Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor høy utdannelse har du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: HVa er din høyest fullførte utsdannelse?
Ungdomsskole 8 2,93%
Videregående/fagbrev 43 15,75%
Cand mag/bachelor-nivå 129 47,25%
Hovedfag/master-nivå, eller høyere 85 31,14%
Doktorgrad 8 2,93%
Deltakere: 273. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 14:33   #41
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor høy utdannelse har du?

Embetseksamen, 6 år. Aner ikke vekttall eller studiepoeng.

Gammel 30-07-09, 14:38   #42
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cand.-mag-nivå, 291 sp for å være nøyaktig. Er i gang med en mastergrad, men tar det på deltid og har ennå mye igjen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 14:43   #43
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

480 studiepoeng- master + tillegg.

Gammel 30-07-09, 14:45   #44
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ku.

Er lengde/utdannelsesgrad viktig?
Eller at man er i et yrke der man trives og vil være?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 14:46   #45
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sivilarkitekt, fem års normert studietid, så det tilsvarer vel master.

Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 14:47   #46
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mastergrad. Aner ikke hvor mange studiepoeng, men 6 år heltid og 4-5 semestere deltid. Det siste kun fordi det var (er) moro.

Gammel 30-07-09, 14:58   #47
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Tre grunnfag: 180
PPU: 60
Ett mellomfag: 30
Ett hovedfag:120

390 studiepoeng må det bli. Exphil på gamlemåten teller vel ikke så mye.

Det er vel et individuelt spørsmål om utdannelse er viktig. For meg er det viktig, for det har gitt med de jobbene jeg til enhver tid har ønsket. Og jeg ser at jeg har fjot noe riktige valg og får brukt meg på den måten jeg kan brukes best. Så ja,for meg er det viktig.

Gammel 30-07-09, 15:02   #48
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om et år så har jeg 240 studiepoeng. Bachelor it og et år grafisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 15:04   #49
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kan ku.

Er lengde/utdannelsesgrad viktig?
Eller at man er i et yrke der man trives og vil være?

At man har et yrke man trives i.

Gammel 30-07-09, 15:08   #50
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har studert i 6 år og har graden tilsvarende Bachelor, tror jeg. Adjunkt med tillegg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 15:08   #51
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har en Cand. Mag. grad fra NTNU.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 15:14   #52
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

At man har et yrke man trives i.

Ja, for jeg synes den der er litt kinki.
Jeg kommer fra et miljø der de fleste har lang utdannelse.
Mens jeg har "bare" agronomen.
Men det finnes virkelig ikke noe yrke i hele verden jeg ville byttet bort mitt yrke i. Jeg elsker jobben min!
Og da er det ikke så mye vits i å ta noe mye mer enn agronomen
( og evt kurs ettersom årene går)
Men det virker avogtil som folk med høyere utdanning ser ned på folk med kortere utdanning?
Som om vi er dumme som ikke har tatt lang utdannelse.
Jeg syns det er litt leit, for det aller viktigste er jo at man er i yrket man trives i, ikke hvor mange skoleår man har for å komme dit.

Gammel 30-07-09, 15:18   #53
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det virker avogtil som folk med høyere utdanning ser ned på folk med kortere utdanning?

Fikk du den assosiasjonen ut fra denne tråden?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 15:22   #54
Joika
Pauset

Standard

Ja, for jeg synes den der er litt kinki.
Jeg kommer fra et miljø der de fleste har lang utdannelse.
Mens jeg har "bare" agronomen.
Men det finnes virkelig ikke noe yrke i hele verden jeg ville byttet bort mitt yrke i. Jeg elsker jobben min!
Og da er det ikke så mye vits i å ta noe mye mer enn agronomen
( og evt kurs ettersom årene går)
Jeg syns det er litt leit, for det aller viktigste er jo at man er i yrket man trives i, ikke hvor mange skoleår man har for å komme dit.

Nei det syntes ikke jeg i alle fall. Jeg kan stusse over folk som jobber med ting jeg hadde funnet ekstremt lite givende, men vi er nå forskjellige. Det har ikke noe med utdannelse å gjøre, men kanskje mer hva man velger og om man kommer seg litt "opp og frem".

Jeg holder jo på med utdannelse nå, og jeg kjenner litt på det samme som deg. Har inntrykk av at jeg "er mer" i noens øyne nå, og det føles jo litt rart.
Utdannelse = ambisjoner, er det tydeligvis mange mener henger sammen, noe jeg ikke mener det gjør. Mange har lange utdannelser, men sitter på et kontor og gjøre det samme år etter år fordet. Andre har ikke, og klatrer stadig høyere og søker nye utfordringer. Ikke det at det trenger være et mål å klatre i gradene, men jeg syntes det tross alt sier mer om hvem man er, at man er flink i jobben sin, enn om man er flink til å sitte på en skole å lese.

Å ha studert sier egentlig mest noe om hvordan man lærer og hvor flink man er til å ta til seg nye ting. Og det er jo verdt noe det og, men ikke mer enn en god CV mener jeg.

Gammel 30-07-09, 15:24   #55
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Cand.-mag-nivå, 291 sp for å være nøyaktig. Er i gang med en mastergrad, men tar det på deltid og har ennå mye igjen.

Hah, jeg har 1,5 studiepoeng mer enn deg!

Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 15:46   #56
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Fikk du den assosiasjonen ut fra denne tråden?

Prøver å la vær

Gammel 30-07-09, 15:51   #57
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

4 år på høyskole og litt pjusk i tillegg.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:35   #58
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

4 år på høyskole og litt pjusk i tillegg.

Samme her.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:37   #59
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Prøver å la vær

Poenget var å sjekke litt hvordan det stod til her inne, fordi jeg har et inntrykk av at dette forumet "inneholder" en del folk med høyere utdanning, kanskje mer utpreget enn andre forum, og det syns jeg var litt interessant å sjekke. Og så vet jeg at dette er SVÆRT uvitenskapelig, ja

Det er ingenting jeg er så glad for som at folk har ulik utdanning/jobb/interesser og anlegg. For hva i huleste skulle jeg gjort uten? JEg trenger min far som er snekker og min bror som er bilkyndig og folka bra Dir eller Bid eller hva det heter nå som tømmer søpla, søstera mi som er bedre i norsk enn meg og de som vasker på jobben min.

Gammel 30-07-09, 16:44   #60
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en Bachelor etter 3 årig høgskoleutdanning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.