Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Postkasse-plassering

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 08:49   #1
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Postkasse-plassering

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig for deg å bare flytte postkassen din, jeg da. Er det fordi det er lettere for postmannen enn for deg å gå noen meter ekstra om dagen?

Jeg regner med at vi bor i rimelig nærhet til hverandre, og her er det iallfall ekstreme innsparinger i posten, og ganske store flater som hvert postbud skal dekke. 50 meter å gå per 7-8 hus blir ganske mye i løpet av en arbeidsdag, særlig om vinteren.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 11:13   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så vanskelig for deg å bare flytte postkassen din, jeg da. Er det fordi det er lettere for postmannen enn for deg å gå noen meter ekstra om dagen?

Det er ikke vanskelig for meg å flytte, men så lenge Posten har satt regler for hvordan de vil ha det, jeg holder meg innenfor reglene, så forstår jeg ikke hvorfor jeg skal få advarsel og beskjed om å flytte den. I hvert fall ikke uten nærmere forklaring så lenge naboene ikke har fått beskjed om å flytte postkassen sin. Jeg tror nemlig varselet gjelder den naboen som jeg har innkjørsel med ettersom han har 2-3 ganger lenger avstand fra veien enn meg, og da har de vel muligens tenkt at skitt au, vi gir begge beskjed om å flytte kassene.

Gammel 08-07-09, 11:19   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er ikke vanskelig for meg å flytte, men så lenge Posten har satt regler for hvordan de vil ha det, jeg holder meg innenfor reglene, så forstår jeg ikke hvorfor jeg skal få advarsel og beskjed om å flytte den. I hvert fall ikke uten nærmere forklaring så lenge naboene ikke har fått beskjed om å flytte postkassen sin. Jeg tror nemlig varselet gjelder den naboen som jeg har innkjørsel med ettersom han har 2-3 ganger lenger avstand fra veien enn meg, og da har de vel muligens tenkt at skitt au, vi gir begge beskjed om å flytte kassene.

De vet kanskje ikke hvilken postkasse som tilhører hvilket hus?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 12:02   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette du beskriver her gjelder boligfelt med rekkehus. Litt andre regler gjelder for eneboliger.

Vi bor i enebolig og her har vi postkassestativ der 10 postkasser er samlet. Vi har litt vei å gå (100 meter), men det er helt OK mtp at det er mye lettere for postbudet å stoppe en gang i stedet for 10.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.