Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Avviser du venneforespørsler på Facebook?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-09, 16:13   #1
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avviser du venneforespørsler på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Grundig fascinert av min søsters gjennomført teite venninne fra 1. klasse på vgs som verken jeg eller min søster har sett siden og som jeg sa hei til av og til det året. Hun har nå sendt friend request ikke mindre enn seks ganger...

Etter å ha opplevde noe lignende, så lar jeg være å avvise venneforespørsler som jeg ikke gidder godta... Jeg lar de "henge og dingle" der oppe i hjørnet heller

Jeg legger ikke ut bilder med folk på, andre enn meg selv. Jeg er veldig bevisst på at man gir eiendomsretten over bildene til Facebook når man legger de ut der, så jeg unngår å "gi bort" vennene mine på den måten.

Og hvis jeg finner at noen har tagget meg på et bilde, så sletter jeg tag'en. Sær, ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 16:29   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg legger ikke ut bilder med folk på, andre enn meg selv. Jeg er veldig bevisst på at man gir eiendomsretten over bildene til Facebook når man legger de ut der, så jeg unngår å "gi bort" vennene mine på den måten.

Og hvis jeg finner at noen har tagget meg på et bilde, så sletter jeg tag'en. Sær, ja.

Er det sant!?

Gammel 30-07-09, 18:27   #3
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Er det sant!?

Fra en av de andre Facebook-trådene:

Vær obs på følgende: Facebook *eier* hvert eneste bilde (faktisk hvert eneste *tastetrykk*) du legger ut. Åpen eller lukket profil spiller ingen trille, ei heller om du sletter bildene. De kan uten videre selge alt du noensinne har lagt ut til f eks barnematreklame, reisebrosjyrer eller hva som helst, i all fremtid. Selv etter at du dør, faktisk - pårørende får ikke uten videre lov til å slette din profil.

Mer om hva man egentlig sier ja til her (det er heeeeeilt sinnssjukt): http://www.dinside.no/php/art.php?id=493992

Gammel 30-07-09, 18:30   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Fra en av de andre Facebook-trådene:

Vær obs på følgende: Facebook *eier* hvert eneste bilde (faktisk hvert eneste *tastetrykk*) du legger ut. Åpen eller lukket profil spiller ingen trille, ei heller om du sletter bildene. De kan uten videre selge alt du noensinne har lagt ut til f eks barnematreklame, reisebrosjyrer eller hva som helst, i all fremtid. Selv etter at du dør, faktisk - pårørende får ikke uten videre lov til å slette din profil.

Mer om hva man egentlig sier ja til her (det er heeeeeilt sinnssjukt): http://www.dinside.no/php/art.php?id=493992

Her kom det enda mer, ja. Fyttien

Gammel 30-07-09, 18:41   #5
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Fb er en helt ubetydelig greie i livet jeg syns det er helt ok å slå ihjel litt tid på når jeg husker at det eksisterer, og svimete som jeg er husker jeg ikke hva folk heter heller så jeg godkjenner de som legger meg til og så tenker jeg at det er hyggelig med de gamle vennene jeg har gjenopptatt kontakt med på sporadisk vis. Legger sjeldent ut bilder der og bruker det vel strengt tatt så lite at jeg like gjerne kunne latt være, men noe skal man da bruke tiden på når alternativet er å legge seg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-09, 18:46   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så veldig bekymret for FB's eiendomsrett og slikt all den tid jeg er et relativt uinteressant menneske for almennheten og kun legger ut bilder som kunne slengt rundt hvor som helst, egentlig.

For meg har FB verdi nettopp fordi jeg ikke kun har mine nærmeste venner. Mitt kriterie for å akseptere, er at det er folk jeg ville likt å stoppe å snakke med i byen - og det er jo de fleste jeg kjenner i grunnen.
Da jeg først registrerte meg syntes jeg det var en fjortisgreie å ha en stor venneliste og jeg tenkte at for meg var det kun aktuelt med ordentlige venner.
Nå ser jeg jo det at en venneliste på 20 venner ville vært dørgende kjedelig for meg, all den tid disse er jeg jo uansett oppdatert på på annet vis.

Jeg setter umåtelig stor pris på "Italiensk piazza" følelsen jeg får når jeg logger meg på FB - hilsener og kommentarer fra og til gamle og nye venner og kjente i inn og utland - en virkelig low-key måte å holde kontakt med en hel haug med hyggelige mennesker på.

Ellers har jeg latt alle prinsipper fare - aksepterer både sjefer og elever og synes igrunnen det er av stor verdi denne måten å omgåes på. Jeg har ingen på begrenset profil - de som ikke får lese på veggen eller se bilder legger jeg heller ikke til i utgangspunktet. Ellers har jeg et nøkternt forhold til det jeg legger ut og skriver - det står aldri noe om ekteskapsproblemer i statusfeltet, for å si det sånn.

Avviser folk jeg ikke kjenner eller direkte misliker ( direkte misliker er rimelig sjeldent, men har hendt én gang).

Gammel 30-07-09, 19:16   #7
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Er det slik enda? Artikkelen er nesten 2 år.

Gammel 30-07-09, 17:06   #8
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hva betyr dette?

Gammel 30-07-09, 17:08   #9
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hva betyr dette?

Det lurer jeg også på. Jeg er helt fersk på Facebook, så jeg skjønner ikke'no.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.