Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hyttetråd

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-09, 23:56   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hyttetråd

Vi har kjøpt en hytte. Alt rælet følger med, ellers måtte vi ventet ganske mange uker på å overta. Får ikke overta før til uka en gang, men planleggingen har begynt, kan man si!

Vi var der ute med selger (sønn av eier/bruker) i dag, for å gjennomgå litt ting og tang, og vedkommende sa blant annet at "hele hytta er et eneste stort bad taste-party", og "hver gang de har kommet ut hit har de tatt med seg noe som har gjort at stedet har mista sjarmen enda litt mer."

Så vi får jobbe for å gi stedet tilbake litt av sjarmen. Dette er bilder fra prospektet, så størrelsesforhold er ganske langt ute og kjøre... Skal få tatt egne bilder etter hvert, og underveis når vi begynner å gjøre ting og tang.

Her er halve stua + "solstua".

Et soverom (sofaen er 2-seter, den er overhodet ikke så lang som bildet gir inntrykk av).

Og et soverom til... Sengene er bare 184 cm lange.

Så det er nok å henge fingrene i. Nips som skal fjernes, gardiner som må bort, mange mange kvm panel å male.

Vi kommer nok ikke i gang før om over ei uke, så det er kanskje tidlig å lage tråden nå... Men men.

(Blir mye til Gis Bort på finn her, ser jeg.)

Gammel 19-07-09, 00:00   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hyttetråd

Dette blir bra, Elise! Hytta deres er jo måderne innredet i forhold til vår, har du sett bildene? Snakk om badtaste party.
Blir spennende å følge med, håper vi får se bilder etter hvert.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 00:01   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det har jeg ikke sett, ligger de her?

Gammel 19-07-09, 00:06   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jepp, her.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 00:06   #5
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Pass på å ikke kaste noe som kan bli bra med litt maling. Lykke til, og kos dere! (Kjøp kvistlakk. )

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 00:12   #6
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette kommer til å bli kjempebra, Elise! Gleder meg til å se fortsettelsen!

Gammel 19-07-09, 07:28   #7
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flott hytte

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 08:11   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Lykke til, og kos dere! (Kjøp kvistlakk. )

Nei, nei, nei..ikke kjøp kvistlakk: Kjøp häftgrunn med kvistlakk To fluer i en smekk kan man like!

Hytta ser jo fin ut - sånn utenom innredning da Vi er jo og på oppussingskjøret, men vi usetter slike vidløftige prosjekter litt vi da...Sommer og sol ødelegger arbeidslysten

Gratulerer med hytte! Gleder meg til å se resultatet!

Gammel 19-07-09, 08:43   #9
Rory
Aktiv

Medlem siden: Jul 2009
Rory er litt kul
Standard

*ler* Tror jeg er gammal inni meg eller noe.
Jeg syns det var masse sjarm og hjemmekoselig i hytta jeg da.

Men så er hytter for meg ett sted der det ser ut som du går inn i forje århundre og det skal helst føles sånn også, med tanke på elektrisitet og innlagt vann. Det er luksus på hytta!

Når det er sagt, så syns jeg hytten er kjempe flott

Gammel 19-07-09, 10:28   #10
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Kjempekoselig hytte,synes ikke der var så masse nips jeg..men klart kjekt å få personlig preg på den.Gratulerer så mye,mitt største ønske her i livet er min egen hytte,du er heldig

Gammel 19-07-09, 11:59   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var ikke sååå ille der da og dere har et godt utgangspunkt. Blir sikkert kjempefint med litt maling og nye møbler

Gleder meg til å se resultatet

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 12:38   #12
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer med ny hytte. Gleder meg til å se bilder når dere er ferdige.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 17:29   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Da er vi i gang!

Vi begynte med den delen av stua hvor sofaen stod (og vil komme til å stå)

Har grunnet 1 strøk og malt 1 strøk med Bomull. Lurer på om vi må male absolutt alt på vinduene rett frem der, og...

Også fikk vi tatt grunning på litt av den ene veggen i den andre delen av stua, har lyst til å bli ferdig med akkurat den delen i morgen, sånn at vi får satt tilbake skapet og satt inn alt i det igjen, før vi begynner på resten av stua.

Gammel 29-07-09, 17:33   #14
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Litt maling gjør underverker! Fint blir det! Jeg ville malt alt på vinduene også - pirkearbeid men verdt det

Gammel 29-07-09, 22:24   #15
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så fint det blir. Jeg ville nok tatt vinduene med det samme dere holder på å male. Erfaringsmessig blir det ikke gjort etterpå.

Og hva ER det med eldre hytter og den blåfargen?

Gammel 29-07-09, 22:26   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wey, jeg ante ikke at du var effektiv, Elise.

Gammel 29-07-09, 22:30   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi. Jeg synes den hytta vi kjøpte var fylt av nips, men deres slo oss med i støvlene. Jeg kaster litt hver gang vi drar derfra.

Gåte:
Hvor mange trollfigurer er det egentlig mulig å presse inn på 44 kvadratmeter?
Svar:
Helt vanvittig mange.

Maling gjør underverker. Vi ble inspirert av tråden til Benzo. Soverommet er nå hvitt, og det blir nok stua også neste sommer. Det blir veldig mye finere.

Jeg bare lurer på en ting: nå om dagen maler jo alle hvitt. Vil hvitt bli som furu om 15 år? Sånn at ungene våre himler med øynene over hvor håpløse vi var som malte hvitt, lissom?

Gammel 29-07-09, 22:31   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Wey, jeg ante ikke at du var effektiv, Elise.

Jeg har til og med malt en vegg her hjemme i kveld!

Blåfargen, ja... Den er skikkelig, skikkelig fæl. Trodde vi skulle kunne leve med den - men nei. Jeg tror det blir en annen blå, men for min del kunne vi gjerne tatt hvit der og.

Taket er heldigvis hvitt.

Gammel 29-07-09, 22:36   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

..........................
Jeg bare lurer på en ting: nå om dagen maler jo alle hvitt. Vil hvitt bli som furu om 15 år? Sånn at ungene våre himler med øynene over hvor håpløse vi var som malte hvitt, lissom?

Furu er på vei inn igjen, i hvert fall i møbler ...

Gammel 29-07-09, 22:37   #20
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tidlig på 90-tallet, da vi var førstegangsetablerere var vi skikkelig begeistra for luta furu (kanskje ikke mest innovativt da heller). Vi uffa og akka oss over svigermor som hadde malt gamle skatoll, kommoder o.l. hvitt. Vi brukte masse penger på å få det sandblåst/luta før innflytting.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.