|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Thailand med 2-åring (Krabi/Ao Nang)Erfaringer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Ser du ikke har fått så mye respons her, så jeg skriver noen ord, selv om jeg ikke har vært der siden 2002 og ikke hadde barn på den tiden (og dermed ikke ofret barnesikkerhet, bleier etc en tanke) Sist redigert av Rabarbra : 12-07-09 kl 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Jeg fikk da svar på noe, ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Vi var der i 2006 med en to-åring. Det finnes gode bleier men bleier er dyrt. Dessuten trenger du plass til shopping så det er bare å fylle opp med bleier så blir det ledig plass hjem.
![]() |
#5 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Tusen takk, Stikka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
...
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)
Området rundt, øyene, Railey osv er jo flott. Men selve "byen" var virkelig ukoselig. Et av få steder i Thailand vi virkelig ikke har trivdes. Hvor skal dere bo?
![]() |
#8 |
...
Ikke noe å bekymre seg om så lenge man er på turiststedene. Skal man nord i landet så er det noe man bør vurdere, og øyene helt ned mot Cambodia, men ellers så er det ganske safe med malaria.
![]() |
#9 |
I endring
|
Ok, skal vi noen gang reise blir det nok nord i landet så da får vi vente til ungene er store nok til å ta malaria tabeletter.
![]() |
#10 |
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Det er et kjøpesenter mellom Ao Nang og Krabi by hvor dere får tak i både MME, bleier, flasker og alt mulig av babyutstyr til en billig penge.. Ta en biltur dit og kjøp opp bleier der. Bleier er kjempedyrt i selve Ao Nang. Vi har alltid tatt med paracet, GEM for å gi ved diare(men det får man vel ikke tak i lengre?), nesedråper og redningsvest til Thailand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Dramaqueen
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Og dere må love meg å ikke bare være i Ao Nang, men ta turene ut til øyene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superaktiv
![]() |
Vi skal bo på Ao Nang Resort.]
Takk, noterer meg alt.
Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Bør vi avlyse turen p.g.a. svineinfluensaen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
...
Fordi hun kan bli syk på ferie eller fordi hun kan bli syk i det hele tatt? Det er vel like stor sjans for å bli syk her hjemme som i Thailand. Med reiseforsikring så får dere jo behandling på privatsykehus i Thailand om det trengs. Veldig god standard og flinke folk i Thailand.
![]() |
#15 |
Dramaqueen
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Vi har bestilt billetter til Thailand med avreise 1.februar. Skal være i en måned. Flyr om Singapore og til Koh Samui. Tar det videre derfra vi. Vet bare at vi skal være på bryllupshotellet vårt fra 18.-19.februar og at det er i Krabi-provinsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superaktiv
![]() |
Fordi hun kan bli syk. det er klart hun kan bli det hjemme også, men jeg var usikker på om hun kanskje kan bli rammet "hardere" der enn her?
En måned høres helt fantastisk ut. Kos dere! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Herlighet. www.yr.no kan kysse seg bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superaktiv
![]() |
Malariamyggen stikker kun om natten, så sånn sett er man greit sikret om man har myggnett rundt sengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superaktiv
![]() |
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Jeg er lysten på shopping, spesielt klær til meg og lisja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Dramaqueen
![]() Sv: Thailand med 2-åring (Krabi/ Ao Nang)Skal dere dra dit nå? Da er det ikke usannsynlig at yr.no kan stemme ganske godt værmessig. Blir dere lenge? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|