Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bakovervendt bilsete-anbefalinger?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 22:29   #1
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Bakovervendt bilsete-anbefalinger?

Jeg får ikke tak i maxi cosi mobi som jeg hadde bestemt meg for. Og jeg må kjøpe ett sete før lørdag og jeg aner ikke hvilket alternativ jeg skal velge. Ønsker ett som har kommet godt ut i tester og som er bakovervendt om det kan snus eller ikke er ikke så viktig.
Kan noen hjelpe meg? Blir svært svært takknemlig.

I Bergen har de barnashus, simo butikk og brio tror ikke det er så veldig mange flere butikker å velge mellom så utvalget er vell ikke all verden.

Gammel 08-07-09, 22:32   #2
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bakovervendt bilsete anbefalinger?

Britax Multitec er en god stol. Den kan brukes til 25 kg bakovervendt. Britax Two Way Elite kan også brukes til 25 kg bakovervendt, og kan muligens brukes litt lenger enn Multitec siden den ikke har de vingene på hodestøtta som skuldrene etterhvert kommer til å ta oppi.

Eller har du jo Graco Duologic også, den kan brukes med isofix, men den går bare til 18 kg bakovervendt.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 22:35   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er _veldig_ fornøyde med Britax Hi-Way.

Gammel 08-07-09, 22:42   #4
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Standard

Takk så langt, jeg glemte å skrive at vi har ikke isofix, vi har også stasjonsvogn. Den er ikke så veldig bred. I tillegg har vi sete til 8 åringen med sideputer, og vi må også ha plass til ett babysete.
Det nye vi ønsker oss er klasse 9-18 (25) kg.

Gammel 08-07-09, 23:28   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt bilsete-anbefalinger?

Vi har vært fornøyde med HTS Izi Combi. Den som ikke kan brukes begge veier heter vel Izi Kid og er helt lik, men bare bakovervendt (vi brukte vår Combi også bare bakover).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 23:35   #6
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Anbefaler Britax Multitech. Er veldig fornøyd med det setet! Vi har også Britax two way elite og Besafe Izi Kid. Det siste trodde jeg var best for ettåringen, men jeg synes hun sitter like godt i Multitechen. 3,5-åringen sitter bra i både Multitech og Two way elite.

Om du kjøper Multitech, så har dere iallerfall et sete som dere har lenge. Er en fordel å slippe å bytte sete når barnet passerer 18 kilo iallefall.

Gammel 08-07-09, 23:54   #7
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Vi får plass til en Graco Duologic - bakovervendt, en Britax Multitec - bakovervendt og en Graco rallysport - beltestol i baksete på en Volvo V40. Det er trangt, men går når det er nødvendig. V40 er absolutt ikke noen stor stasjonsvogn.

Til vanlig har vi de stolene i en Peugeot 307sw, og da er det ingen problem.

Det har endel å si hvilke stoler man kombinerer, når man skal få plass til tre bilstoler i baksetet på en bil.

Gammel 08-07-09, 23:57   #8
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Standard

heldigvis så har vi 2 stoler nå så kan jeg prøve den siste stolen og se om den passer.

Gammel 09-07-09, 00:26   #9
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Biteringen på nesttun syns jeg er kjempegode på bilsikring.
De har alltid gode ideer og løsninger, og prøver gjerne i bilen for deg.

Vi skal selv på setejakt nå i sommer.
Tror vi lander på multitech.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 00:29   #10
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

Jeg vil også anbefale Biteringen på Nesttun. Iallefall når det gjelder bilsikring.

Barnas Hus (tidligere Reflex) på Nordås anbefales ikke.

Gammel 09-07-09, 01:23   #11
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Barnas Hus (tidligere Reflex) på Nordås anbefales ikke.

De har ihvertfall stort utvalg om ikke all kunnskap.

Vi bruker Duologic til vår på 15 mnd, (0-18 kg) og Britax TWE til han på 3.
De kan bruke setene om en annen forresten. Vi har også et ekstra TWE til bruk hos besteforeldre, og når barn sitter på med oss. Min nevø på 5 sitter fint i TWEen! Begge setene er smale, kommer bra ut i tester, og er lett å montere. Får plass til alle tre bakovervendt i bilen vår. (ww touran)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 09:00   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nordås har hatt Mobi inne før vet jeg. Men er det kunnskapen du er ute etter så anbefaler jeg og Biteringen. Vet de har som oftes inne alle til Britax inkludert Secura. Men siden det er en liten butikk er de tom innimellom.

Om du går på Nordås så får du bare lukke ørene for HTS og fremover pratet.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 09:05   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har HTS izi kid (ikke snues, men vårt sete er 3 år nå) Kjempefornøyd med setet for ungene sitter så innmari høyt i det - og ser ut. Storebror ville ikke gi fra seg setet da det ble på tide for lillebror å få det.

Sånn generelt er det vel Britax som er best kanskje? De er gode på sikring for sidekollisjoner.

Gammel 09-07-09, 13:08   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har vært fornøyde med HTS Izi Combi. Den som ikke kan brukes begge veier heter vel Izi Kid og er helt lik, men bare bakovervendt (vi brukte vår Combi også bare bakover).

Vi kjøpte HTS Izi Combi i går. Hadde bestemt oss for Britax Multitech på forhånd, men vesla satt mye bedre i HTS setet og det passet også bedre i vår bil. Har jo ikke allverdens erfaring enda, men setet virker veldig bra

When tomorrow comes

Sist redigert av Embriksmamma : 09-07-09 kl 13:15.
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 13:20   #15
Camilla82
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har hatt HTS Izi combi, var ikke fornøyd, det var veldig bratt i bilen vår, så det er solgt. Nå har minsten Britax multitech sete og det er vi veldig fornøyd med!

Gammel 09-07-09, 14:46   #16
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camilla82, her.

Vi har hatt HTS Izi combi, var ikke fornøyd, det var veldig bratt i bilen vår, så det er solgt. Nå har minsten Britax multitech sete og det er vi veldig fornøyd med!

Hehe, i vår bil var det helt omvendt - Multitech ble veldig bratt mens HTS setet står akkurat passe "bakoverlent". Det viser jo hvor viktig det er å prøve setet i bilen før man kjøper

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 02:08   #17
Camilla82
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Hehe, i vår bil var det helt omvendt - Multitech ble veldig bratt mens HTS setet står akkurat passe "bakoverlent". Det viser jo hvor viktig det er å prøve setet i bilen før man kjøper

Jupp Det lærte vi etter det bomkjøpte ja

Gammel 14-07-09, 20:30   #18
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde MC Mobi da snuppa var liten. (prøvde først HTS, men det satt ikke snuppa godt i og hodet falt forover når hun sovnet). Var derimot knallfornøyd med MOBI . Fikk så for meg at jeg skulle ha et Britax two Way Elite pga at Mobi`en tok litt mye plass, men angret veldig på setebyttet. Two Way Elite skal være veldig bra, men jeg synes ikke snuppa satt noe godt i det. Så da kjøpte jeg Britax Secura og var knallfornøyd med det .

Har vært mest fornøyd med Britax seter både til storesøster og lillesøster.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.