|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glad
|
Vondt i magen når du kjører, mammaTolker dette utsagnet som at snuppa på 3,5 er bilsyk. Hun kaster aldri opp, men sier dette med varierende intensitet hver gang vi er ute og kjører. På grunn av dette vurderer jeg å snu stolen hennes nå når vi skal på ferietur. Samtidig så er jo ferietiden den mest trafikkfarlige også, så jeg er litt skeptisk.
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Vondt i magen når du kjører, mammaS får stadig vondt i magen når vi kjører. Alltid når han kjeder seg. Jeg er skeptisk til holdbarheten i dette. Han får vondt i magen når han har lagt seg om kvelden og vil ha oppmerksomhet også |
|
|
|
|
|
#3 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vondt i magen når du kjører, mammaVondt i magen kan være så mangt. Kjede seg, noe hun har spist, kvalme osv. Dette kan like gjerne skje når hun sitter framovervendt så jeg hadde ikke snudd bilstolen for mitt barn pga dette. Har hun noen leker hun kan pusle med i bilen? Høre på cd eller lydbok kanskje. Leke se-ut-av-vinduet-leker kan få henne på andre tanker. Har dere speil slik at hun kan se dere og dere henne?
|
|
|
#4 |
|
Glad
|
Sv: Vondt i magen når du kjører, mamma
Hun har prøveturer med faren de gangene han kjører for å levere i barnehagen. Så hun vet hva det betyr å sitte forovervendt, og jeg spekulerer på om det er nettopp derfor hun har vondt i magen når hun sitter bakover. Hun syns nok det er mye morsommere å sitte framover ja.
|
|
|
#5 |
|
Glad
|
Vi har dvd, og tenker å kjøpe noen lydbøker. Speil har vi, men det er på lillesøsters side. Det kan vi nok flytte til midten, så ser vi begge. Angående å flytte til passasjersetet så sitter lillesøster der i sin babystol m/base. Den tar også ganske stor plass. Kanskje vi kan ta bort basen og bytte plass? Det blir jo ikke så mye ut og inn av bil med stolen nå lenger når babyen er over halvåret.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vondt i magen når du kjører, mammaKnerten kaster tidvis opp når vi kjører langtur. Han er ikke 2 år engang, og det er helt uaktuelt å snu ham nå. Vi har kjøpt seaband (sånne armbånd med akupunktur). Hvis ikke det funker, så får vi gi ham postafen. Han blir bare bilsyk på langturer så det lar seg gjøre.
|
|
|
|
#7 |
|
...
Da kan det nok være at hun vil prøve å komme seg framover i den andre bilen også. *erfart*
På ferieturen så er det absolutt en mulighet å fjerne basen og montere setet bare med selen, hvis det gir bedre plass ja, og plass er problemet. Og så må man huske på å ta ofte stopp, for sjåføren også.
|
|
|
#8 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Selv om du klarer er det ikke sikkert at du har lov. Det skal stå en bokstav på førerkortet ditt for at det skal være lovlig.
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Sv: Vondt i magen når du kjører, mammaAltså, Beata, jeg synes ikke du er ansvarsløs om du snur (S har jo vært snudd... eh.. en stund..), men jeg tror ikke jeg kan love at vondt i magen går over |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glad
|
Sv: Vondt i magen når du kjører, mammaDet blir nok ikke til at jeg kjører med campingvogn nei. Har jo aldri prøvd å kjøre med vanlig henger en gang. Tipper mannen ville sittet med hjertet i halsen hele turen.
|
|
|
#11 |
|
Glad
|
Vår kjære dramaqueen hadde "vondt i magen" for noen måneder siden også. Da jeg sa at dette var ikke bra, vi må kanskje en tur på sykehuset, var svaret: Jaaaa, jeg VIL på sykehuset! Så den funker ikke hos oss.
|
|
|
#12 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Vondt i magen når du kjører, mammaJenta mi på 4 ble snudd for en liten stund siden, men blir like dårlig i bil fortsatt. Vi har testet ut reisesykemedisin, og da var det bare de falske varslene som kom. (Hun er lett å gjennomskue.)
|
|
|
#13 |
|
Glad
|
Sv: Vondt i magen når du kjører, mammaLiten oppdatering: Nå har vi omrokert i bilen (pluss støvsuget og tørket støv, herlighet så en treåring kan søle! Og ikke minst to voksne.
|
|
|
#14 |
|
...
Sv: Vondt i magen når du kjører, mammaSå bra. Da høres det ut som alle sitter godt til ferien.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
|
Sv: Vondt i magen når du kjører, mammaAltså. Om hun er kvalm, så blir det vel litt feil å skulle "overtale" henne til å syntes det er ok å kjøre bakovervendt mener jeg da |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glad
|
Sv: Vondt i magen når du kjører, mammaTror jeg skal finne frem en video og vise henne ja.
|
|
|
#17 |
|
Glad
|
Jeg tror ikke hun egentlig er kvalm, det er nok mest det at hun har prøvd å sitte forovervendt i farens bil noen ganger.
|
|
|
#18 |
|
...
Vi har også stor bil, med gitter bak for å hindre løse gjenstander, men vi har aldri noen stor campingvogn bak da.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
Hehe ok. Om hun ikke spyr, så er hun kanskje ikke sååå dårlig nei. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glad
|
Det går fint an å være kvalm uten å spy, ref den røykfylte bilen.
|
![]() |
|
|