|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
Passiv
|
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøp
Jeg kjenner at jeg har noe å tilstå. |
|
|
|
#103 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo flott at du og mannen din utfyller hverandre. Men likevel, her går du over til generalisering, og det er faktisk ikke noen grunn til å tro at sånn som det er for dere, er det for alle andre.
|
|
|
#104 |
|
Ekvilist
|
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøpFordommer og selvoppfyllende profetier henger tett sammen. Hvis denne advokat Helland ønsker at kvinner skal bli mer opptatt av det byggtekniske og mindre av det estetiske, burde han ikke sette fokus på ansvarstaking og kjønn. Men det er åpenbart ikke det han er opptatt av;
Hva hvis det er et lesbisk par som skal kjøpe bolig, hvem skal da ta ansvar!?
|
|
|
#105 |
|
Tøff
|
Her i gården er min mann med på å ta interiøravgjørelser på lik linje med meg. Han bryr seg faktisk om hvordan gardinene, lampettene, sofaen, og lysestakene ser ut. Han og jeg ser de samme tingene på bilder av boliger til salgs, og vi lurer på de samme tingene i forhold til standard på elektriske anlegg, er taket tett, er boligen godt vedlikeholdt eller får vi en stygg backlash når vi overtar... Vi gjør disse tingene sammen vi. To hoder osv.
|
|
|
#106 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøpDet må da vel sies å være viktig med planløsninger og slikt også?
|
|
|
#107 |
|
Bedreviter
|
Hva er vitsen med å drive slik generalisering? Det at mannen din er blottet for estetisk sans eller praktiske løsninger, betyr da ikke at alle menn er det. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøpVi har akkurat kjøpt hus ( |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøp"Tipp topp drenasje, og helt nytt elektrisk anlegg!!"
|
|
|
#111 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neida, han sa i intervju på radio i går at kvinner som skulle kjøpe hus/leilighet alene/uten mannlig partner burde kontakte en ungdomsvenn og be ham bli med. Denne mannen mener virkelig at bare du er mann har du peiling på tekniske og praktiske ting, i motsetning til hva kvinner har.
|
|
|
#112 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøpKlart "feminine kvaliteter" også er viktig når man kjøper. Hvorfor legges det ellers ut bilder på finn.no? Burde jo holdt med tilstandsrapporten?
|
|
|
#113 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøpEhh, her har jeg blitt alvorlig misforstått, etter å ha antakelig ha utrykket meg litt dårlig. *skjenne på seg selv for å surfe forum på jobb når man ikke har tid til å tenke gjennom det man skriver*
|
|
|
#114 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøpVi har planer om å kjøpe hus, det første mannen min sa da han så bildene var: Det er jo ett veldig fint kjøkken og bad der da... |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
|
|
|
#116 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøpJeg ville heller hatt med meg mamma på visning enn pappa. Han mangler det praktiske maskuline blikket.
|
|
|
#117 |
|
By the Sea
|
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøpEn fantastis bokhylle er da ingenting å kimse av!
|
|
|
#118 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøpDere som sendte e-post: Har dere fått svar?
|
|
|
#119 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Advarer mot at kvinner bestemmer boligkjøpSambo oppfordra meg til ta med ein venninne på visningen til det huset me bur i no, sidan ho har meir erfaring med huskjøp og oppussing enn han. Ho har interessert seg for det i åresvis, han vil heller vera med på å bestemma kvar bileta skal henga enn å setja seg inn i byggtekniske problem.
|
![]() |
|
|