|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#802 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Skrytetråd II
Brukte jakkemønster fra stoff og stil. Det var ikke Easy-mønster, men veldig enkelt å forstå. Det eneste jeg ikke forsto hvordan jeg skulle gjøre var å feste foret i ermene - men jeg løste det helt greit. Glidelås og for var begge deler veldig enkelt. (vel, glidelås er jo strengt tatt en rett søm, så DET er ikke så vanskelig når det er jakke - da kan jo glidelåsen deles, tross alt)
#804 |
frakoblet
|
![]() Sv: Skrytetråd IIHeiko, de kjolene du har sydd til deg selv er bare helt smashing.
#805 |
Helt konge
|
Tusen takk Safran. Mønsteret heter Kjole 23000 og den er veldig enkel å sy. Jeg har endret møsteret litt for hver kjole, bla kantene nede, på ermene og halsen. |
![]() |
![]() |
#806 |
frakoblet
|
![]() Sv: Skrytetråd IITusen takk, Heiko!
#807 |
Helt konge
|
|
![]() |
![]() |
#809 |
Helt konge
|
Safran om du ser på disse to ser du at det er samme kjole, men at halsen er forskjellig. Fleecen er såpass tykk at det er litt klumpete med omslagstoppen på den øverste kjolen, så det kan være lurt å prøve en annen type hals. Det er strech i stoffet så du trenger ikke glidelås (heldigvis!) |
![]() |
![]() |
#810 |
frakoblet
|
![]() Sv: Skrytetråd IIIkke glidelås, men tråd bør jeg vel ha. *noterer* Det er den rød/rosa fargen og fasongen jeg likte best. Så du klippet bare et rett stykke foran, altså? I stedet for å sy om hverandre?
#811 |
Helt konge
|
Mønsteret på overdelen fremme (altså omslagstoppen) er delt i to deler. Jeg la disse oppå hverandre, slik de skal sys sammen, og tegnet rundt den på et ark (Husk å markere innsnitt og slikt). Etterpå prøvde jeg meg på å lage en avrudet hals i stede for den spisse. Eh, ble det i det hele tatt forståelig? |
![]() |
![]() |
#812 |
frakoblet
|
Jeg tror det. Det vil vise seg.
#814 |
frakoblet
|
Atte, hva sa du? Selger du din? Hvilken størrelse? Jeg tror egentlig jeg er en 48 i vanlige butikklær, men det ser ut som om jeg måtte hatt noe større i forhold til den måletabellen på Stoff & Stil.
#817 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skrytetråd IINoe av det jeg har laga i det siste:
#818 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skrytetråd IINydelig jakke, Mina |
![]() |
![]() |
#819 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skrytetråd IINoen nye par sokker:
#820 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva slags teknikk bruker du på disse her?
![]() |
Emneord |
strikking |
|
|