Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tips til redningsvest?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-09, 22:32   #1
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Tips til redningsvest?

noen med tips til god redningsvest til en på 5,5 år?

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 23:05   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til redningsvest?

Hvor mye veier han? Vi har Elias vester som går fra 15-30 kg, veldig fornøyd med den. Det er merket Regatta tror jeg. Den koster vanligvis ca. 400-450 kroner på sportsbutikker, men Extra leker har tilbud nå til kr 199,-.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-09, 23:08   #3
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Test.

Vi kjøpte testvinneren for et par uker siden.

Gammel 30-06-09, 23:24   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Test.

Men den testen har jo omtrent bare vester som er opp til 15 kg. En 5 åring veier gjerne mer enn det og må ha neste vektklasse.

Gammel 30-06-09, 23:26   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sverger til Helly Hansen Kid Safe!
Selv har vi varianten som går fra 10-25 kg.

Vi øver hvert år på å hive ungen uti med vesten på, slik at han skal huske hvordan den oppfører seg i vannet. Dermed får vi også sjekket at vesten snur ungen riktig vei - for vi pælmer ungen på hodet uti basseng.

Gammel 01-07-09, 16:52   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi sverger til HH og gjør det samme som Lille Ru.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 10:56   #7
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Jeg sverger også til HH. Innbiller meg at de jevnt over kommer godt ut og i følge en av de ansatte på båt/fiske/fritidhvadetnåennheter-butikken her nede i byen så kommer HH sine "alltid best ut i test" (vi diskuterte redningsvester til baby da, for tre år siden).

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 11:02   #8
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Rabarbra er litt kul
Standard

Test.

Vi har også denne testvinneren, men kjøpte i tillegg to andre (større) HH på loppis som bare var brukt en gang. Nå lurer jeg på om det er den sorten som kom dårlig ut (10-20 kg). Hvilken var så dårlig at den ble trukket fra markedet?

Har jeg kjøpt katta i sekken nå... Kanskje ikke det beste å kjøpe på loppis og i impuls... hehe.

Gammel 02-07-09, 11:04   #9
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Rabarbra er litt kul
Standard

Test.

Ja, også en ting til: jeg tror du får kjøpt testvinneren mye rimeligere på XXL eller hvor det nå enn var. Så en annonse her forleden dag.

Gammel 07-07-09, 15:29   #10
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Vi har HellyHansen kidsafe 10-25 kg og HH juniorsafe 20-35 kg. De er akkurat maken.

Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 16:57   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marlen, her.

Vi har HellyHansen kidsafe 10-25 kg og HH juniorsafe 20-35 kg. De er akkurat maken.

Hvor finner du HH jnuiorsafe og få kjøpt? Vi kunne trengt en vest i den vektklassen, men jeg har bare funnet i vektklassen 15-30 kg i forskjellige merker?

Gammel 07-07-09, 17:01   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

xxl ser ut til å ha den.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 18:32   #13
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg sverger til Helly Hansen Kid Safe!
Selv har vi varianten som går fra 10-25 kg.

Vi øver hvert år på å hive ungen uti med vesten på, slik at han skal huske hvordan den oppfører seg i vannet. Dermed får vi også sjekket at vesten snur ungen riktig vei - for vi pælmer ungen på hodet uti basseng.

Det skulle jeg så gjerne gjort, men hvordan gjør man dette når barna er livredd for vann i ansiktet og generelt er veldig forsiktig i vann? Jeg forsøkte å la henne oppleve hvordan reddningsvesten oppfører seg i vann da vi badet i sjøen i fjor, men hun skrek og holdt seg fast i meg.

Gammel 07-07-09, 19:27   #14
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Det skulle jeg så gjerne gjort, men hvordan gjør man dette når barna er livredd for vann i ansiktet og generelt er veldig forsiktig i vann? Jeg forsøkte å la henne oppleve hvordan reddningsvesten oppfører seg i vann da vi badet i sjøen i fjor, men hun skrek og holdt seg fast i meg.

Kanskje det er mindre skummelt i et basseng?

Gammel 07-07-09, 19:44   #15
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvor finner du HH jnuiorsafe og få kjøpt? Vi kunne trengt en vest i den vektklassen, men jeg har bare funnet i vektklassen 15-30 kg i forskjellige merker?

Jeg fikk en sportsbutikk til og bestille den for meg.

Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 16:54   #16
amelia
Superaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

g-sport hadde også

Gammel 09-07-09, 16:55   #17
amelia
Superaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marlen, her.

de har vi også kjøpt nå! virker veldig behagelige på for barnet også

Gammel 09-07-09, 16:55   #18
amelia
Superaktiv

Standard

Tusen takk for tips alle sammen

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.