|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 6-timersdag, hva synes dere?
Ja tenk om det hadde vært så lett. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
I mål
|
Jeg er enig og synes vel problemet heller er at det er så altfor mange jobber som ikke lar seg begrense til 37.5 timers uke. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Jeg sa jo maks 7 timersdag til de under 3 år da. Jeg skrev også at jeg forstod det kunne bli problemer med avstander også. Jeg svarte på det hovedinnkelegger spurte om. Om vi var enige med 6-timersdager, og ja hvis det mulig å få til, så er jeg enig i det ja. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Hva er grunnen til kortere arbeidsdager da? Være mer sammen med familien? Få enda mer fritid? Få litt mer dagtid sammen med ungene før leggetid? Eller skal den brukes til husvask? Handling? Eller hva med de som ikke har barn? Vil det gjelde bare barnefamiliene, eller vil det gjelde alle? Hvis vi voksne skal få være redusert tid på jobben, så bør det gagne ungene også, synes jeg, og derfor kom jeg på at de kan ha maks 7 timersdag til de er 3. Men det gikk jo ikke så greit for de med lang kjørevei, aleneforeldre osv. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
maler
|
Selvfølgelig er det for at man skal få mer tid sammen med barna og at de ikke skal få så lange dager i barnehagen, men se mer til foreldrene sine. Og for at tidsklemma ikke skal bli fullt så tøff. Slik at hverdagen går opp på et vis for de fleste. Jeg tror nok at de aller fleste barn ville fått kortere dager av 6-timersdager for foreldrene, det folk her reagerer på er at du vil begrense oppholdstiden i barnehagen til max en halvtimes reisevei for foreldrene. Det går til nød her i byen, men du kan nærmest glemme det i hovedstaden.
|
|
|
#67 |
|
Protonterapeut
|
Poenget med kortere arbeidsdag - for NOEN arbeidsgrupper, er at de har tung arbeid som gjør at den type arbeidstakere IKKE står lenge i arbeid fordi de rett og slett sliter seg ut. Hjelpepleiere og hjemmesykepleie og slikt.
|
|
|
#68 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1-7, 7-13, 13-19 og 19-01, f.eks. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: 6-timersdag, hva synes dere?Begynne 1 på nattevakt måtte vært fint for B-menneskene. Fine tider det, Dronningen. |
|
|
|
![]() |
|
|