Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Argh, kor irriterande!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-09, 02:02   #21
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Argh, kor irriterande!

Så kjedelig!
Barnehagen vår har også merket noe klær/sko med sprittusj, men da har de spurt oss først.

Gammel 12-07-09, 08:08   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Argh, ko irriterande!

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Dette opplevde vi med Berganssekken til broremann. Med store, grønne bokstaver på utsiden av lokket.
Vi hadde merket sekken på innsiden.

Det har de gjort i barnehagen til poden også men det gjør meg ingenting. Det tar jo ekstra tid om de skal lukke opp alle sekkene å se etter navn inni.

Kjedelig at de merket sandalene men de har kanskje sett seg lei på foreldre som ikke merker sko.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 08:25   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne ikke ramlet meg inn å gjøre noe sånt? Jeg tror i grunn jeg aldri har merket noe i barnehagen jeg.

Det jeg har gjort er at jeg har lagt et ark med navnelapper i hylla til barna, så kan de nå hive på en lappe om de føler for det. Men dette er jo vårt ansvar, og jeg tviler på at de kommer til å merke noe som helst.

Jeg hadde tatt opp dette tror jeg, for jeg synes det er fryktelig unødvendig!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 16:42   #24
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg jobber i barnhage og merking av tøy er variert blandt foreldrene.
Noen er kjempe flinke, andre bryr seg ikke.
De som ikke bryr seg om merking bør heller ikke komme å bli sure når noe
er borte.
Å merke andres eiendeler slik det er blitt gjort her er å gå langt over streken.

Hadde det blitt gjort på mine barns ting hadde jeg blitt skikkelig forbanna.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 17:08   #25
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ikke lagt merke til det engang, og om jeg hadde ville jeg tenkt: "Bra tiltak! Så slipper jeg!"

Gammel 12-07-09, 17:19   #26
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg hadde ikke lagt merke til det engang, og om jeg hadde ville jeg tenkt: "Bra tiltak! Så slipper jeg!"

Du teller ikke. :kjønnsdiskriminerer:

Gammel 12-07-09, 17:43   #27
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg har opplevd det samme, og syntes ikke det var så ille. Jeg syntes at jeg måtte ta det på min kappe som ikke merket det selv.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 18:33   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg merker ingen av barnas klær i barnehagen, det er foreldrenes jobb, og gjør de ikke det, vel da er det deres problem om det blir borte.

Om jeg skulle merket så hadde jeg iallefall gjort det litt diskret, på meg virket dette som en måte å vise et poeng, og det er unødvendig spør du meg.

Gammel 12-07-09, 19:06   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ?! For en usannsynlig dustete ting å gjøre!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 21:08   #30
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det hadde jeg tatt opp. Det ser både estetisk stygt ut, man ønsker ikke navna så synlig til vanlig, og enkelte ting ønsker man å selge videre. Diskre merking som hjelper til er det man ønsker. Man kan jo forsøke. Så dette hadde jeg tatt opp. Det hørtes nesten ut som merking gjort i irritasjon. Klær og utstyr bør jo være av en slik art at man kunne gått i det selv. Det eneste vi skriver utenpå er votter av ulik art. Ment for å ikke mistes og brukes ut.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 21:26   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nå har ikke min vbelse sønn noen barnehageplass, men han får vel det etterhvert, vil jeg tro. Jeg skal nok merke ting opp og ned og i mente, men om de skriver utenpå ting, og derved "ødelegger" dem, i mine øyne, hadde jeg blitt sur ja! Om jeg hadde fått meg til å brenne av så sint som jeg burde, er helelr tvilsomt, men jeg ville blitt veldig lei meg om de ødela nye sandaler på det viset...

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 22:44   #32
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg er, som sagt, svært flink til å merke klær og sko. Dette var ein enkelt glipp! Så om dette er ei protesthandling frå barnehagen si side, så føler eg det er urettferdig. Eg ville ikkje blunka om namnet hadde havna på ein litt meir diskrét plass, feks inni skoen, der me vanligvis merkar dei. Om det var for vrient, kunne dei vel gitt oss beskjed om å merke dei sporenstreks når me kom å henta.

Me er svært fornøyde med barnehagen totalt sett, og eg har ikkje problem med å ta dette opp på ein skikkelig måte.

Gammel 12-07-09, 23:03   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg er, som sagt, svært flink til å merke klær og sko. Dette var ein enkelt glipp! Så om dette er ei protesthandling frå barnehagen si side, så føler eg det er urettferdig. Eg ville ikkje blunka om namnet hadde havna på ein litt meir diskrét plass, feks inni skoen, der me vanligvis merkar dei. Om det var for vrient, kunne dei vel gitt oss beskjed om å merke dei sporenstreks når me kom å henta.

Me er svært fornøyde med barnehagen totalt sett, og eg har ikkje problem med å ta dette opp på ein skikkelig måte.

Jeg tror ikke det er en protesthandling. Jeg tror det rett og slett er tankeløshet - og at vedkommende har et annet forhold til barneklær og estetikk enn du har. Godt at det ikke er vanskelig å ta det opp i bgh da!

Gammel 12-07-09, 23:06   #34
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville sagt at de fikk erstatte de. De må da kunne skrive inni skoen om det er så himla viktig at det er navn på de denne ene dagen. Så kunne de sagt i fra til deg, så du kunne merke de.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 01:14   #35
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

I alle dager. Det var da unødvendig. Og etter EN dag?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 01:36   #36
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ditto.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 14:37   #37
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

uff så irriterende! Det ville jeg reagert på også . Greit nok at bhg vil ha merkete plagg, men de kunne ha etterlyst merking fra dere først synes jeg.

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 14:42   #38
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Du kan jo si fra om dette, og legge inn en klage om du vil...? De har jo "ødelagt" skoene! Jeg hadde reagert om skoene var splitter nye, og blitt litt mindre irritert om skoene var slitte. Men sagt ifra uansett tror jeg.

Gammel 14-07-09, 14:54   #39
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, litt irriterende kanskje, sandalenes funksjon er jo ikke ødelagt. Det eneste argumentet jeg kan kjenne på er at jeg er heller ikke så glad i at navnet til barnet er synlig for fremmede, uten at jeg synes det er noe stor fare altså. Mer sånn unødvendig gjort.

Gammel 14-07-09, 15:13   #40
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Så utrolig unødvendig.

Minner meg om den gangen min eks merket ULL-buksen jeg hadde (strevd og) strikket... han skrev rett og slett på den med sprit-tusj. Utenpå...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.