Sv: Tour de France!
Her er en link hvor vi følger veien opp til Mt. Ventoux i bilder, hollandsk tekst men det er lett forståelig:
http://www.tonv.nl/foto2004_vtx.html
Var inne og kikka på værmeldinga for lørdag, temperaturen ser ut til å bli akseptabel, men skinner sola blir det uansett varmt fordi de hvite steinene reflekterer så mye sol. Frisk bris fra nord og jeg tror rytterne kommer fra sør! Er en meget middelmådig kartleser, men hvis toppen av kartet er nord, så blir det motvind.
Mt. Ventoux er et fascinerende fjell! Du ser det fra milevis unna, og selv om du vet at det hvite ikke er snø, så klarer du ikke helt å tro på det før du er der oppe og ser dette månefjellet med egne øyne. Da jeg var der var det en 13-åring som sykla over, hun brukte litt tid men synes det er en sterk prestasjon! Så også en jentunge på 7-8 år sykle Col du Telegraphe og Col du Galibier, fikk rapporter fra andre tilskurere vi traff de følgende dager at hun hadde syklet det meste av veien selv, men faren hadde gikk henne bra dyttehjelp de bratteste stedene:

Er eller ikke overraska over Di Luca, husker han ble kasta ut av TdF før start for noen år siden, før de fikk tester som kunne avsløre EPO-bruk, pga for høy hematokrit, dvs > 50.
Håper forøvrig Andy kjører sin livs tempo i dag! Har ikke så stor tiltro til storebror, men det hadde vært utrolig moro om Wiggins klarte å kravle seg opp på tredje plass sammenlagt. Det er nok en utopi med mindre Lance faller x 3 eller bonkrer.
Guri. Jeg må jobbe litt.
|