Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.
Det er klart man kan, men det er nå en risiko som er litt vel stor all den tid det er evig lenge siden Høyre var store nok til det.
Det er jo det samme jeg gjør når jeg stemmer Ap. Håper at det er nok folk som stemmer Ap så de kan styre uten makkverk-koalisjonen med SV og SP.
Samtidig synes jeg det er ganske langt fra å risikere Kristine Halvorsen som finansminister til å risikere Siv Jensen som statsminisiter eller i det hele tatt la Frp få tilgang til "oljefondet".
Synes ikke det er stor forskjell på å slippe Halvorsen eller Jensen til om man stemmer Høyre eller AP. Man får bare en enda sterker venstre eller høyrepolitikk. Når de kommer i regjering vil de uansett tilpasse seg at de får ansvar, noe som medfører at ekstreme holdninger legges i skuffen. Men jeg frykter med de to alternativene er enten mer skatter og mindre tilllit til enkeltmenneske ved et sterkt SV, eller at man med et sterkt Frp, vil forsøke på å markere seg for raskt og derfor skade mer en bygge. Derfor bør makten ligge nærmere sentrum.
|