Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor spiser man sushi i Oslo?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-09, 21:27   #12
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor spiser man sushi i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hm? Skal den det? Jeg vet ikke så mye om dette, men jeg har en venninne fra Japan som har beskrevet sushisteder i Tokyo hvor man får fisken direkte fra markedet. Tror ikke at det er noe sånt at den må fryses og tines den før den brukes?

Jeg vet ikke om det er et absolutt krav, men Mattilsynet skriver at "fisk som skal spises rå eller nesten rå bør fryses til en indre temperatur på -20 grader celsius eller lavere i minst 24 timer. Slik nedfrysing sørger for at eventuelle parasitter blir drept og dermed ikke gir infeksjon."

Siden samme Mattilsyn erklærer at sushi er trygt for gravide etter undersøkelser på sushirestauranter i Norge, går jeg ut fra at de har vært fornøyde med frysetilstandene.

At det forekommer i Japan er sikkert ikke usannsynlig. De har vel spist sushi siden lenge før fryseren var så voldsomt utbredt.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.