|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tilvenning på SFOVel, her i Oslo heter jo SFO Aktivitetsskolen fra 1 august så jeg bruker det navnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Tilvenning på SFOJeg ringte "vår" SFO og spurte om akkurat det. Hun jeg snakket med sa at det var helt og holdent opp til oss. Om Malin er klar for å være der alene fra første dag, så får hun være der alene. Trenger hun meg der de første dagene, så blir jeg der. Det var noe vi skulle finne frem til selv. Og det var også helt i orden at jeg hadde med minsten, hvilket jeg satte pris på. Tipper jeg blir der en stund med henne første dagen, og så ser jeg om hun vil bli med hjem, eller være der ut dagen.
![]() |
![]() |
#4 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
![]() Sv: Tilvenning på SFOGuttungen startet på SFO to uker før skolestart i fjor han.
![]() |
#5 |
anglofil
![]() Sv: Tilvenning på SFO
Nei barna blir bedt om å komme til 0830 til tur (dag 2, 3 og 4) og de er tilbake på skolen klokken 1600. Synes det høres litt voldsomt ut jeg ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Tilvenning på SFOVi hadde ingen form for tilvenning, i hvert fall. Jeg så ikke noen andre voksne som ble igjen heller.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Tilvenning på SFONå er ikke dette oslo da. Men på vår skole i Trondheim gjelder ikke den aktivitetsplanen første trinn. Andre til fjerde trinn har en aktivitetsplan som er et bra sommeropplegg for dem samtidig som det holder dem mest mulig unna skolens område. For at første trinn skal få være mest mulig alene og få en rolig tilvenningsperiode og bli godt kjent... Vet ikke om det er sånn hos dere.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilvenning på SFOJeg har og opplevd det sånn som Katta beskriver, på denne måten ble det roligere for 1 klassingene og de fikk god tid til å bli kjent med hverandre og voksne som ikke var med på tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
anglofil
![]() Sv: Tilvenning på SFODesverre er det nok ikke slik på vår skole men det høres jo veldig fornuftig ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tilvenning på SFOHos oss, også Oslo, så var 1.klasse skjermet fra de andre på SFO og var ikke med på noen sånne lange utflukt-aktiviteter før oppstart i 1.klassen.
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Siterer meg selv her, fordi jeg glemte en viktig detalj. At på guttungen sin skole er 1 klasse i et eget bygg, egne doer osv, med egen sfo og er skjermet litt fra resten av skolen.
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tilvenning på SFOHos oss var det en slags tilvenning første dagen og man fikk egen time og voksenperson tildelt. Siden skolen er svær så er alltid trinnene for seg selv og 1. trinn vr skjermet første tiden.
![]() |
#13 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Tilvenning på SFOGuttungen min kjenner ingen på skolen der han skal begynne, og gruer seg. Da må man vel kunne være der litt sammen med ham?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Tilvenning på SFOHos oss er vanligvis 1 og 2 trinn sammen, men de første to ukene før skolestart er førstetrinn på skolen mens de andre er på tur. Det er kun en tur for de ferske og det er rett før skolestart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tilvenning på SFOGutten min starter også SFO på mandag, men vi har ikke fått noe info bortsett fra åpningstider og at han har plass fra 3. august. Synes det er litt sløvt for vi aner ikke hva vi kan forvente. Mannen min spiller fotball med sjefen der så jeg må få han til å ringe han. Vi er spente alle mann!
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() |
#17 |
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Tilvenning på SFOHer begynner sfo på mandag, og lillemor gleder seg. Hun/vi er heldig da hun kjenner mange fra før. Tror ikke vi hadde noen tilvenning på storebror da han begynte, men man blir anbefalt å ta en kopp kaffe sammen med sfo- personalet første dagene.
![]() |
#18 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tilvenning på SFOIngen spesielt opplegg her, det er også en veldig liten skole (83 elever, ca. 35 går i SFO). De har litt kanotur-opplegg og sånt, men vi har ikke hørt noe om det ennå. Men minstemann gleder seg veldig, og er ekstra trygg i skolesammenheng fordi han får storebror i 7. klasse,
![]() |
#19 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Akkurat slik er det her også.
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Tilvenning på SFOHer starter de 4.august. Har ikke fått beskjed om noe, men vi har uansett søkt fri fra jobb i forbindelse med oppstart, så vi tar det litt ut fra hva storesøster har behov for. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|