Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferieuke før eller etter barneuke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-09, 20:59   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Ferieuke før eller etter barneuke?

Jeg skal ha to uker ferie i september. ( )

Jeg kan bestemme selv hvilke uker. En av ukene er barna hjemme, den andre uken skal jeg til et sted med sol, sand og vann. Er det best å dra bort en uke først, og så ta en uke hjemme med barna etterpå? Eller motsatt?

...og hvor er det bankers med fint vær i uke 38?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 21:39   #2
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ferieuke før eller etter barneuke?

Jeg har god erfaring med Spania (Malaga og nedover kysten) på den tiden av året. Fortsatt varmt, men ikke så klamt som det er der i juli/august.

Jeg tror jeg ville hatt en uke med unger og så en uke alene.

Gammel 02-08-09, 21:42   #3
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er knallers å dra til Spania i september. Ikke for varmt som det kan være i juli, men fortsatt ganske stabilt og varmt vær, varmt i vannet og de fleste turistene er reist hjem (fellesferien i Europa er stort sett i august). Ville også hatt ungene første uka og brukt andre uka på å slappe av uten dem!

Gammel 02-08-09, 21:43   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ville også tatt ungene først, uten barn etterpå. :erfaren alenemor:

Gammel 02-08-09, 21:44   #5
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Dubai har alltid fint vær!
Jeg ville også hatt barneuke først og friuke etterpå.

Gammel 02-08-09, 21:45   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker på samme måte som dere, tror jeg.

Gammel 02-08-09, 21:45   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Dubai er for dyrt.

Gammel 02-08-09, 21:46   #8
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har vært fornøyd med været på Mallorca i beg/midten av september to år på rad, men vet ikke om været er bankers der da.

Jeg ville hatt en barnefri uke først. En uke i varmen, slappe av og lade opp og så vært uthvilt og klar for uke med ungene med mye tid og overskudd.

Gammel 02-08-09, 21:47   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nå skal det sies at jeg ikke synes det er stress å være alene med ungene, i hvertfall ikke når jeg har fri fra jobben også.

Gammel 02-08-09, 21:49   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nå skal det sies at jeg ikke synes det er stress å være alene med ungene, i hvertfall ikke når jeg har fri fra jobben også.

Akkurat derfor jeg ville hatt ungen til slutt. Det er mer pes å dra rett fra ferietur på jobb enn det er å dra rett fra jobb på ferie. Ungene er stas uansett så da sparer vi den beste ferieuken til slutt.

Gammel 02-08-09, 21:51   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hmja. Godt poeng.

Gammel 02-08-09, 22:04   #12
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dubai er for dyrt.

Derfor er det litt synd at jeg ikke bor der lengre, ellers kunne du besøkt meg.
Spania er et godt tips.

Gammel 02-08-09, 23:00   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil slå et slag for Kreta. Jeg har vært der på høsten flere ganger, og det har alltid vært strålende vær.

Skal du reise alene? Barcelona har jo både by og strand, men bare strand er kanskje bedre hvis du skal reise alene.

Gammel 02-08-09, 23:01   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikker på du vil dra alene?

Jeg ville nok tatt barn først og ferie etterpå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 23:05   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg drar med bestemoren min, eller alene. Og vil ha bare strand og totalt fravær av konsertplakater og scener.

Gammel 02-08-09, 23:08   #16
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så glad for at du skal ha ferie!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 23:09   #17
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville hatt barna først, også ferie aleine.
Jeg hadde kost meg mye mer på ferie uten barna etter å ha hatt en uke med kvalitetstid sammen med de først.
Da hadde jeg ikke savnet de så mye, og hadde greid å koble mye mer av selv uken etterpå.

Selv ville jeg dratt sør for Roma.

Gammel 02-08-09, 23:17   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg unner deg en deilig ferie både med og uten sjarmtrollene!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 23:44   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville hatt ungene etter ferien, for da hadde jeg sikkert hatt abstinenser etter å se dem
Når jeg er utenlands så føles tiden så mye lenger, så da hadde det nok vært godt
å kose seg med dem uka etter.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.