|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Refleksjoner om forumet
Dette er jeg enig i, faktisk. Men en med mange innlegg og sikkert mange prikker trenger jo ikke være en man kan stole på når det gjelder salg (akkurat erfart), så det er jo heller ingen garanti. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Refleksjoner om forumetPrikkene i forhold til markedsplassen, er vel der for å sikre at folk ikke kommer inn her og spammer forumet med 100 meningsløse innlegg for å få tilgang. Markedsplassen er til for aktive brukere av FP, og det går rimelig fort å komme til 100 i rykte dersom man engasjerer seg og skriver innlegg som andre finner spennende/informative/engasjerende/provoserende/:fyll inn det som passer:.
|
|
|
|
#23 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Refleksjoner om forumetJeg synes det er helt riktig at man skal ha en viss mengde innlegg og rykte for å bruke markedsplassen. Om man synes det er tungt å skrive 100 innlegg og få 100 ryktepoeng (det er ikke mye altså, skriver man et veldig godt innlegg i en av de mer seriøse debattene kan man få oppimot 50-60 poeng bare på det) så vet jeg ikke helt hvorfor man er på et diskusjonsforum? Da viser man jo at man er her kun for markedsplassen, og det mener jeg forumledelsen har rett til å synes er en Dum Ting.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, i sånne fall er det nok der feilen ligger for meg, for prikke-antallet er ikke i det hele tatt i samsvar med innleggsantallet. Med denne takten trenger jeg ca 800 innlegg for å få til 100 prikker... |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hertuginne
|
Jeg synes ikke det er en sånn helgærn ratio, jeg. Og som Esme sier det så fortreffelig over meg her at et skikkelig godt innlegg i en mer seriøs debatt vil øke poengkvoten ganske betraktelig.
|
|
|
#26 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Refleksjoner om forumetMen det er ikke så rart at man lurer litt ang prikker, hvis man ikke fra før er en dreven forumbruker fra andre sider med prikker! Det kan virke ganske uvant å vanskleig å få "taket på" |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Hertuginne
|
Sv: Refleksjoner om forumetJeg er personlig veldig glad for poenggrense i tillegg til krav om antall innlegg, for det krever ikke mye å få 100 innlegg om det eneste man skriver er "enig", "sånn er det her også", "helt enig", "tøff" etc.
|
|
|
#29 |
|
<*(((<
|
Det er absolutt lov og forståelig å lure, og forumledelsen prøver også å svare alle som spør. Samtidig så ligger informasjonen lett tilgjengelig i FAQ-en, og det ligger nesten alltid en tråd med prikkespørsmål på første siden i Informasjonsforumet, så det kan være lurt å lete litt først før man spør. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Refleksjoner om forumetEr ikke så veldig kjent med prikkesystemet jeg heller, og veldig fersk her inne. Jeg har tenkt at jeg ikke gidder å sitere en veldig godt innlegg som en haug andre allerede har applaudert, men at jeg heller viser med en prikk at jeg syns det var bra skrevet. Mulig jeg bruker systemet helt feil, og heller burde ha skrevet smarte/kloke/informative/osv innlegg, men jeg er av den forsiktige typen som føler litt på at jeg trenger tid for å bli husvarm og ikke minst har jeg begrenset kapasitet i hjernen for tiden så det er sjeldent det kommer noe smart ut i grunnen. Så jeg får vente og se om jeg blir smartere på sikt eller om jeg rett og slett må innse at jeg med min begrensede tilgang får rusle litt i kulissene og lese det jeg finner som er av interesse for meg, og la være å tenke på alt jeg går glipp av. *god plan* |
|
|
|
|
|
#31 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Og hvis man ikke har noe fornuftig å si, hjelper det ofte med en limerick - helst om wienerbrød.
|
|
|
#32 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg pleier selv, når jeg er på nye nettsteder, å henge i bakgrunnen en stund for å se hva "sjargongen" er og hva de uskrevne reglene som ethvert sted har. Så jeg synes det er en lur ting jeg.
|
|
|
#33 |
|
Sviiisj!!
|
Det er helt vanlig at det tar lengre tid å oppnå prikker enn å oppnå innleggstall. Men jeg forstår godt at man kan være litt utålmodig.
|
|
|
#34 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Sv: Refleksjoner om forumetmange gode innspill her |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Refleksjoner om forumetJeg føler meg ikke spesielt populær, selv om jeg visstnok er/var "med i en gjeng", husker ikke hvilken.
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan jo bare svare for meg selv. I 2007 når jeg meldte meg inn her var det fordi en av brukerne inviterte meg. Hun ville at jeg skulle lese bloggen hennes. Det var det eneste jeg gjorde den gang da, hadde ikke tid til annet i ammetåkeland. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
<*(((<
|
Sv: Refleksjoner om forumetFor å svare på litt av alt det som er i HI: Tilgangskrav, der de gjelder, er satt fordi forumledelsen vil ha et aktivitetskrav. Man vil altså at noen ting skal være forbeholdt brukere som har vist en viss aktivitet i forumet over tid. Hvorfor blande prikker/ryktepoeng inn i det hele? Vel, du har jo effektivt vist i dag hvor raskt man kan masseprodusere 100 innlegg. 100 ryktepoeng tar litt mer tid, men ikke lang tid hvis man deltar litt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Sv: Refleksjoner om forumetsynes jeg kjenner meg igjen i det du sier
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Mother of Dragons
|
Selvfølgelig så er det helt greit å tusle rundt og bare svare i de trådene man liker!
|
|
|
#40 |
|
Administrator
|
Sv: Refleksjoner om forumetSignerer torsk. |
|
|
|
![]() |