8-9 timer i barnehagen?
|
|
|
#29 |
|
Mother of Dragons
|
Haha! ikke sant?
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her.
|
|
|
#31 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Okei, men hvorfor skal VOKSNE få 6 timersdag, men ikke ungene da bare 7??? Bare fordi jobben ligger 1-2 timer fra hjemmet??? Fnys. Ikke god nok grunn. I dag bygges det barnehager på hvert hjørne, og det er nesten full barnehagedekning rundt de fleste steder. Bortsett fra de større byene da. Det bør være likt for alle, og 6 timersdagen vil være veldig bra, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Og dessuten (jeg er hjemme med sykt barn og har god tid i dag):
|
|
|
#33 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#34 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Jeg snakker om ungene mellom 0-3 år også bør få maks antall timer i barnehagen da, HVIS det noengang blir innført 6-timersdag for yrkesaktive. Jeg ville gjerne hatt 6 timersdag, men nå har jeg 7,5. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Skifte jobb |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Ja, heldigvis kan man velge og vrake i jobber og bosteder i dag. For det er jo så billige boliger, må vite.
|
|
|
#37 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Mother of Dragons
|
Jo, jeg skjønner hva du vil. Og alle er enige i at det er flott at småbarn ikke er så lenge i barnehagen. Men det er forskjell på å diskutere hva som er det ideelle og innse at det ikke alltid er realistisk.
|
|
|
#39 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Ja, noen kan. Her vi bor er det 99% barnehagedekning. BHG blir lagt ned, pga manglende søkere. Prisene på hus har sunket, og renta er lavere. Arbeidsledigheten har steget noen %, men de fleste får barnehageplass akkurat der de ønsker det, og det veldig nær sitt eget hjem og jobbsted. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nymotens gammeldags
Her er det sånn at man må bo i samme kommune som barnehagen er i, for å få plass der. Så om man jobber 1-2 timer fra hjemmet blir det fort problemer. Men jeg vet ikke om man kan få "dispensasjon" om man jobber så langt borte. Men jeg ser ikke helt vitsen heller, for jeg tror ungene trives bedre med å være 1 time lenger i barnehagen enn å sitte 1 time i en bil på vei hjem?
|
![]() |
|
|