Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøp

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 14:04   #61
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøp

Jeg sendte akkurat link til mannen min for å vise ham hvilket dugelig, mandig kvinnfolk han er gift med. Da fikk jeg til svar at i forrige uke hadde en av damene på jobben hans kommet med et prospekt. Hun likte bildene SÅ godt, og tilstandsrapport hadde hun aldri hørt om. De finnes!

Gammel 22-07-09, 14:05   #62
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vil det si at jeg ikke er fullkomment kvinne, siden vi endte med å kjøpe et hus med slitt parkett og kjip kjøkkeninnredning..? Har jeg ikke gjort jobben min? Har jeg et maskulint blikk?

Det var det første slo meg også og med neste sitat i tankene er det visst bra.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Artikkelen får meg til å lure på om man ikke bør ha ekstra kontrollrutiner på kvinnelige byggingeniørers arbeid. Sånn siden de mangler det maskuline blikket mener jeg - tenk hvilke farlige konstruksjoner de står for!

Etter mange år i byggebransjen skjønner jeg jo nå at det kan ha vært et hasardspill fra ende til annen.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg avsto fra å bruke snill-smiley.

Du er alt for grei nå synes jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 14:05   #63
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Enig aC, det er definetivt det viktigste av ALT.
Det elektriske kan da bare henge å slenge.
Hva skal man med det liksom?

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 14:09   #64
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sendte akkurat link til mannen min for å vise ham hvilket dugelig, mandig kvinnfolk han er gift med. Da fikk jeg til svar at i forrige uke hadde en av damene på jobben hans kommet med et prospekt. Hun likte bildene SÅ godt, og tilstandsrapport hadde hun aldri hørt om. De finnes!

:host:

Ja. De finnes. Jeg fikk noen fine historier her på kontoret også da jeg indignert ropte opp om denne artikkelen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 14:36   #65
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En tidligere kollega av meg hadde med broren sin da hun skulle kjøpe bil, for hun hadde en liten mistanke om at hun ville bli tatt mer seriøst av selgeren da. Samtalen foreløp omtrent sådan:

Selgeren, mens han tror broren skal kjøpe bil: "Teknisk, teknisk, teknisk, teknisk, duppeditt, duppeditt, dingser og mer teknikk..."

Broren: "Ja, men nå er det egentlig søstra mi som skal ha bilen..."

Selgeren: "Åh! Ja, men da skal vi se - her er det en liten snerten rød en!"

Gammel 22-07-09, 14:55   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjøpte bil og hadde med Komips Med Rocka utseende. Selgeren snakket ene og alene til ham. Jeg sa fra at han burde smiske med meg isteden siden det var jeg som hadde pengene jeg.

Og selgeren - uten å blunke - giret over til Smisk Av Dumme Kvinner Stemmen sin.

Etterpå dro jeg tilbake og sa fra at han hadde skrevet feil i annonsen sin og forlangte en stor service i prisavslag. Og deretter dro jeg tilbake en gang til og tvingte ham til å dekke skifte av vannpumpe og regreim i tillegg. Det var etterhvert en bil med marginale verkstedkostnader og det var ufattelig underholdende da selgeren etterhvert ble mer enn bare litt ufin og sa at det var tydelig at jeg ikke hadde peiling på teknikk.

Hvorpå jeg fortalte ham at jeg har syv års teknisk utdanning, femten års erfaring som ingeniør, seksten år med førerekort på motorsykkel og at jeg har bygget såpass mye mc at jeg mer enn gjerne kan vise ham hvordan han vikler om en statorring hvis han har lyst.

Han låser antagelig døra neste gang jeg kommer. Men han lærte forhåpentligvis at blide damer med kjole kan ha maskulint blikk de også. Bare at med dyr mascara.

Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 15:09   #67
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte selvsagt det huset her fordi jeg falt for de fine persiennene i badevinduet.

For en håpløs artikkel, spent på om noen av dere som har skrevet mail får svar.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 15:10   #68
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kødder bare ikke med smilefjes!

Gammel 22-07-09, 15:10   #69
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir interessant å se om de jf. Teo sitt spørsmål klarer å hoste opp noe statistikk.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Som tidligere fortalt, så tilbød faren til en pasient seg å hjelpe meg en operasjon når han fikk vite at det var to kvinner som skulle operere. Det var nok mangelen på det maskuline blikket han var bekymret for.

Det var med stor skepsis jeg gikk med på at to kvinner hentet ut Pjokken, men jeg lot det stå til. :vill og gal:

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

En tidligere kollega av meg hadde med broren sin da hun skulle kjøpe bil, for hun hadde en liten mistanke om at hun ville bli tatt mer seriøst av selgeren da. Samtalen foreløp omtrent sådan: (..)

Bilselgere ja. Jeg er den definitivt mest bilinteresserte i forholdet, og det er interessant å se hvordan bilselgere konsekvent henvender til mannen min, på tross av at det er jeg som hovedsaklig står for spørsmålene og pratingen.

Gammel 22-07-09, 15:54   #70
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jøss...!!!!

Tipper han får kjørt seg litt...

Gammel 22-07-09, 16:14   #71
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra, Teo og Mim! Jeg trodde øynene skulle dette ut av hodet mitt da jeg leste dette på førstesiden i avisen i dag.

Gammel 22-07-09, 17:38   #72
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Han låser antagelig døra neste gang jeg kommer. Men han lærte forhåpentligvis at blide damer med kjole kan ha maskulint blikk de også. Bare at med dyr mascara.

Det tror jeg han lærte telefonsvarersalgsmannen også, da han "nektet" å selge en telefonsvarermodell til ei venninne av meg fordi den hadde for mange knapper. Jeg trodde mannen hadde frosset til is. Jeg var der, tro meg, det var ikke et pent syn.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 17:57   #73
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket skulle bevise at uttalelsene er berettiget?

Det finnes da slike menn også, uten at man trenger å generalisere av den grunn. Når det er sagt innser jeg at både Mim og Teo skriver bedre mailer enn meg. :selvinnsikt:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:11   #74
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, beviser bare at de finnes.

Gammel 22-07-09, 18:17   #75
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, beviser bare at de finnes.

Jeg tror ikke noen betviler at de finnes. Det jeg betviler er at de alle er kvinner. Jeg tror ikke engang på at det er en sterk overvekt av kvinner. De fleste kvinner jeg kjenner kan lite om det å vurdere byggteknisk tilstand ved en bolig. De fleste mann jeg kjenner kan akkurat like lite.

Jeg kjenner en del, både kvinner og menn, som kan masse om dette, men de er i fåtall hos begge kjønn.

Jeg tror kvinner generelt i dag kan ganske mye mer om tekniske ting enn kvinner kunne for femti år siden. Og jeg tror at menn generelt kan ganske mye mindre, og alt i alt tror jeg at folk flest er sånn passelig inkompetente når de går på visning i dag, men at det ikke er den helt store kjønnsmessige forskjellen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:23   #76
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Gubben min kunne ikke vurdert den byggtekniske tilstanden på et hus om han så fikk betalt for det. Gi ham en pc, derimot.

Gammel 22-07-09, 18:44   #77
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Vel, jeg har flyttet en del ganger, og solgt noen boliger, og hatt en del visninger - og det er markante forskjeller sånn generelt sett.

Kvinner spør om skapplass, om hvor vi lagrer ting, hvor kjøkkeninnredningen er fra - og om skapdørene kan byttes, hvor tapeter er fra, om det er vanskelig å møblere stuen, teller hvor mange hånklær det er plass til å henge opp på badet osv. Mennene spør ofte om det elektriske anlegg, vann og avløp, hvor gamle vinduene er, når huset ble malt sist, drenering, osv, osv

Enig i at uttalelsen var ganske flåsete, og den stemmer ikke på meg, men nå er jeg ingeniør og over middels interessert i hvordan ting fungerer osv, men jeg må nok innrømme at jeg har opplevd at det er litt slik de beskriver.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:49   #78
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Kvinner spør om skapplass, om hvor vi lagrer ting, hvor kjøkkeninnredningen er fra - og om skapdørene kan byttes, hvor tapeter er fra, om det er vanskelig å møblere stuen, teller hvor mange hånklær det er plass til å henge opp på badet osv. Mennene spør ofte om det elektriske anlegg, vann og avløp, hvor gamle vinduene er, når huset ble malt sist, drenering, osv, osv

Nå har jeg bare vært på visninger med mannen min. Og da blir fordeligen på spørsmål noe av det du skisserer over. Men hadde jeg vært på visning alene og skulle ta stilling til et kjøp alene, så hadde jeg jo spurt om andre ting og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 18:55   #79
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Nå har jeg bare vært på visninger med mannen min. Og da blir fordeligen på spørsmål noe av det du skisserer over. Men hadde jeg vært på visning alene og skulle ta stilling til et kjøp alene, så hadde jeg jo spurt om andre ting og.

Nettopp! Ville vært ganske søkt om jeg skulle gjenta spørsmålene hans (eller han mine) bare for å ikke virke som ei fjolle som bare er opptatt av luktelys og bokhyller.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 20:52   #80
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, de ler sikkert godt når folk melder seg ut.

Eller synes du for alvor at man skal finne seg i alskens tull, fordi man er dame?

Nei, men det var jo med glimt i øyet. Det er merkelig hvor heftig raksjonen blir når avsenderen oppfattes som noenlunde seriøs. Er det slik at s.k. "sidrompa" organisasjoner ikke har armslag for mediakrumspring som får tempen opp i pauserom landet over? Det er sikkert damer som har vært med å utarbeide utspillet og. De velger sikkert å humre av det og la det komme på kontoen for selvironi. Det beste som kunne skjedd for dem etter dette utspillet er jo nettopp at noen tar det blodalvorlig, klasker veska i disken og roper:

-"Forbanna idioter! Hva faen skjer a? Jeg melder meg og mannen kollektivt ut asap dersom dere ikke beklager!"

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.