|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Populærkulturjunkie
|
Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?Jeg og Heiko skal 4 dager til Praha om et par uker, uten barn. Hva er verdt og se (utenom de største severdighetene, de skal vi finne på egen hånd)? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?Fra flyplassen til sentrum: Taxi på forhåndsavtalt deal, finnes noe distribusjon på flyplassen. Jeg ville gått for det, vi skjønte iallfall ingenting av bussopplegget... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Newbie
Medlem siden: Jun 2009
![]() |
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?
Anbefaler å ta buss 119 fra flyplassen, og gå av på endestasjonen som er t-banestasjonen Dejvicka. Derfra er det veldig enkelt å komme seg til sentrum. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Vi betalte 2 kroner for å ta den den der bussen som lokalbefolkningen tar, det var vel inkludert en trikk eller to også hvis jeg ikke husker feil. Anbefales ikke, det tok TID, selv om det var svinebillig (2003 eller noe). Finnes kanskje en flybuss? Taxi er nok greiest. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var veldig enkelt og greit ja |
|
|
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Er det Fish du mener? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?Kvartalet mellom Tynska og Celetna. Er en kjempemorsom kunstbutikk i Tynska og en trelekebutikk i kvartalet. Mener å huske at det er SKIKKELIG store stoler på den åpne plassen der inne. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?Jeg husker ikke hvor noe som helst var, men vi så i alle fall en veldig morsom dukketeaterforestilling basert på Yellow Submarine, husker jeg.
|
|
|
#11 |
|
Newbie
Medlem siden: Jun 2009
![]() |
Det ligger like ved McDonalds i "hovedgata" ved Muztek t-banestasjon, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?Signerer 007 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?Spis på en restaurant som heter Reykjavik hvis den fortsatt eksisterer. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?Slottet er verd et besøk. I gaten opp til slottet finnes det mange cafeer, og et leketøysmuseum. Selv mannen ble ellevill over alle de kule gamle lekene.
|
|
|
|
#16 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?Ta taxi fra flyplasset til hotellet. Det er fast pris på 650 Korunas. Ca 200 NOK. Turen tar ca. 20 minutter.
|
|
|
#17 |
|
geskjeftig
|
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?:abonnerer:
|
|
|
#18 |
|
Helt konge
|
Jo takk, jeg la merke til emneordene. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?Jeg likte Vyšehrad veldig godt, hovedporten var veldig "Song of Ice and Fire"
|
|
|
#20 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Praha - tips fra de av dere som har besøkt byen?Jeg anbefaler absolutt å spise på Needle house Hybernia. De har fantastisk god mat til en billig penge. Den ligger i Hybernska 7 |
|
|
|