|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Jeg stemmer ideologisk - har vært medlem av samme parti i 14 år og de står meg fortsatt nærmest.
|
|
|
#42 |
|
Shake it out!
|
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Jeg kommer til å stemme ut fra overbevisning i år, og ikke taktisk. Jeg har stemt taktisk tidligere
|
|
|
#45 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Jeg stemmer ideologisk - men som flere andre, så slipper jeg å ta stilling til H/Frp-problematikken. Om det har vært tilfellet, så kan jeg vedde på at jeg har lagt ideologien til side og stemt taktisk.
|
|
|
#46 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Man må huske på en ting at når en stemmer, f.eks. på Venstre ,så stemmer man på den lista med utvalgte personer i det fylket man bor. Dermed vil ikke alle i Norge stemme på Sponheim, hvis de skulle stemme på Venstre. Det samme gjelder AP, bor du i Trondheim så står ikke Stoltenberg på lista for AP i Sør-Trøndelag. Dette er vel dagens problem iom at noen personer er mer fremtredende enn andre pga mediadekningen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Jeg stemmer litt taktisk, men i tråd med i tråd med min ideologi.
|
|
|
#49 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Jeg stemmer ideologisk. Har aldri stemt taktisk.
|
|
|
#50 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Jeg har alltid et ideologisk utgangspunkt når jeg stemmer. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Har stemt taktisk i kommunevalg. I stortingsvalg gjør jeg det ikke. Jeg stemmer etter hjertet (og det er rødt, ikke blodrødt, kanskje mer lilla?
|
|
|
|
#52 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Nasse: Den type pessimistiske taktikk liker ikke jeg heller.
|
|
|
#53 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Nei, akkurat den er det vel få av de som faktisk stemmer V som liker.
|
|
|
#54 |
|
En som trener
|
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Yes, we can!!
|
nei, for tenk jeg liker det ikke UANSETT, så.
|
|
|
#56 |
|
Fartsfantom
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Jeg stemmer ideologisk. For noen år siden stemte jeg taktisk i et kommunevalg, men de senere år har jeg stemt det samme uansett valg.
|
|
|
|
#58 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#60 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?Jeg stemmer ideologisk, og tester meg med Valgomaten innimellom for å få bekreftet at valget er riktig. Dog har jeg stemt taktisk ved en enkelt anledning for å få bevare det "riktige" flertallet. Det slo feil, men det betyr ikke at jeg kan komme til å vurdere det igjen.
|
|
![]() |
|
|