Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mat til én

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-09, 17:57   #1
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mat til én

Jeg trenger inspirasjon til hva jeg kan lage til middag bare til meg.
I dag tror jeg det blir blomkålsuppe, men jeg har to dager til helt for meg selv. Jeg har mye i skapene, men det blir så mye mat bare til meg. Det er tydeligvis for lenge siden jeg var ensom student, og det kostholdet jeg hadde da er ikke like spennende lenger.
Har dere noen gode forslag, oppskrifter og tips til mat for en?

Gammel 10-07-09, 17:59   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat til en

Bakt potet?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 18:02   #3
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nam. Hva fyller en disse med? Noen gode forslag? Jeg pleier å putte oppi restemat fra f.eks. taco, men det er ikke alltid jeg har i hus *glad i taco*.

Gammel 10-07-09, 18:03   #4
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Rømme, hvitløkssmør, bacon, potetkrydder, kjøttdeig med godt krydder på.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 18:09   #5
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjelden jeg spiser middag alene, men når det skjer steker jeg ofte en kyllingfilet, skjærer opp litt passende salatgrønnsaker og danderer det pent på tallerkenen. Kverne litt salt og pepper over salaten, en dæsj eddik og olje over og har litt sweet-and-sour-saus over kyllingfileten. Godt, raskt og enkelt

Gammel 10-07-09, 18:10   #6
Albertine
Passiv

Standard

Det enkleste er jo å lage en middag for to i morgen og så spise restene i overmorgen.

Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 18:16   #7
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

I dag stekte jeg meg en mørbradbiff og hadde masse wokgrønnsaker (1/2 pose frossen varian) med en håndfull usaltede cashewnøtter til. Hadde litt teriayakisaus over grønnsakene og serverte (meg selv ) kesam til. Det var supergodt! Kjapp og god mat. Ganske så sunt også. Funker sikkert veldig bra med kylling, svin eller laks også.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 18:32   #8
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mat til én

Grønnsaksuppe, den holder seg over flere dager og det er knallgodt med godt brød!

Gammel 10-07-09, 18:40   #9
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Pitabrød med diverse fyll
Jeg har dilla på det nå. Spiser med rømmedressing (tzatsiki), salat og litt av en løvstek.

Gammel 10-07-09, 18:43   #10
Señora

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Legg fisk/grønnsaker/poteter i skiver i folie med salt/pepper, samt en marinade eller oystersaus. Smekk i ovnen på 250 grader til fisken er ferdig (aner ikke hvor lenge), evt. grill på gassgrill om du har. Lettvindt og veldig godt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 19:04   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laks selges jo i pakker som er delt opp stykkvis. Den som er marinert i sitron og pepper er kjempegod. Stekes i ovnen og serveres med gode poteter, rømme og agurksalat. Alt kan med enkelhet lages i små porsjoner.

Ellers så steker du en kyllingfilet i biter, koker båndspaghetti, tar frossen spinat, purre, hvitløk, pittelitt vann og creme fraiche i en kasserolle og koker det opp til en saus. Denne sausen funker godt til kylling og spaghetti.

Gammel 10-07-09, 19:25   #12
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En kyllingfilet i stekeovnen med pesto over, varm litt hakka tomater med urter og litt pasta.

Gammel 10-07-09, 19:42   #13
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Viss du skal ha de veldig enkelt så lager du deg ein omelett, med salat og brød til.

Gammel 10-07-09, 19:49   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Fjordland.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 20:11   #15
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Viss du skal ha de veldig enkelt så lager du deg ein omelett, med salat og brød til.

Pleier å lage pannekakeomelett til frokost.
Ett egg, en desj melk, halvannet ss jyttemel og det jeg har av godt i kjøleskapet som ost, paprika, vårløk, mais, skinke, pølser, rester etc. Serveres med salat til.

Gammel 10-07-09, 20:12   #16
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Fjordland.

Smaker det godt?
Har ikke smakt annet enn pastaen (som forøvrig er god den).

Gammel 10-07-09, 20:22   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjordland smaker høgg. Ikke en gang bikkja vår spiste fjordland. (Den spiste sin egen drit - for å sette ting i perspektiv) Med mindre du liker maten oversaltet da....

Gammel 10-07-09, 20:30   #18
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns Fjordland er god,mye av den da. Den laks med urtesaus syns jeg er veldig god.Ikke liker jeg saltet mat,også er jeg ganske kresen.

Gammel 10-07-09, 21:25   #19
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da spiser jeg alltid det gubben ikke liker!!!

Som regel fisk.

Kjøper en ordentelig fin filet av det jeg måtte ønske og steker i ovnen (stort sett). Har ofte salat og ris til, samt bearnaise. Sikkert kjedelig for mange, men jeg elsker det.

Fra singeldagene, kan jeg nevne at det ble laget en del porsjonspizza (eller stor pizzs med rester til frokost/brunsj/lunsj dagen etter), bakt potet med bacon, mais, kryddersmør og rømme, kyllingfilet eller strimlet svinefilet i pitabrød.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 21:35   #20
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Lag en pai. Det er godt. Bunn er laget på null og niks, og så fyller du med det du liker (skinke, ost, broccoli, grønsaker etc etc). Da kan du ta en bit idag og en bit imorgen og så fryser du resten.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.