|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Stiv
|
Sv: Om kommunikasjon i bloggene
Som beskjeden bloggerookie og ikke blant de som har flest innlegg og gjør meg mest bemerket, vil jeg heller se på det på en annen måte: Jeg vil ikke gi tilgang til folk som ikke gir meg et vink om at de ønsker å lese bloggen min.
|
|
|
|
#102 |
|
Mother of Dragons
|
Tja, kanskje på sett og vis. Det eksisterer vel mer på siden. Etter det jeg erfarer så er folk mye mer private i bloggene. Jeg har lagt ut bilde av sønnen min i min blogg for eksempel noe som ikke kunne falle meg inn å gjøre på forumet. Så jeg tror at mye av det som skjer i bloggene hadde uansett ikke vært tilgjengelig på forumet.
|
|
|
#103 |
|
<*(((<
|
Hvis poenget var at de skulle slippe å gå utenfor FP for å se om det var noe nytt i bloggen din, så ja. Men kanskje har stedet der du egentlig blogger muligheter for RSS-feed eller noen andre følgemuligher? |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg ser den. På den andre siden: Hvordan skal en som ikke har tilgang vite om det er en blogg hvor det hadde vært interessant å lese, eller om det er en superprivat blogg som man kun bruker som oppsummering for en slankekur, f.eks? De finnes også.
|
|
|
#105 |
|
Passiv
|
Her sier Heiko noe viktig. Jeg tenker i allefall slik at om jeg har noen som leser eller hører mine tanker og meninger så forventer jeg nesten litt at de tar del i vaset mitt fra tid til annen. Det er noe som bringer mening i tilværelsen og nye perspektiver enten det er morsomme sleivspark eller litt mer alvorlige tanker. |
|
|
|
#106 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, det er mange som følger den, men her inne er det ikke så mange som vet at den finnes og hvor den er. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Sær og kresen
|
|
|
#109 |
|
Glamorøs
|
Jeg skjønner den, men det er ikke alltid så lett å "vite" om noen har en blogg. Man ser det jo under avataren, men jeg klikker veldig skjelden der, jeg ser kun på oversikten under Blogger, og der kommer jo bare de jeg har tilgang på opp. Derfor savner jeg skjelden de bloggene jeg ikke har tilgang på, fordi jeg knapt tenker på at de eksisterer. Det betyr ikke at jeg ikke har interesse av dem, hadde jeg hatt tilgang.
|
|
|
#110 |
|
<*(((<
|
Ja, altså, poenget var ikke å rakke ned bloggen din eller noe, men å forklare hvorfor jeg syns PM med bloggadressen var en Super Idé Som Løste Alle Dine Problemer. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
Er greia at fjasinga plutselig er savnet? |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det har jeg!
Jeg spør aldri noen om bloggtilgang, annet enn inne i bloggene hvis noen vifter med å lukke den. Samtidig så har jeg jo ingenting i mot å bli spurt av andre om bloggtilgang , jeg tok et nokså tilfeldig sveip gjennom medlemslista da jeg startet bloggen, og etter det har jeg helt glemt å sjekke om folk har tilgang eller ikke. Jeg blitt mer obs på det i det siste, og det er flere som jeg trodde hadde tilgang som det viste seg ikke hadde det. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg tror aldri jeg har nektet noen tilgang hvis de har spurt, men hvis de etter å ha spurt aldri legger igjen en kommentar har det nok hendt at de har blitt fjernet igjen.
|
|
|
#114 |
|
<*(((<
|
Sv: Om kommunikasjon i bloggeneSitering er jo mulig, men litt tungvint siden det må gjøres for manuelt via [quote]-knappen og klipp og lim. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Om kommunikasjon i bloggeneJeg har spurt om tilgang en gang, fikk ikke noe svar ei heller tilgang. Det var med den ene gangen, og grunnen var at jeg lurte på noe som ble snakket om i forumet. Men jeg lever greit med det, og ble egentlig enda mer sikker på at FP-blogg-greia ikke er noe for meg. Blir for mye å følge med på. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
flisespikker
|
Det tror jeg også, på en måte.
|
|
|
#117 |
|
heimføing
|
Sv: Om kommunikasjon i bloggeneVel, fnis, jeg er visst blitt kastet ut av en blogg skjønte jeg i dag. Jeg som bare trodde at vedkommende hadde hatt det for travelt med å blogge i det siste... |
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Øøøøøøøø. Kan man? Jeg har levd i den tro at det bare er FP-brukere som kan se den jeg.
|
|
|
#120 |
|
flisespikker
|
Nei, er den åpen, så kan "hele verden" se den, og da blir den Google-indeksert også. (Det er grunnen til at jeg lukket min, og det er sikkert andre som tenker sånn også - og siden hver person som skal få tilgang må legges til manuelt, så er det ikke så rart om man ikke husker på absolutt alle.)
|
![]() |
|
|