|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Havregrøt1 dl økohavregryn, 2 dl vann, 2 min i micro, rør og server. Storesøster bruker syltetøy, kanel og melk på.
|
|
|
#22 |
|
nju nja njo
|
Sv: HavregrøtSlumper med linfrø, solsikkefrø, 4korn frokostblanding og havregrøt. Bruker kun vann.
|
|
|
#23 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HavregrøtHavregryn og helmelk på slump, pluss en god dæsj med smør. Kanskje cottage cheese i tillegg hvis den er til meg. Skal gi energi lenge uansett hvem som spiser den. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
flisespikker
|
Sv: HavregrøtVi spise havregrøt til frokost hver dag, og Poden er kresen og vil ha den på akkurat sin måte, på lettkokte havregryn og lettmelk, så tykk som mulig, og aller helst med en lysebrun "skorpe" i bunnen (men ikke svidd!), servert med ganske mye smør og kanel. Sukker bruker vi aldri i, og frukt og nøtter og slikt vil ikke Poden ha. Jeg koker opp gryn og melk i teflonkjele på ganske sterk varme under omrøring til det begynner å stivne en skorpe i bunnen, så skrur jeg varmen helt ned og rører litt av og til mens jeg finner frem matbokser, grøtskåler, appelsinjuice og sånt, og når den er tykk nok, serveres den. Selv foretrekker jeg den på store havregryn i stedet, men jeg gidder ikke lage to sorter, så det blir vanligvis lettkokte. Jeg tar veldig lite grøt og har et halvt beger cottage cheese oppi, og en god neve delvis knuste valnøtter, så blir det fin lavkarbofrokost.
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: HavregrøtHer er det bare lillebror og meg som liker, så det blir av store havregryn, litt vann og så sper jeg med lettmelk. Har oppi en neve solsikkekjerner også. Serveres med bittelitt sukker og melk til han, splenda og ekstra lett til meg. Solid og godt frokost. Vi har av og til oppi litt rosiner også. |
|
![]() |
|
|