Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ryanair

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-09, 21:58   #1
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ryan air

Ja da er tur bestilt. Men det koster å få lov til å betale. Vi er 4 voksne, et barn og en baby, det kostet oss da 500kr for å få lov til å betale. For å få lov til å sjekke inn, som vi må gjøre selv online, må vi også betale 500kr. Bagasjen kommer i tillegg. Så ikke rart de tjener penger selv om billettene er på noen kroner bare.

Gammel 20-07-09, 17:51   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ryanair

Vi har akkurat kommet hjem fra London etter å ha fløyet med Ryanair. Flyturen koset totalt ca. 4400 kroner med alle gebyrer og what not, selv om selve billettene kostet 8 kroner pr. pers. på turen ut og 40 kroner pr. pers på veien hjem.

Jeg synes 4400 kroner for fem personer tur-retur er en helt grei pris, men ville heller hatt opp denne prisen på direkten enn å få dynget på gebyr etter gebyr etter gebyr.

Det jeg i grunnen reagerte aller mest på var dette at man ikke fikk faste plasser. Det er jo helt uansvarlig å la små barn sitte sammen med fremmede, kanskje til og med andre barn, i en nødssituasjon. Hvem skal da ta ansvar ved en evakuering eller hvis oksygenmaskene skal på plass? Jeg kan ikke fatte annet enn at det må være i flyselskapets interesse at foreldrene tar dette ansvaret, men er man ikke tidlig nok ute, risikerer man jo å ikke få sitte sammen med ungene. Jeg lurer rett og slett på lovligheten av en sånn policy.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:19   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes 4400 kroner for fem personer tur-retur er en helt grei pris, men ville heller hatt opp denne prisen på direkten enn å få dynget på gebyr etter gebyr etter gebyr.

Det jeg i grunnen reagerte aller mest på var dette at man ikke fikk faste plasser. Det er jo helt uansvarlig å la små barn sitte sammen med fremmede, kanskje til og med andre barn, i en nødssituasjon. Hvem skal da ta ansvar ved en evakuering eller hvis oksygenmaskene skal på plass? Jeg kan ikke fatte annet enn at det må være i flyselskapets interesse at foreldrene tar dette ansvaret, men er man ikke tidlig nok ute, risikerer man jo å ikke få sitte sammen med ungene. Jeg lurer rett og slett på lovligheten av en sånn policy.

Lovlig er det nok, for ellers hadde de nok ikke fått lov til å lande i Norge, men at det ikke er spesiellt forsvarlig eller lurt, er det vel ingen tvil om. Slike hensyn tar ikke Ryanair. Ryanair bestemmer hvordan de vil ha det, ikke kunden. De vil jobbe minst mulig for passasjeren selvsagt, og de vil alllikevel tjene nok til å dekke kostnadene sine. Derav legger de ut lave priser med masse tillegg for all ekstra-service. De betaler sine ansatte luselønn og de ansatte har elendige arbeidsvilkår. Gjennomtrekket av ansatte er høyest i hele flybransjen. Det forklarer litt av seriøsiteten til Ryanair.

Gammel 23-07-09, 23:47   #4
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ryanair er så greie at man kan bestille prioritert boarding for 30,- pr.pers eller noe, så får man gå ombord på flyet blant de første. Har man med små barn og ønsker å være sikker på å sitte sammen med dem, punger man sikkert gjerne ut enda litt mer penger når man først er i gang med å tømme lommeboken på gebyrene til Ryanair.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 01:44   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er atskillig mer enn som så, Knerten og hvis alle skulle finne på å kjøpe det, så er vi jo like langt. Da har man igjen problemet med å ikke få sitte sammen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 01:57   #6
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror det er atskillig mer enn som så, Knerten og hvis alle skulle finne på å kjøpe det, så er vi jo like langt. Da har man igjen problemet med å ikke få sitte sammen.

Det koster 60 kr for tur/retur og kun 90 personer per flight kan kjøpe det stod det.

Men hvor vanskelig er det egentlig å få plass sammen med barnet sitt? Hvor mange barn reiser man med per voksen? Skulle det mot all formodning ikke være to ledig seter ved siden av hverandre når vi skal fly, så kommer jeg bare til å spørre om noen kan bytte plass slik at jeg og storesøster får sitte sammen. Tviler på at det blir et problem. Jeg hadde gjerne flyttet meg, også delt meg med reisepartner (voksen) om noen hadde spurt meg om det samme.

Gammel 24-07-09, 02:11   #7
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Det koster 60 kr for tur/retur og kun 90 personer per flight kan kjøpe det stod det.

Men hvor vanskelig er det egentlig å få plass sammen med barnet sitt? Hvor mange barn reiser man med per voksen? Skulle det mot all formodning ikke være to ledig seter ved siden av hverandre når vi skal fly, så kommer jeg bare til å spørre om noen kan bytte plass slik at jeg og storesøster får sitte sammen. Tviler på at det blir et problem. Jeg hadde gjerne flyttet meg, også delt meg med reisepartner (voksen) om noen hadde spurt meg om det samme.

Vi har faktisk opplevd at det ble et problem. Ingen hadde lyst til å flytte seg da helten ikke fikk plass ved siden av enern, som da var to år (hvis jeg ikke husker skammelig feil). Ikke alle er like villige.

Gammel 24-07-09, 10:05   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi har faktisk opplevd at det ble et problem. Ingen hadde lyst til å flytte seg da helten ikke fikk plass ved siden av enern, som da var to år (hvis jeg ikke husker skammelig feil). Ikke alle er like villige.

Hva gjorde dere da?

Gammel 23-07-09, 18:06   #9
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ja da er tur bestilt. Men det koster å få lov til å betale. Vi er 4 voksne, et barn og en baby, det kostet oss da 500kr for å få lov til å betale. For å få lov til å sjekke inn, som vi må gjøre selv online, må vi også betale 500kr. Bagasjen kommer i tillegg. Så ikke rart de tjener penger selv om billettene er på noen kroner bare.

Hva betaler dere inkludert alle billetter, skatter og avgifter?

Gammel 23-07-09, 22:42   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Rett under 5000 kr endte vi på.

Gammel 29-07-09, 01:07   #11
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Da har jeg bestilt nok en tur. Denne gangen for to personer. Billettene koster 1kr hver vei. Gratis online checkin, ingen flyavgifter. Det som kom i tillegg var to stykk bagasje tur/retur, 200 kr x 2, og så avgiften for å få lov til å betale, 50 kr per pers per flystrekning. Så totalt 604 kr tur/retur for to personer. Det kaller jeg billig.

Og jeg hadde gjerne valgt et annet selskap om de gikk herfra, men det gjør det ikke ennå.

Gammel 29-07-09, 09:17   #12
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Da har jeg bestilt nok en tur. Denne gangen for to personer. Billettene koster 1kr hver vei. Gratis online checkin, ingen flyavgifter. Det som kom i tillegg var to stykk bagasje tur/retur, 200 kr x 2, og så avgiften for å få lov til å betale, 50 kr per pers per flystrekning. Så totalt 604 kr tur/retur for to personer. Det kaller jeg billig.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.