Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva kan jeg bruke eggeplommer til? (Eggeplommer til overs)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-09, 19:46   #1
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Spørsmål

Hva kan jeg bruke eggeplommer til? (Eggeplommer til overs)

Hehehe.. Driver å dietterer litt, så spiser kalorifattig og proteinrikt. Derfor så har det begynt å gå med en god del eggehvitter. Men hva kan jeg gjøre med alle eggeplommene som blir til overs? Byr meg imot å kaste de. Men spise de kaloribombene selv utgår.

(Jeg har ei tuppe på snart 3 som gjerne skulle hatt litt mer fett på kroppen, og en mann som alltid tar i mot alt fettrikt.)

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 19:54   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bruke eggeplommer til? (Eggeplommer til overs)

Man kan blande dem i smoothie.

Gammel 11-07-09, 20:33   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Dronning Maud pudding

http://dinmat.aftenposten.no/Finn-op...g-Maud-fromasj

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 20:50   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vafler

Gammel 11-07-09, 20:53   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokoladekakefyll.

Gammel 11-07-09, 20:53   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Du kan bruke dem som maske -i ansiktet

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 20:55   #7
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

hva med eggedosis? til de andre i familien da selvsagt

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 00:34   #8
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Man kan blande dem i smoothie.

Rå egg? Jeg er visst en smule hysterisk på sånt. Spiser dere rå egg?

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 00:36   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Is!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 00:36   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan det ja. Visstnok.
Det er jo rå egg i eggedosis, også.

Jeg for min del spiser ikke det.

Gammel 12-07-09, 00:49   #11
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Is!

Is? Is er frosset... innbiller meg at rare bakterier dauer som fluer i fryseren...

Hvorfor skal en være skep når egg ikke er gjennomkokte når man er på ferie? Er det bare i utlandet? (eller; er det bare i min familie?

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 00:58   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker det er mest pga faren for salmonella-smittte via egg, som det er mye av i utlandet, men tilnærmet ikke-eksisterende her i landet så vidt jeg vet. Men jeg er ikke sikker da. Jeg bruker rå egg i eggedosis hvertfall.

Gammel 12-07-09, 00:58   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabarbra, her.

Is? Is er frosset... innbiller meg at rare bakterier dauer som fluer i fryseren...

Hvorfor skal en være skep når egg ikke er gjennomkokte når man er på ferie? Er det bare i utlandet? (eller; er det bare i min familie?

Det er gjerne salmonella man er redd for i egg, og det er det veldig lite av i norske egg. (Det er ikke veldig mye av det alle andre steder heller, men det er mange som velger å bare spise gjennomstekt/gjennomkokt egg på ferie - det er jo også litt ekstra kjipt å bli magesyk på ferie.) Men det hjelper ikke med frysing for å ta knekken på salmonella, så hvis du spiser frosne, rå egg, kan du like gjerne spise ufrosne. (Og nei, jeg har ingen skrupler med å spise eller servere rå egg, i smoothie eller is eller smørkrem eller annet.)

Gammel 12-07-09, 00:59   #14
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biff tartar, bland den i havregrøt, lag majones eller aioli. Bland den i vaffelrøre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.