|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er veldig høyrehendt.
![]() |
#22 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/ hånd
Signerer Polyanna, jeg. Det høres ut som du er typisk ambidexter, Mokkmokk!
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er høyrehendt, men sterkest med venstre arm og bein. Bærer alltid barn på venstre arm og sånn. Det er alltid høyre kne som sliter med skader, alltid høyre arm også. Og alltid i høyre bein melkesyra kommer først. Men jeg kan ikke gjøre noe presisjonsarbeid med venstre. |
![]() |
![]() |
#24 |
Har tro på forbedring
|
I hine hårde dager hadde jeg skoledagboka "lefsa" - DER skrev jeg finere med foten enn med hånda - Jeg tok likevel en test nå - og må vel innrømme at dette er en sannhet med visse modifikasjoner...
![]() |
#25 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er høyrehendt, men kan gjøre ganske mye med venstre. F.eks. kan jeg skrive enkle ting som navnet mitt speilvendt. Antagelig er det noe som henger igjen fra venstrehendte/ambidekstre (?) lenger bakover. Sneipen er helt klart ambidekster og har først nå landet på høyre mer enn halvparten av tiden når han skriver.
![]() |
#26 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er ekstremt høyrehendt, men bruker venstrehånda til én ting; skru opp lokk på syltetøyglass. Der er jeg ganske sterk. Men det er mulig det er høyrehånda som gjør jobben der også? At jeg bare holder fast lokket med venstra mens jeg vrir selve glasset med høyrehånda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er høyrehendt, men da jeg var yngre kunne jeg skrive like pent med venstre hånd.
![]() |
#29 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/hånd
Er det å spise høyrehendt? Da spiser jeg også høyrehendt. Jeg bruker jo venstrehånda til det meste, da er det jo mest naturlig å bruke den til å stappe mat i etarholet også. Nå må jeg sjekke hvordan mannen spiser, han er høyrehendt.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Nymotens gammeldags
Spurte ham nå, og han sier han har gaffelen i venstre hånd og kniven i høyre, slik som meg. Da spiser jo jeg slik høyrehendte gjør? Men forskjellen kommer når vi spiser BARE med gaffel eller med skje. Da bruker han høyre, mens jeg fremdeles bruker venstre.
![]() |
#32 |
intro
|
Sånn er det her også (jeg er venstrehendt). Jeg synes det er komplett ulogisk at høyrehendte holder gaffelen med venstre hånd.
![]() |
![]() |
#33 |
Nymotens gammeldags
Haha ja jeg fatter det heller ikke.
![]() |
#34 |
I endring
|
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg skriver, skjærer brød og andre småting med venstre. Men det meste annet gjør jeg faktisk med høyre. Tror min lille venstre dominans kommer av at jeg er tillært venstrehendt av mor som er lam i høyre handen og bruker kun venstre.
![]() |
#35 |
søt
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er også tvehendt, og det er ganske surrete av og til. De vanlige tingene er slik at jeg skriver med høyre og klipper med venstre. Jeg kan skrive rimelig bra med venstre også, men mangler jo hundrevis av timer med trening og finmotorikk. Ellers er det virkelig hipp som happ når det gjelder bestikk (huff) og ting som badminton etc. Jeg er mer høyrehendt enn venstrehendt. Min kjære er venstrehendt og vi må snu brødet hvis vi skal skjære av det etter hverandre. Jeg har venstre dominant øye noe som gjør det vanskelig for meg hvis jeg skal f.eks skjære med skarp kniv noe smått (etc tomat) og "lukker feil øye". Det hadde da vært lettere å bruke venstre.
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
Det er vel fordi når man spiser med kniv og gaffel så er det kniven som er "hovedredskapet".
![]() |
#38 |
maler
|
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg har også tenkt litt på dette, poden er nemlig venstrehendt. Det sto i alle bøker at håndpreferanse skulle komme til syne rundt ett års alder, men det var ingen håndpreferanse å spore hos han før han var nærmere 3. Han skriver med venstre. Stort sett. Han kan nemlig skrive ganske bra med høyre også, det hender han glemmer seg og har blyanten i høyre hånd hvis han skal skrive på høyre side av boka. Men det blir ikke like bra. Han klipper med høyre hånd, venstrehåndssaksa har aldri vært i bruk. Han spiser som en høyrehendt. Han sparker med høyre bein. Eller venstre. Mus til dataen vil han helst ha i venstre hånd med venstrestilte mustaster. Men det går bra med høyre også.
![]() |
#39 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Venstrehendt og valg av arm/håndJeg er venstrehendt, og bruker venstrehånden til alt. Jeg kan ikke skrive med høyre, spise med høyre, hvis jeg kun har et spiseredskap. Dvs. at bruker jeg kun gaffel, skje eller kniv så bruker jeg venstre. Bruker jeg både kniv og gaffel har jeg gaffelen i venstrehånd, kniven i høyre. Kniven byttes over til venstre hvis jeg under måltidet skal smøre et rundstykke eller noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|