Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gniertråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-09, 19:38   #21
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gniertråd

Nei.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 19:54   #22
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

I lommeboken såklart.

Tssh.. Og hvor legger en lommeboka så en finner den igjen da??

Gammel 17-07-09, 19:56   #23
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Tssh.. Og hvor legger en lommeboka så en finner den igjen da??

He he. I vesken så klart.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 19:56   #24
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har gjort det en gang. Hadde et brev som måtte avgårde med mamma som skulle ut å poste og måtte skaffe et frimerke FORT. Fant et med svæææært utydelig/ubetydelig stempel og brukte det. Fungerte fint det.

Men nei, jeg legger normalt ikke merke til om de er stemplet eller ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 20:01   #25
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

He he. I vesken så klart.

Puhh.. Lommeboka mi er ikke der, jeg har sett etter!! Og uansett så er hvertfall ikke førerkortet der, for det har jeg ikke sett på flere uker.

:innser at når mamma for`nte gang sier "faste plasser", så har det noe for seg:

Gammel 17-07-09, 20:27   #26
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Får virkelig sjeldent brev med frimerke, men har aldri heller sjekket om noen skulle være uten stempel.

Men hvor legger en sånne ustemplede frimerker for å finne de igjen? De jeg kjøper finner jeg hvertfall ikke igjen når jeg skal bruke de..

Samlemaniens ubestridte Dronning melder seg til tjeneste: Jeg har et falkeblik for sånne ting (medfødt ) og klarer altså ikke la være å se at et frimerke er ustemplet.
Jeg har en benk hvor microen står, og oppå der samles det meste TM. Mobilladere, gameboy-og ds-ladere, gamle gameboyspill uten konsoll (fikk av en nabo), skrutrekkere, en liten eske med 5,50-frimerker på rull i klisremerkevariant (sambo fant da han ryddet onkelen sin hytte), lypsyler, såpebobler og MYE mer. I esken med klistremerkefrimerker passer det fint å legge ustemplede frimerker. Veldig praktisk!

Det hender dog jeg merker brev med mer porto enn nødvendig, jeg bruker de jeg har og ferdig med det. :enkel: Når man har 5,50-frimerker fra forrige årtusen må man jo plutselig innom postkontoret likevel før man sender et brev, og da er vinningen opp i spinningen.

:innrømmelser på detaljert nivå:

Gammel 18-07-09, 18:45   #27
Skvetten
Passiv

Standard

Nei.

Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 19:00   #28
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ja, selvfølgelig.
Jeg sender mye post, og med de erfaringene jeg har med posten og prisene de forlanger er til tider ganske drøyt syns jeg, så jeg har ingen skrupler med å resirkulere frimerker nei. Og frimerkene oppbevarer jeg i en ziplockpose ved siden av konvoluttene og brevvekten
Jeg har forøvrig en ivrig frimerkesamlermann, og for ham er ustemplede merker ikke spennende i det hele tatt, så de får jeg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 19:31   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar i alle fall vare på dem for å gjøre det... Jeg gjorde det før, men det er ikke alltid jeg husker det nå da. For jeg er ikek så flink til å legge dem helt på rett plass. Eller, rettere sagt, de blir liggende der med papiret sitt bakpå, til jeg skal få tid å ta det av, og når jeg så trenger et frimerke, så gidder jeg ikke gjøre det akkurat da, men "skal gjøre det senere i kveld, sånn til neste gang".... Jadda.... Dersom det er sånne med verdi på, så er det jo litt stress å finne rett "puslespill" om portoen har endret seg også, så jeg er stor tilhenger av A-post uten verdi Har ingen aversjon mot å bruke dem igjen så lenge det ikke er stempel eller sånn på dem. Jeg er da ikke summøring for ingenting

Gammel 18-07-09, 19:35   #30
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jammen jøsses, jeg forstår at jeg ikke følger noe særlig godt med for det tror jeg ikke jeg har sett en gang, at frimerkene ikke er stemplet.
Tviler sterkt på at jeg hadde tatt meg tiden til å pille de av for gjenbruk da

Gammel 18-07-09, 19:37   #31
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det har jeg ikke kommet på nei.

Gammel 18-07-09, 19:38   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Tviler sterkt på at jeg hadde tatt meg tiden til å pille de av for gjenbruk da

Pille dem av? Vanndamp, selvfølgelig.

Gammel 18-07-09, 19:41   #33
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort det én gang, men da var det et femtikroners som knapt nok satt fast på konvolutten.

Ellers oppbevares frimerkene sammen med konvolutter. Oppå kjøleskapet, for vi sender en del post.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 19:42   #34
LinKa
Passiv

Standard

Nei...

Sist redigert av LinKa : 24-11-10 kl 19:50.
  Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 19:45   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg. Og jeg er ikke gnien, snarere temmelig sløsete, vil nok de fleste si.

Jeg damper dem ikke av i vannbad nei, jeg klipper rundt og teiper på ny konvolutt. Jeg henger dem på magnettavla i mellomtiden, og jeg liker å ha dem der fordi jeg aldri har frimerker de sjeldne gangene jeg trenger. Som er omtrent aldri. Jeg får nesten aldri brev med frimerker heller, men det dreier seg som regel om konvolutter rundt julekort.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 19:48   #36
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Nei, bruker ikke frimerker om igjen. Men jeg er en kløpper på å skvise tuber tomme for absolutt alt som heter innhold, og etter at alt er skvist ut, så klipper jeg de opp for å få ut resten. Ja, dette gjelder selvsagt bare kremer og kosmetikk - ikke påleggstuber.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 19:48   #37
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Jeg har gjort det i mangel av frimerker. :lat:

Ellers husker jeg at jeg sendte et kort til en klasseveninne på barneskolen på et kort hvor det var stemplet "kan sendes ufrankert". Jeg strøk over adressen som allerede stod påført og påførte min veninnes. Kortet kom frem.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 19:55   #38
Rory
Aktiv

Medlem siden: Jul 2009
Rory er litt kul
Standard

Jeg pleier å klippe de av... men det blir aldri til at jeg bruker de da.
Jeg brukte de før, så vanen er bare der enda.

Når jeg får mange, så sender jeg de til ei jeg vet bruker de

Gammel 18-07-09, 19:58   #39
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Pille dem av? Vanndamp, selvfølgelig.

Høres ut som et prosjekt *lat*

Gammel 18-07-09, 20:04   #40
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frimerker? Man bruker da ikke frimerker på epost?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.