Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hevnen er søt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-09, 12:41   #21
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hevnen er søt?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hehe. Jeg har én nabo som bor innenfor hørevidde. Han klipper gjerne gresset HVER helg grytidlig på morgenen. Det er hevn fordi jeg ikke gidder å bruke tusener av kroner på å ta ned et tre som sperrer for sola for ham.

Problemet er at han bor bak meg, så jeg ser ham ikke i det hele tatt. Men han ser jo ikke annet enn huset mitt. Så hva skal en stakkar gjøre for å vise irritasjon liksom? Jo, gressklipper bør funke. Om vinteren snøfreser - i hagen.

Jeg har tatt det som et tegn på at vi er liberale på støy i dette nabolaget jeg, så jeg har satt trampolina bak huset og lar ungene hoppe så mye de vil. De trenger ikke begrense seg engang.

Kan det hende at han ikke mener at det er greit med bråk innerst inne altså?

Jeg hadde ikke giddet å bli uvenner med naboene pga trær. Og å hevne seg på hevnen syns jeg er barnslig.

Det trenger ikke koste mange tusen kroner for å felle et tre. Da naboen min spurte om det var greit at vi felte ett tre som sperret utsikten hans, noe vi selvfølgelig sa ja til, kom han med motorsag og hjalp oss å felle det. Han kappet det opp til ved også.

Å nærmest oppfordre ungene til å bråke uhemmet på trampolina syns jeg blir noe helt annet enn det naboen til HI reagerer negativt på. Normal lek på dagtid og tidlig kveld må naboer tåle. Hvis ikke bør de ikke bo i nærheten av folk.

Et godt forhold til naboene er gull verdt og jeg er storfornøyd med mine. Vi tar hensyn til hverandre og hjelper hverandre når det trengs. Og ingen klager på at barn både høres og syns på dagtid og kveldene. De kunne godt høres og syns litt oftere etter min smak, det er unormalt stille her til å bo mange unger i området.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.