|
|
#1 |
|
Glad
|
Mac eller ikke mac?Jeg må bytte ut pcen min (eller løse den inn for 7500 kr) i løpet av et par måneder. Har blitt litt fristet av mac, og da gjerne en imac. Hva er fordelene med en mac kontra pc? I tillegg til designet selvfølgelig. Og bakdelene?
|
|
|
#2 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Mac eller ikke mac?Trenger du noe mer enn designargumentet?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mac eller ikke mac?Når det gjelder den rent tekniske kvaliteten er vel den verken noe bedre eller dårligere rent "feilmessig" enn mange andre pc-er. Jeg må imidlertid si at jeg for min Macbook Pro irriterer meg en del over støynivået og at maskinen blir veldig varm under (ikke spesielt god å ha på fanget da). Jeg har en Lenovo-pc i samme prisklasse som Macbook Pro-en, som man så vidt kan høyre selv under hard belastning og som overhode ikke blir varm under. I tillegg har den bedre skjerm, mulighet for integrert 3G, bedre dokkingløsninger og en god del andre ting. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Mac eller ikke mac?Jeg har en MacBook, fra 08. Sitter med den i fanget hver dag, og har aldri lagt merke til en lyd fra den. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Mac eller ikke mac?Det beste med Macen er at den alltid er på, og at å vekke den fra dvale går på sekunder. Jeg blir småsprø de gangene jeg må låne en PC og har glemt hvor lang tid det faktisk tar å få dævelskapet i gang.
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Mac eller ikke mac?
Eh... mine pc-er kommer på med en gang jeg åpner skjermen. Dette bestemmer man i strømstyringen i kontrollpanelet... heter "ventemodus" så vidt jeg husker. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glad
|
Sv: Mac eller ikke mac?Takk for svar! Jeg kommer trolig til å kjøpe en imac, så da faller varmeargumentet bort. For øvrig har begge mine siste to bærbare pcer blitt svært varme, og jeg har aldri brukt å ha de i fanget. Har blank skjerm på min nåværende pc. Hvordan er best plassering i forhold til vindu når man har blank skjerm?
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Min er kjapp. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Det blir egentlig både i henhold til vindu og til lamper og andre lyskilder man måtte ha. Såklart, å ha en lampe eller vindu rett bak deg blir lite optimalt.... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ja, dessverre er det flere og flere produsenter som går over til glare-skjermer. Hos en del, og også på enkelte modeller hos Apple, kan maskinen leveres med eller uten dette. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nei, de eldre er ikke slik. På noen av de nye modellene (muligens kun Macbook Pro 17" kanskje) er det valg om man vil ha matt skjerm eller glare-skjerm. På iMac er det kun glare-skjerm. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Sv: Mac eller ikke mac?Jeg er veldig glad i min MacBokk Pro, selv om jeg sikkert ikke bruker den på en optimal måte. Det mest negative må være som tidligere nevnt i denne tråden, varmen. Ellers liker jeg veldig godt favorittsystemet på Safari, og at den er kjapp som fy å slå på. Jeg bruker også dashbordet en del, hvor valutakalkulator, vanlig kalkulator, ordbok og diverse andre widgets er samlet.
|
![]() |
|
|