|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() PotetmosJeg har laget det en gang fra bunnen, men ingen i heimen likten den (utenom meg da). Nå trenger jeg ei god og idiotsikker oppskrift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: PotetmosJa, og så? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: PotetmosDel opp poteter i biter og kok til de er møre. Hell av vannet og la dem dampe av seg litt. Mos dem med en "stappegreie", og ha i en klatt smør, salt, pepper og melk eller fløte til passe konsistens. Fløte er best, men jeg bruker melk til hverdags som regel. Ellers er det godt å ha i noen biter sellerirot eller en gulrot sammen med potetene. Sist redigert av Filifjonka : 02-01-07 kl 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: PotetmosJeg lager potetmos på to måter (en til hverdag og en til fest). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: PotetmosDa blir det potetmos i morgen. Potetmos og kjøttboller. *planlegger* |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bare sær
![]() Sv: Potetmos
Jeg lager ikke saus spesielt når vi har potetmos, men har ofte potetmos til gryteretter om vinteren, og da blir det jo litt saus.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: PotetmosTil hverdags pleier jeg å koke potetene med skallet på og så skreller jeg dem etterpå.
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: PotetmosJammen meg blir det ikke potetmos i dag. Femåringen er helt i ekstase for hun har kuttet potetene. Får bare håpe at den smaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: PotetmosDet ble bra. Ja, eldste var ikke særlig begeistra, men det hadde nok mest med at vi hadde fisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: PotetmosJeg har revet muskatnøtt i potetmosen i tillegg til smør, melk, salt og pepper. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|