Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?
Som en av de som er veldig fedig med små barn og alt det styret må jeg si et rungende ja til barnefrie soner. Noe av det verste som fins på fly er hylende unger, andres hylende unger, sutring fra flyet letter til det lander og jeg blir gretten av sånt for å si det mildt. Hadde jeg kunnet betale for å slippe småbarn i setene rundt meg hadde jeg glatt gjort det. Når det kommer til hoteller som er barnefrie har jeg selv bodd på slike flere ganger og det er fantastisk. Det å kunne slappe av uten småunger som tumler rundt er for meg himmelrike. Ingenting av dette handler om at jeg ikke liker barn eller vil ha et barnefritt samfunn, nei jeg vil bare kunne velge vekk det maset om jeg føle for det.
Barn hadde ikke blitt invitert i mitt bryllup dersom jeg skulle giftet meg igjen. Det er min dag og om jeg vil ha den uten skrålende småbarn så er det mitt valg. Har vært i mange bryllup hvor det har vært tilfelle at barna ikke er invitert, helt uproblematisk i mine øyne.
Det å sitte på en bedre restaurant med skrikende småbarn hvor foreldrene ikke har vett til å ta med seg barna å gå er horribelt. Har flere enn en gang endt opp med å gå i slike tilfeller rett og slett fordi jeg skal betale dyrt for et måltid i fred og ro.
|