Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svineinfluensa - er du bekymret nå da?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Bekymret for svineinfluensaen?
Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har ingen kroniske sykdommer 22 12,79%
Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har kroniske sykdommer 30 17,44%
Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har ingen kroniske sykdommer 95 55,23%
Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har kroniske sykdommer 25 14,53%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-09, 17:25   #101
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?

Nei, jeg orker ikke bekymre meg for sykdommer, verken dete eller annet. JEg belymrer meg nok for andre ting.

Gammel 23-07-09, 13:05   #102
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er vel ikke det at denne influensaen er så mye farligere som gjør det bekymringsfullt, men at flere vil bli smittet og at risikoen blir større for at flere av de som er i risikosonen skal få det. Ved "normal" influensa er ikke smitterisiko like høy og man kan lettere beskytte de i risikogruppe. Ofte er også vaksine klar når utbruddet kommer. Jeg synes det er bekymringsfullt dersom det blir større utbrudd før vaksine kommer.

Men hvor mange har blitt syke nå i Norge? Jeg syns ikke den smitter så enormt raskt. Når mannen min var i Søramerika og fikk den så sa de at det var veldig mange som hadde den (uttallelser fra utdannete leger).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 15:16   #103
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

På pandemi.no oppdateres tall hver onsdag om jeg ikke husker feil.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 15:33   #104
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror vi kommer til å se en markant økning i antall syke når ferietiden er over. Skoler og barnehager vil nok bli de verste smitteplassene, og selvsagt arbeidsplassen til mange.

Jeg innrømmer at jeg er bekymret for vår eldste som har en alvorlig astma. Vi har alt diskutert hvor hysteriske vi skal være i forhold til det når de første tilfellene dukker opp i området. Ingen av oss er av den overhysteriske typen i utgangspunktet, så foreløpig tar vi alt med ro.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 15:47   #105
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ca. 150 registrerte, men det tallet sier ikke noe om hvor mange tilfeller det er. Jo flere som blir smittet jo flere er det som ikke blir registrert.

Hva sammenligner du med når du sier at du ikke synes den smitter så raskt? Jeg synes en del av det jeg leser tyder på at det smitter ganske så lett mellom folk, men det tar selvsagt tid før hver eneste fjordarm i Norge blir berørt. Man forventer jo heller ikke noe særlig til utbrudd før om en god stund ennå.

Jeg trodde selv at den skulle spre seg mer enn hva den har gjort. Etter hva jeg har oppfattet så trodde en del forskere det også. Jeg selv ble mer rolig i forhold til denne influensaen når mannen fikk den og ikke ble så syk. Vi har jo selv en sønn med astma, men jeg regner med å kunne få fatt i Tamiflu (eller det andre tilsvarende preparatet) om han skulle bli syk. Hans astma er heldigvis mye bedre nå enn tidligere. Om jeg hadde hatt barn med alvorligere astma eller andre sykdommer så hadde jeg vært mer urolig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 16:19   #106
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg begynner å bli litt bekymret. Som mor til et barn med kronisk hjertesykdom.

Gammel 23-07-09, 16:40   #107
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Ikke for oss, men litt bekymret for pappa siden han ligger på sykehus med infarkt og lungebetennelse.

Jeg maser litt ekstra på de minste ang. hygiene. Senest i går måtte vi stoppe på en rasteplass med "tørrdo" og ikke vann. Jeg hadde ikke våtservietter og de fikk ikke spise drops eller noe før vi kom på ferjen og de hadde fått vasket seg. Vi er jo mye ute og glass ol. går litt på halvåtte for tiden,så jeg maser litt ekstra om slike ting uten å nevne svineinfluensa.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:07   #108
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Er kanskje litt bekymret nå. Vi drar til Spania på mandag og har nettopp lest at det er en del smittet der. Det har mamma fortalt meg også som bor der nede. Men vi avlyser ikke ferien, vi er alle friske og raske og det beste vi får gjort er å være ekstra nøye på hygiene. Ved minste tegn er det bare å oppsøke legen. De har jo veldig flinke leger der også.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:13   #109
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke egentlig bekymret med tanke på situasjonen her i Norge. Jeg er imidlertid _ikke_ komfortabel med å utsette meg og mine for større smittefare enn nødvendig, særlig med tanke på Lillebrors astma og hull i hjertet, så derfor lar vi være å dra som planlagt til Mallorca om 5 uker.

Gammel 23-07-09, 22:47   #110
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Ja, jeg er bekymret nå. Er mamma til et lungesykt og sondeernært barn med immunsvikt.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:21   #111
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg er bittelitt bekymret for konserten på torsdag jeg, så mange mennesker skviset sammen på en plass. Helt sikkert en av dem som allerede er syk.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:24   #112
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Norway cup.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:26   #113
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer litt på om det kommer til å bli utarbeidet noen felles retningslinjer for hygiene og terskel for "småsyke barn" i barnehagen nå til høsten, eller om det bli opp til hver enkelt barnehage. Bestekompisen til Glitterbarnet har diabetes og bør ikke bli syk. Vi har nettopp kommet hjem fra London, og kommer til å utvide ferien til Glitterbarnet en uke, slik at vi ikke smitter noen i barnehagen om vi skulle være smittet selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:27   #114
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har nettopp kommet hjem fra London, og kommer til å utvide ferien til Glitterbarnet en uke, slik at vi ikke smitter noen i barnehagen om vi skulle være smittet selv.

Så utrolig flott at dere tenker slik!

Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:30   #115
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer litt på om det kommer til å bli utarbeidet noen felles retningslinjer for hygiene og terskel for "småsyke barn" i barnehagen nå til høsten, eller om det bli opp til hver enkelt barnehage.

Enig, jeg har også tenkt på dette. Jeg regner med det kommer noe når barnehagen starter igjen. For de kommunale barnehagene ser jeg kanskje for meg at det kan komme noe fra kommunen, eller iallfall bydelene?
Ellers tenker jeg at dette kommer til barnehagen. Det er kun et spørsmål om tid. Og jeg håper foreldre er ekstra fornuftig ift å holde barna hjemme.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:32   #116
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Så utrolig flott at dere tenker slik!

Jeg er glad vi har muligheten til det, for jeg vet ikke om jeg hadde greid å leve med meg selv om jeg hadde trodd at vi hadde smittet noen og det hadde fått alvorlige konsekvenser.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:37   #117
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg er glad vi har muligheten til det, for jeg vet ikke om jeg hadde greid å leve med meg selv om jeg hadde trodd at vi hadde smittet noen og det hadde fått alvorlige konsekvenser.

Du sier noe der altså. Det er bare så flott når noen tenker sånn og faktisk gjør noe med det. Langt flere enn man aner kan jo bli alvorlig syke og det er ikke ofte at noen tenker som dere. Hatten av!

Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:38   #118
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Du sier noe der altså. Det er bare så flott når noen tenker sånn og faktisk gjør noe med det. Langt flere enn man aner kan jo bli alvorlig syke og det er ikke ofte at noen tenker som dere. Hatten av!

Enig!
Men jeg lurer på hvordan dette blir hvis det blir sånn at "alle" har det. Jeg lurer på tilstandene på skolen også, og har store planer om meget omfattende håndvask før lunsj heretter.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:39   #119
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg begynner å se alvoret og at jeg sikkert burde få meg en vaksine så snart den er kommet på markedet. I år har jeg hoppet over vanlig influensavaksine for første gang på 10 år. Med astma så er det best å ta sine sikkerhetsregler.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 22:39   #120
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja faktisk begynner jeg nå å bekymre meg litt.
Jeg har astma og blir alltid veldig syk om "noe går".
Håper jeg slipper unna denne her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.