|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
"Merking" av barn - armbånd med navnJeg har alltid på lillegutt navn og telefonnummer når vi er ute på store steder, og kom over disse som virker kjekke. De må klippes av og er derfor ikke gjenbrukbare. De kommer ferdig trykket med den teksten man selv ønsker. Fra www.nordicprint.no (for meg virker det genialt å putte noe av disse i bilen+gi til besteforeldre og andre som skal ha med seg lillegutt, og som synes det er kjekt å ha men mikkete å drive å skrive på et armbånd liksom) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skal rømme
|
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navnDette har jeg også sett, men er det ikke like greit å merke klærne skikkelig? De må jo merkes uansett liksom. Jeg har kjøpt sånne strykemerker hvor det står barnas navn og mitt mobiltelefonnummer, og disse har jeg festet på så godt som alle klærne deres. Om vi skulle komme bort fra hverandre regner jeg med at folk sjekker i klærne etter navn.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navnLillegutt sine klær er også merket |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn
Jeg garanterer at du overvurderer folk nå. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navnSånne er veldig kjekke.
|
|
|
#6 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navnStorebror slet armbåndet av seg ved en anledning. Etter det har jeg bare skrevet telefonnummeret vårt rett på armen hans. I sommer har jeg også instruert han i å vise frem armen og be noen andre voksne ringe meg dersom han kommer vekk fra oss. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navnVi har også skrevet nummeret rett på armen, men disse så kjekke ut. Jeg hadde aldri stolt på at folk sjekker i klærne! :måpe:
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navnSom barn fikk vi alltid høre at vi IKKE skulle skrive på huden, det var fyfy det (ikke at vi ikke GJORDE det liekvel, men altså...) er det ok likevel nå? (For, skriver jeg på huden hans, kan jeg jo ikke si at det er ikke lov selv, altså....)
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navnJeg er nok litt mer opptatt av dette enn normen siden lillegutt ikke kan snakke, tror jeg. Han kan jo ikke si hva han heter, hva jeg heter, hvor han bor eller noenting. Selv om han har talemaskinen har jeg null tiltro til at fremmede sjekker den (det står der og han vet hvordan han kan "si" det), og hvis han blir redd eller sjenert nekter han å bruke den/si noe, så... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Det er jo ikke snakk om hver dag i månedsvis heller. Sjansen for å få kreft av å få et telefonnummer på huden et par ganger i året, er nok litt mindre enn sjansen for å forsvinne i en folkemengde.
|
|
|
#13 |
|
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navnEr ikke helt sånn tilhenger av "Mamma har lov, men du har ikke"-greier jeg da, så jeg tner det blir merking med bånd når behovet oppstår.
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Okei? Jeg er veldig tilhenger av at barna skal forstå at noen ting HAR voksne lov til mens ungene ikke har det. Jo fortere de lærer det, jo bedre. Heller få dem til å forstå hvorfor de voksne av og til må ta slike valg.
|
|
|
#15 |
|
Joda, på noen områder er det nok sånn, og på noen områder kommer jeg til å lære ham det også, men jeg har mine særheter, og dette er altså en av dem. Er vel miljøskadd fra egen oppvekst. Det mamma "fikk lov til", fikk vi lov til, følgelig slapp vi spise blodmat, og det var lov å ha to-tre lag hvitost på brødskiva. Selvsagt får han ikke kjøre bil før han er gammel nok, selv om jeg får lov, men jeg setter meg ikke til å drikke sjokomelk til maten, men sier han ikke får lov (joda, enda gjør jeg det, men det er fordi han 1)kun drikker vann og morsmelk og 2)ikke aner at sjokomelk er godt, og derfor ikke bryr seg)
|
|
|
#16 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navnDe har to pk av slike bånd på biltema til 10 kr, de er også gjennbruk. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Det er jo stor forskjell på å merke ungene for å slippe å la dem forsvinne, og det å spise en softis foran et bedende barn og si det ikke får. Skjønner hva du mener, men jeg synes altså det er ganske mange nyanser her.
|
|
|
#18 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Merking" av barn - armbånd med navnVar i skara sommerland i sverige for en drøy uke siden, kan tenke meg at den vesle jenta i badedrakt som ikke fant foreldrene sine hadde hatt god nytte av å bli merket! Enten med vannfast penn, eller bånd. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Men f.eks. å skrive navn i klær og på utstyr er jo gjerne en sånn ting som foreldre får lov til, mens barna ikke får lov til å skrive på klærne sine (i alle fall ville jeg ikke latt Poden gjøre det).
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Vi fant et barn en gang, og siden dette barnet ikke sa et pip, var det første jeg gjorde å sjekke klærne for merkelapper. Men der var ikke merket en flekk steder.
|
![]() |
|
|