Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tøybleier av typen "up and go"

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-09, 01:01   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tøybleier av typen "up and go"

Lillebror er bleiefri på dagtid, og har også stadig sjeldnere noe i bleia om morgenen. Så jeg kaster tørre, rene bleier hver dag, og det føles litt feil. Samtidig er de "våte" morgenene mange nok til at jeg ikke orker å kvitte meg helt med bleiene heller.

Finnes det TETTE tøybleier for sånt bruk? For hvis det kommer noe, så er det gjerne en del.

Gammel 23-06-09, 01:04   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tøybleier av typen "up and go"

Hvorfor kan du ikke bruke tørre, rene bleier om igjen?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 01:07   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har jeg OGSÅ lurt på. Kan man det?

Gammel 23-06-09, 01:15   #4
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, hvorfor ikke? Så lenge de er rene så ser jeg ikke problemet altså.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 01:18   #5
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det gjør vi stadig vekk.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 01:20   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Selv trebarnsmødre får støtt og stadig nye aha-opplevelser, altså.

Gammel 23-06-09, 01:33   #7
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Åjada, dem blir det noen av her også. Kameler og svelge der også. Ingen barn er like kan jeg skrive underpå!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 09:08   #8
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det finnes tette tøybleier av up&go-typen. Sjekk Pull-on Nappies her: http://www.nappiesbyminki.co.uk/

Men hvis du skal kjøpe her, så ikke kjøp så han har noe å vokse i. Jeg kjøpte den største størrelsen til min da treåring og de var ALT for store.

Gammel 23-06-09, 12:52   #9
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes en del tøybleier til slikt bruk. Jeg ville valgt en lommetrusebleie med knepping i sidene. Det er veldig greit å kunne åpne i sidene om det skulle være noe i bleia. Vi hadde uten knepping under bleieavvenning med eldstemann og de funket bra, men jeg savnet knepping i sidene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 12:55   #10
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pull-on-bleiene fra Minki har også knapper i sidene, så de kan åpnes ved behov

Gammel 23-06-09, 13:47   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tror dette er en veldig kort periode, så jeg tror det blir litt gjenbruk av up&go til over sommeren. Nå har han hatt tørre nattbleier i en uke i strekk.

Gammel 23-06-09, 13:57   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker tørre rene bleier på nytt, det skjer innimellom om natten her også. Kun innimellom dessverre .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 17:03   #13
amelia
Superaktiv

amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

selvom bleiene er "rene" så blir det selvsagt bakterier iom det er et klamt og fuktig sted så jeg ville ikke brukt samme bleie for mange ganger, men det gjør selvsagt ingenting å ta den på igjen om den er tørr en gang eller to. problemet er vel først og fremst at borrelåsen blir svakere..?

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 17:20   #14
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi brukte de pottytrainingpantsene på slutten. Fra Libero tror jeg det er? Brukte de om igjen når de var helt tørre ja.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 22:39   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amelia, her.

selvom bleiene er "rene" så blir det selvsagt bakterier iom det er et klamt og fuktig sted så jeg ville ikke brukt samme bleie for mange ganger, men det gjør selvsagt ingenting å ta den på igjen om den er tørr en gang eller to. problemet er vel først og fremst at borrelåsen blir svakere..?

Det er "up&go" vi bruker. Nå har han begynt å ha våte morgenbleier igjen, så det er ingen problemstilling at det blir mange dager på rad. Det er mest det "unødvendige" søppelet jeg har dårlig samvittighet for. Men jeg får tenke på at vi har spart Jorden for masse søppel ved å jobbe med å få ham tørr så tidlig. Har omtrent ikke hatt bæsjebleier siden han var 18 måneder, og han har vært tørr på dagen siden han var 2.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.